View unanswered posts | View active topics It is currently 13 Dec 2017, 15:06

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Flaps mixen op een Spektrum DX7s 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Flaps mixen op een Spektrum DX7s
Ik heb er al niet al te veel meer, maar wat er nog rest van haar sta ik nu op het punt van uit te trekken! Ik ben al heel de avond de flaps op m'n HK Bixler 2 proberen in the stellen, maar het wil maar niet lukken. Dit is de setup:

Spektrum DX7s TX
    OrangeRx R615 RX
    HK Bixler 2 met
      * ailerons via Y-harness op AIL kanaal
      * flaps op GEAR & AUX1 kanaal

E?n flap doet het goed (als ik me niet vergis zet de DX7s de flaps standaard op AUX1, dus die zal het wel zijn), maar de andere blijft meegaan met de aileron :mad: Ik kan hier geen Y-harness gebruiken want de servo's moeten gelijk gaan maar liggen omgekeerd tov mekaar, dus ??n ervan moet reverse werken. Volgens de manual van de DX7s moet je dan mixing opzetten met (als ik het goed begrijp) AUX1 als master en GEAR als slave. Het probleem is dat ik maar niet aan het GEAR kanaal geraak als ik AUX1 als master zet:

Image

Ik had ook ergens gelezen dat je de elevator met de flaps kunt laten meegaan, en dat heb ik ook even geprogrammeerd in m'n DX7s, maar dat zal ik waarschijnlijk niet zo houden. Dit is m'n eerste vliegtuig, dus ik ga het zo simpel mogelijk houden om te beginnen. Die flaps gaan nog een tijdje op non-actief staan, en in principe zou ik die dan gewoon uit de RX kunnen halen, maar ik heb toch graag dat alles wat erop staat ook in orde is, en bovendien verschuift dat het probleem gewoon naar later.

Image

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik kan trouwens in the Switch Select menu ook geen enkele knop van Inhibit afhalen, nog zoiets raars...

23 Mar 2014, 23:31
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Flaps mixen op een Spektrum DX7s
Beste let op :!: de Orange 615 ontvanger is niet geschikt voor een Bixler 2 het is namelijk een "Park receiver" voor gebruik aan en bij (korte afstand) of indoor en dus niet geschikt voor grotere afstanden daarvoor moet je een "Full Range 6Ch" ontvanger hebben en indien je de servo's voor de flaps afzonderlijk wil aansluiten moet je een ontvanger hebben met meer dan 6 kanalen dus 7 of 8 of ....meer.
Als je de flaps op ??n Aux kanaal wil aansluiten moet je gebruik maken van een Y kabel in combinatie met een linkse en een rechtse servo, of de twee servo's zowel links als rechts net gelijk monteren, of van een van de servo's demonteren en de buitenste draden van de potmeter van plaats wisselen (enkel aan te raden voor mensen die goed overweg kunnen met solderen van elektronische componenten) :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

24 Mar 2014, 01:15
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]