View unanswered posts | View active topics It is currently 14 Dec 2017, 21:04

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
turnigy TGY-i10 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 turnigy TGY-i10
ben stilaan opzoek naar een goede en degelijke zender.ik heb momenteel een dx6i maar deze begint kuren te krijgen met het welbekende scrollwiel moet deze vaak en hard indrukken eer hij iets selecteert.dus bij deze ben ik op zoek gegaan naar een goeie zender waarbij de onvangers ook nog een goedkoper zijn tov spectrum.en deze heb ik gevonden bij hobbyking.http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__75271__Turnigy_TGY_i10_10ch_2_4GHz_Digital_Proportional_RC_System_with_Telemetry_Mode_2_EU_Warehouse_.htmlnu is mijn vraag is deze wettelijk voor belgie?en heeft er al iemand ervaring met deze zender?

27 Mar 2016, 20:28
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: turnigy TGY-i10
Hmm, de dx6i is nochtans ook geen slechte zender, ik heb die vroeger ook gehad en eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Maar ok, volgens wat ik kan terugvinden op de link die je doorgegeven hebt is er qua wetgeving eigenlijk geen probleem voor zo ver ik kan zien.
Je zit op een frequentie van 2.4 ghz met een bereik van 2.4055 tot 2.475 ghz wat legaal is in belgie.
Ook is het zendvermogen minder dan 20 dBm wat ook binnen de normen valt bij mijn weten.
Dus op dat vlak zit je safe.

Maar ervaring met deze zender ?
Ik persoonlijk al niet en ik zou niet weten wie er zo eentje heeft of al gezien heeft.
Met een van de vorige modellen van de turnigy zender weet ik dat er voor er een aantal firmware-updates geweest waren dat deze zenders niet zo heel betrouwbaar waren qua instellingen.
Je kon ermee voor hebben dat als je je model geprogrammeerd had, de zender uit zette en daarna weer aan, dat je al je instellingen voor dat model ineens kwijt kon zijn...
Maar dat is toch al een 3 jaar geleden met de turnigy 9x geloof ik.

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

28 Mar 2016, 19:48
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#3 Re: turnigy TGY-i10
Beste met mijn oogoperatie kan ik moeilijk een uitgebreid antwoord geven maar .... ik wil u toch meegeven dat ik een zender zou kopen bij een degelijke inlandse handel die goed berijkbaar is en voorzien van voldoende kennis.
In uw geval denk ik aan Albatros een gekende zaak en niet te ver van je woonst, in geval van problemen ben je snel geholpen.
En waarom ga je niet voor de niewste Spektrum DX6 welke een heel goede zender is met heeeeeel wat mogelijkheden en ..... je hebt reeds passende ontvangers en...... wil je goedkopere ontvangers zijn er meerdere alternatieven. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

28 Mar 2016, 20:11
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: turnigy TGY-i10
Heb ondertussen de nieuwste dx6 aangeschaft.moet zeggen top zender met veel toeters en bellen.het is wel even wennen na men dx6i.de dx6 heeft enorm veel instel mogelijkheden waardoor je soms de bomen door het bos niet meer ziet.maar denk dat het eerder een gewening gaat zijn. :crossed:

04 Apr 2016, 00:15
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#5 Re: turnigy TGY-i10
Daar heb je volgens mij zeker een heel goede keuze gemaakt :handgestures-thumbupleft: en je zal er zeker geen spijt van hebben.
Het is volgens mij in zijn (prijs)klasse de zender met de meeste instel mogelijkheden, goed in de hand liggend, heel mooie afwerking met degelijke sticks en goed geplaatste schakelaars en ..... heel bedieningsvriendelijk. :handgestures-thumbsup:
Door het uitgebreide aantal mogelijkheden ziet het er soms wat ingewikkeld uit maar is zeker niet moeilijker dan het programmeren van de DX6i, in het tegendeel alles verloopt meer gerangschikt dat zal je later wel nog ondervinden. :wink:
:idea: Hier kan je mits een kleine vergoeding (5€) een elektronische Nederlandse handleiding van de DX6 binnenhalen. http://www.marktplaza.be/hobby/modelbou ... 12157.html

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

04 Apr 2016, 17:14
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: turnigy TGY-i10
bedankt rene voor de link. deze ik ga het zeker nog kopen zodat ik de zender ten volle kan benutten :applaus:
nog veel beterschap gewenst trouwens :knipoog:

04 Apr 2016, 19:08
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: turnigy TGY-i10
Heb me vandaag ook een DX6 aangeschaft, voelt alvast stukken beter aan dan de RTF zender.

Ik dacht dat mijn MCX2 niet werkte met de RTF zender van de nano CPS, maar had dan net hetzelfde probleem met de DX6. (vooruit/achteruit zat vast, deed niets)
Vond ik maar raar due eens nader onderzocht.
Blijkt dat de batterij het wieltje van de servo blokkeerde :crazy:

Maar goed, alles werkt nu.
Nu op zoek naar een sd kaartje om de zender te updaten en de instellingen voor de nano cps er in te zetten :smile:

04 Apr 2016, 22:16
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#8 Re: turnigy TGY-i10
Alantin wrote:
Blijkt dat de batterij het wieltje van de servo blokkeerde :crazy: Maar goed, alles werkt nu.

Ik denk dat je lipo's van 200mA gebruikt en deze zijn een stuk langer dan de originele ..... vandaar het probleem. :idea: Een aanslagje kleven op je lipo's zodat deze niet verder kan zal dat probleem oplossen :wink:

05 Apr 2016, 14:57
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: turnigy TGY-i10
Nee, 150 mAh. De accu die in de doos zat van die heli.
maar goed, we kunnen vliegen he :)

05 Apr 2016, 17:51
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#10 Re: turnigy TGY-i10
Dat is raar :think: wat heb je dan moeten doen om dat te voorkomen, het is altijd interessant om weten hoe en wat te doen voor anderen die dat ook kunnen tegenkomen. :wink:

05 Apr 2016, 20:19
Profile

Reply with quote
Post Number:#11 Re: turnigy TGY-i10
Ik duw ze er gewoon niet te diep in zodat ze niet in de weg komen van het tandwieltje.

ps. net eens buiten gevlogen... geen goed idee :P

05 Apr 2016, 20:21
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#12 Re: turnigy TGY-i10
Het is ideaal en heel leuk voor binnen :handgestures-thumbupleft: en buiten .... indien het echt windstil is. :wink:

05 Apr 2016, 20:36
Profile

Reply with quote
Post Number:#13 Re: turnigy TGY-i10
ReneDL wrote:
buiten .... indien het echt windstil is. :wink:

Dat was het dus niet :D

On a side note, even de DX6 in mode 1 gezet om het eens te proberen (Bij BlueBirds in Zomergem vliegen de meesten in mode 1 blijkbaar)...
viel tegen, terug naar mode 2 :respect:

05 Apr 2016, 21:20
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#14 Re: turnigy TGY-i10
Bij de "Blue-Birds" te Zomergem vliegen ze al van in hun beginjaren "mode 1" De Instructeurs vlogen mode 1 dus alle nieuwe leden werden mode 1 aangeleerd. Toen was er geen sprake van een Leraar leerling kabel en zeker geen draadloze verbinding om het commando van de zender over te nemen.
De instructeur bracht het vliegtuig op een goede hoogte en gaf dan de zender door naar de leerling t0t.... deze in de problemen kwam :scared-eek: en dan ..... was het heeeeel snel weer wisselen, met meestal :shifty: een goede afloop.
Met de nieuwe zenders zijn die problemen opgelost en kun je verschillende vliegmodes combineren, draadloos of aan de kabel en zelfs al de combinatie van verschillende merken.
Zeker uw "Mode 2" aanhouden dat is trouwens de meest gebruikte manier bij de Helikopters.
Ten slotte zitten de bewegingen van rolroeren en hoogte bij echte toestellen ook op dezelfde stick of besturingsknuppel, richting met de voeten en gas meestal centraal aan het board.

06 Apr 2016, 20:14
Profile

Reply with quote
Post Number:#15 Re: turnigy TGY-i10
Ik vlieg met mode 2, niet bang zijn :snooty:
(aangezien dit topic voor zenders is, zet ik de rest ergens waar het thuis hoort :wink: )

06 Apr 2016, 21:14
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ]