View unanswered posts | View active topics It is currently 14 Dec 2017, 22:50

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228P? 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228P?
De vraag staat dus al hierboven.
Durf met mijn 228Ps niet te beginnen en zou het overwegen indien ik ze met Spektrum ontvangers zou kunnen voorzien. De vraag is of dit wel mogelijk is. In de 228P zit wel een kleine ontvanger die enkel werkt met het zendertje van de fabrikant.

21 Apr 2014, 15:33
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228
Indien dat een onafhankelijke demonteerbare ontvanger is kan je deze door een andere vervangen.
Even opgezocht en dit eens aandachtig doorlezen het kan een goede oplossing zijn. => http://www.live-hobby.de/products/en/Tr ... 80133.html

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

21 Apr 2014, 20:03
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228
Dank je wel Ren?. Gezien mijn technische kennis een nul is op de schaal van Richter volgende vraag: Ofwel de ontvanger veranderen door en Spektrum, ofwel de bijkomende module (aan de zender bevestigen)?
Wat die module betreft zou het moeten lukken volgens de gegevens van de 228P:
Kompakte Steuerelektronik-Einheit
2,4 GHz LCD-Sender J4 mit einfachem Mode-Wechsel (1 oder 2)
Als dat zou lukken overweeg ik zeker de aankoop van een DX6 (de nieuwe is wel wat duurder, ? 200,- maar heeft een verlicht display.

21 Apr 2014, 21:33
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228
Na wat opzoekwerk denk ik dat het wisselen van de ontvanger niet zal lukken, voor wat ik er kon uit opmaken heb ik zo een vermoeden dat de aanwezige ontvanger in combinatie is met de ingebouwde gyroscopen.
De tweede optie zal de beste zijn denk ik, een "General Link Modul" in combinatie met een DX6i of ..... met de nieuwe Spektrum DX6 welke zeker een mooie zender is met heel wat nieuwe opties en mogelijkheden en heel gemakkelijk te programmeren, hij zou te koop zijn vanaf het begin van juni dit jaar dus nog even geduld :confusion-waiting: wat meer uitleg over de nieuwe zender => http://www.spektrumrc.com/Products/Defa ... Id=SPM6700

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

22 Apr 2014, 16:35
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228
Bestelling van de "General Link Module" al geplaatst en nu overwegen of de bestaande DX6i te kopen of te wachten op de toch ? 80,- duurdere nieuwe zwarte Dx6.

24 Apr 2014, 22:07
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228
Ja .. :think: .. dat is een keuze die je zelf moet maken h?, de DX6i heeft al meerdere jaren zijn degelijkheid bewezen.
De nieuwe DX6 zal voorzien zijn van de laatste nieuwe snufjes en technologie?n op gebied van elektronica.
Heb je geen behoefte aan de nieuwste snufjes zoals telemetrie en spraak zou ik voor de oudere DX6i gaan, hij voldoet zeker aan alle eisen om de meeste toestellen te besturen.
Spreekt daarentegen de nieuwe technologie?n u wel aan dan zou ik wachten op de nieuwe DX6, hij kost een stuk meer maar zal dan ook alles kunnen net zoals de nieuwe duurdere typen op een paar specifieke details na.( o.a. aantal kanalen en mixers )
Edit: Ik heb zo een stek vermoeden dat er binnenkort heel wat DX6i zenders te koop zullen aangeboden worden van diegenen die willen overstappen op de nieuwe DX6 :wink:

25 Apr 2014, 10:51
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228
Ongetwijfeld! Dan zul je zeker een goede koop kunnen doen!
Als het verlichte display een factor is, dat kun je zelf ook maken. HK verkoopt kant-en-klare backlight kitjes van ongeveer 5 Eur voor de 9X, die schijnen ook probleemloos in Spektrum DX6i zenders te passen. Niet moeilijk in te bouwen, en je hebt de keuze tussen groen, blauw of wit licht.
Op mijn 9X vond ik het een must, de leesbaarheid wordt er zelfs overdag enorm mee verhoogd.

25 Apr 2014, 17:23
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228
Backlight kitje voor DX6i is wel niet makkelijk te plaatsen. Zelf kan ik het niet en iemand vinden om het voor mij te doen (tegen betaling uiteraard)is ook niet evident, toch?

30 Apr 2014, 11:24
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Is een Spektrum DX6 mogelijk met Nine Eagles Solopro 228
De "Backlight" kost de wereld niet een 15? met verzendingskosten in maar ..... als je dan nog een vergoeding moet betalen voor het plaatsen zal de prijs al niet zoveel meer schelen met de nieuwe DX6.
En :!: :!: vergeet niet als je modificaties aanbrengt aan je zender vervalt alle garantie :!: :!:
Of je koopt (zoekt) een goede tweedehands die reeds voorzien is van backlight :wink:

30 Apr 2014, 13:54
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]