View unanswered posts | View active topics It is currently 13 Dec 2017, 15:10

Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Welke zender heb je eigenlijk nodig? 
Author Message
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#21 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Neen bij de bestaande zenders hebben enkel de DX9 en de DX18 een dubbele antenne, bij de nieuwe reeksen gaan ze dat allemaal hebben om alle onterechte misverstanden en kritiek van enkelingen over de vaste antenne uit het verleden weg te werken. Ik denk niet dat het voor ons hier van belang is, volgens een medewerker van Spektrum (Andy Kunz) zou het "misschien" een invloed kunnen hebben op heel verre afstanden (FPV vliegtuigen heli's drones en FPV rasers).=> http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... count=8659
Maar die grote afstanden .... dat is in België en omringend landen toch verboden, je moet vliegen binnen oriëntatie en oogbereik. Met een heli is een afstand van 100m al ver en op 200m zal het al een grote heli moeten zijn om nog goed de vliegrichting te kunnen oriënteren. Deze zenders gaan allemaal in de lucht 1000m en meer, dus zeker voor ons doel meer dan ver genoeg. Heb je om bepaalde reden twijfels vb. (verre vluchten met een zwever) kan je nog altijd de ontvanger voorzien van een of twee satelliet ontvangers waardoor je meer zendbereik hebt. Ik ben zeker dat ze dat in de winkels door mensen met ervaring ook kunnen bevestigen. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

07 Feb 2016, 12:21
Profile

Reply with quote
Post Number:#22 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Ik zal geen zender meer moeten kopen..... :whistle:
Gisteren was opa met zoonlief terug geweest i.v.m. de Indructrix, dus zei ik laat maar ik zal zien dat ik zaterdag (vandaag) zelf nog kan gaan...
Nu zat mijn vrouw een beetje vast ... en gisterenavond kwam dochterlief iets in mijn oor fluisteren :whistle:
En nu kon mijn vrouw niet anders dan opbiechten, dat ze dinsdag een Valentijns cadeautje had gekocht :lolol:
En je mag raden wat er in zat :mrgreen:
Een DX 6 :lolol:
Ze zeiden daar ook dat een DX 7 totaal overbodig was met het geen dat ik wil doen, dus (mag hem omruilen indien nodig) maar we zullen het zo maar laten.
Heb er gisteren al wat mee kennis zitten maken :shifty:
Straks de Nano Qx 3D halen en eens proberen in te stellen en de 200 SRX ook ineens instellen indien het lukt :think:

Nu zal ik zeker een grote :happy-smileyflower: moeten kopen :wink:

13 Feb 2016, 06:36
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#23 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Kruke wrote:
Nu zal ik zeker een grote :happy-smileyflower: moeten kopen :wink:

Je weet maar nooit waarvoor dat goed kan zijn. :grijns:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

13 Feb 2016, 11:24
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#24 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Sla de twee zip. bestanden op je PC en unzip ze alle twee, kopieer de twee bestanden op uw SD kaart plaats die daarna in de zender en installeer volgens uw handleiding.
De bestanden installeren foutloos het volledige programma van de 200SRX en de Nano QX 3D op je nieuwe DX6, nadien kan je altijd wijzigingen aanbrengen naar persoonlijke voorkeuren, daarvoor de handleiding een ... twee .... driemaal goed doornemen :roll: :whistle: :mrgreen:
Attachment:
BLH_200SRX.zip [2.44 KiB]
Downloaded 48 times
Attachment:
BLH_NanoQX 3D BNF.zip [2.62 KiB]
Downloaded 51 times

13 Feb 2016, 12:17
Profile

Reply with quote
Post Number:#25 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Bedankt René :handgestures-thumbupleft:
Ik heb net eerst zelf geprobeerd, maar :confusion-scratchheadyellow:

Ik zal ze downloaden en zo installeren ....

13 Feb 2016, 18:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#26 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Ik heb de Nano QX 3D geïnstalleerd, en er reeds mee gevlogen :smiley_pilot: (vliegt geweldig)

De 200 ook geïnstalleerd, en heb wat liggen rond kijken in het menu, om een beetje te weten te komen welke toets voor wat is, maar :think: ik zie dat bij D/R switch D is opgegeven (zijn dit de 3 vliegstanden?) en hoe stel je Panic button in? ik heb al door het menu liggen zoeken maar ik vindt dit niet of hoe stel je dit dan in?

Ik heb ook voor de Nano CPS bestand geïnstalleerd (via Spektrum) hier bij het zelfde de thortle hold en de 3 vliegstanden heb ik gevonden :P maar de panic button vind ik niet terug... hoe kan je dit aanmaken....

13 Feb 2016, 23:00
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#27 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Ik denk dat je dit zoekt :wink:
Het zou zo moeten geprogrammeerd zijn zoals hieronder.
Panic Mode Operation
Bind / I Button
Pressed = Panic Mode On
Released = Panic Mode Off

14 Feb 2016, 09:56
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#28 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Degelijke uitleg over de 200 SR X

14 Feb 2016, 10:19
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#29 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Wat je zoekt voor de Blade Nano QX 3D zie manual op blz. 13 onderaan. :wink:
Attachment:
Blade Nano QX3D-manual-MULTI.pdf [9.52 MiB]
Downloaded 44 times

En ook een paar duidelijke filmpjes

14 Feb 2016, 10:55
Profile

Reply with quote
Post Number:#30 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
ReneDL wrote:
Ik denk dat je dit zoekt :wink:
Het zou zo moeten geprogrammeerd zijn zoals hieronder.
Panic Mode Operation
Bind / I Button
Pressed = Panic Mode On
Released = Panic Mode Off

Dat is nu eigenlijk de slechts mogelijke plaats voor zo'n knop :think:
Ik heb alles zitten doorzoeken in het menu, maar vind het niet terug :confusion-scratchheadyellow: in die file dat jij hebt doorgestuurd, heb jij daar de panic op de I staan? en hoe noemt dit dan in het zender menu? is dit dan ( 6 AUX1 )? want deze staat in de 200 op de I geprogrammeerd.
En de L en H rates, klopt het dat deze op de D staan? (even checken of ik juist zit he :smile:

Ik zal de instructieboek nog een paar keer doorlezen..... de helft begrijp ik nog niet... :oops:
Ik zal je filmpjes ook eens bekijken :handgestures-thumbupleft: deze morgen ook van ene een filmpje gezien en die ging zo snel, daar had ik ook niet veel aan :naughty:

De nano QX 3D werkt perfect met de zender en alle 3 standen doen het :handgestures-thumbupleft:

Het is juist met de Nano CPs zoals met de 200 de panic button dat ik zoek, maar als jij zegt dat hij al ingesteld staat op de I dan zal ik dit eens testen :wink:

14 Feb 2016, 20:27
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#31 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Normale instellingen:
Switch D = L en H rates
Switch B = 0 = Beginners 1 = Intermediate 2 = Expert
5 Gear = B
6 Aux1 = I (Aux 1 moet reverse staan)

15 Feb 2016, 00:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#32 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Vandaag op tijd thuis en met het :sun: dacht ik even de 200 buiten te laten met de DX 6.
Maar hij wou niet binden (was de eerste binding) op geen van de twee manieren en na meerdere pogingen, had ik besloten om de standaard zender maar te nemen en toch nog even de lucht in.
Ik merkte echter onmiddellijk dat er iets mis was :confusion-scratchheadyellow: hij trok zichzelf schuin naar links (voordat hij van grond was) met de blades bijna de grond op, boel dicht gedraaid en nog een poging gewaagd met vol tegen sturen totdat hij op een goede hoogte was, maar ik merkte echter dat ik schuin rechts achter duwde met de rechter stick en als ik deze los liet schoot hij vol schuin links naar voor..... :think:
Ik heb zondag hier nog 3 batterijen mee leeg gevlogen (in de 3 standen), niets voorgehad, en nu achter mislukte pogingen om te binden met de DX6 krijgt hij kuren... :doh:
Zou er iet verkeerd gelopen zijn met de binding waardoor de 200 zo deed, of was er toch iets anders aan de hand?
Wat kan ik doen om te binden met de DX6?
En wat zou er aan de 200 zijn?

16 Feb 2016, 18:50
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#33 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Ik heb gisteren en deze namiddag ook geprofiteerd van het mooie :sunshine: en een paar vluchtje gedaan met de V912 en de Blade 200 SRX het was leuk :dance: maar vandaag veel kouder :occasion-snowman:
Beste Kruke, heb je bij het terug overschakelen naar de "standaard zender " de heli met deze laatste terug gebonden :whistle: moet je zeker doen.
Hoe heb je de DX6 gebonden met de 200 :think: liefst van in het begin stap voor stap weergeven zodat we de mogelijke fout kunnen vinden. :wink:

16 Feb 2016, 19:21
Profile

Reply with quote
Post Number:#34 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Lap.... :boos4: Nu ik jouw bericht lees... weet ik wat ik fout heb gedaan, na mijn mislukte binding pogingen heb ik de standaard zender genomen hem opgezet en de heli reageerde (servo's zetten zich goed) en heb dan geprobeerd te vliegen.
Wat ik denk mis gedaan te hebben, ik heb de batterij niet losgekoppeld, tussen de twee zenders (van de heli, deze stond nog aan) , maar omdat de DX6 toch geen verbinding kon maken, niet bij stil gestaan.
Wat denk jij?

Voor de binding met de DX6;
Eerst heb ik de 200 geladen op de DX6 daarna ben ik naar het menu bind gegaan, heli opgezet en op bind gedrukt.
Dit enkele keren geprobeerd,
Daarna heb ik zender afgezet en met de bind knop ingedrukt de zender ingeschakeld (heli stond nog aan)

16 Feb 2016, 20:03
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#35 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
We gaan eens een handje helpen :character-oldtimer:
:idea: :idea: Je moet wel elke stap in deze volgorde uitvoeren voor een goed resultaat. :wink:

Blade 200 SRX binden:

1. RTF uitvoering
1.De batterij uit de helikopter moet afgekoppeld zijn.
2. Plaats de gashendel naar de laagste stand en zet de gastrim in de hoogste stand. Stel alle andere trims in de middelste stand.
3. Schakel de zender uit.
4. Installeer de bind plug in de ontvanger BIND / PROG-poort (eerste poort, Links gezien van achterzijde).
5. Sluit de helibatterij aan de ESC, de ontvanger LED zal flikkeren, wat aangeeft dat de ontvanger in bind modus is.
6. Wanneer de LED knippert, druk en houdt de Bind knop tijdens het aanzetten van de zender.
7. De zender piept en de LED knippert. Laat de Bind knop los wanneer de zender stopt met piepen.
8. De helikopter is gebonden als de LED op de ontvanger blijft branden.
9. Koppel de helibatterij af en schakel de zender uit.
10. De bindplug wegnemen.

2. BNF uitvoering met de DX6
1. De batterij uit de helikopter moet afgekoppeld zijn.
2. Raadpleeg de zender Setup tabel naar de gekozen heli.
3. Plaats de gashendel naar de laagste stand. Stel alle trims in de middelste stand.
4. Schakel de zender uit en zet alle schakelaars naar de 0 positie en de gashendel op de 0 of uit stand.
5. Installeer de bind plug in de ontvanger BIND / PROG-poort (eerste poort, Links gezien van achterzijde).
6. Sluit de helibatterij aan de ESC, de ontvanger LED zal flikkeren, wat aangeeft dat de ontvanger in bind modus is.
7. Druk en houdt de Bind knop tijdens het aanzetten van de zender.
8. Houdt de bind-knop 2-3 seconden ingedrukt en los. De helikopter is gebonden als de LED op de ontvanger blijft branden.
9. Koppel de helibatterij af en schakel de zender uit.
10. De bindplug wegnemen.

16 Feb 2016, 21:39
Profile

Reply with quote
Post Number:#36 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Dat had ik niet gedaan :mrgreen:
Maar waarom deed de heli achteraf raar met de standaard zender?
Was hij een beetje ontregeld door de pogingen tot verbinding maken?

16 Feb 2016, 23:17
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#37 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Door een van je pogingen zal de heli zijn binding kwijt zijn met de zender, eens je weet hoe is binden binnen een min. gedaan dus effe binden en proberen hee. :wink : Bij veranderen van zender is altijd eerst binden de boodschap. :idea: :handgestures-thumbsup:

17 Feb 2016, 00:15
Profile

Reply with quote
Post Number:#38 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Net mijn DX6 gebonden met de 200, en hij vliegt normaal rond, dus hij zal gisteren wel een beetje van slag geweest zijn.

Nu heb ik volgende vragen de L & H rate zijn bij mij andersom dus 1 is L en 0 is H, ik ben het al ergens tegengekomen, maar vind het niet terug, waar kan je dit omdraaien? (deze staat op de D zoals jij al aangaf rene)
de "Panic" button staat inderdaad op de I (bind button) is het mogelijk om deze te verplaatsen naar de A schakelaar? en hoe doe je dit dan? want dat staat hier erg ongelukkig, als je hem nodg hebt moet het snel gaan en daar ben je niet snel bij... :roll:
Doe je dit gewoon bij Channel input con. 6 aux1:I veranderen naar A?

Toen ik net door het menu aan het zoeken was merkte ik op dat de F schakelaar ook is ingesteld, weet jij waarvoor Rene? ik heb hem nog niet getest. (ik heb jouw bestand geïnstalleerd)

17 Feb 2016, 20:41
Profile

Reply with quote
Post Number:#39 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Net even zitten zoeken en gevonden 8-)
Bij Reverse instellingen moet je kijken of de AUX1 de schakelaar naar boven staat (wat zo was, want hij werkte) dan moet je naar kanaal instellingen gaan en daar kan je de AUX1 een schakelaar geven dat je wenst (staat standaard op de I).
Ik heb hem op A gezet, dit is veel makkelijker te bedienen dan te gaan naar de I button, als je hem nodig hebt, wil je er snel bij zijn uiteraard :wink: .

Nu wou ik dit ook doen bij de Nano CPS, maar deze is geen Acro uiteraard, en daar vind ik hem niet terug, nog wat zoekwerk voor doen, als iemand hiervan iets weet, wat waar en hoe, laat maar weten!

18 Feb 2016, 06:27
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#40 Re: Welke zender heb je eigenlijk nodig?
Sorry voor het late antwoord :oops: maar ik zie dat je zelf al het een en ander hebt gevonden :handgestures-thumbupleft:
Ik wou gisteren eens vergelijken met mijn DX6 maar deze deed niets meer :roll: bij nadere controle moet de schakelaar door onverklaarbare reden :roll: .... vergeten zeker :whistle: nog aangestaan hebben :smiley_roe: en heeft deze gelukkig bij een ingestelde lage batterijstand zichzelf uitgeschakeld om schade aan de lipo te voorkomen. :handgestures-thumbsup: Het laden duurt met balanceren van de cellen ongeveer 4,1/2uur :confusion-waiting: deze morgen aangesloten en alles werkt terug naar behoren. :D
Bij de Nano CPS is ook de Bind/I Button de Panic Mode, je kan die dus ook op de A switch zetten.
Hieronder de tabel met de standaardinstellingen voor de Nano CPS
Attachment:
DX6 Setup Nano CP S tabel.PNG
DX6 Setup Nano CP S tabel.PNG [ 223.76 KiB | Viewed 1881 times ]

18 Feb 2016, 15:33
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next