View unanswered posts | View active topics It is currently 13 Dec 2017, 15:04

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
spectrum dx 6 of dx 8 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 spectrum dx 6 of dx 8
hoi ik zit met een probleem!
ik ben nog maar een beginner in het rc vliegen
en zou graag wat info over verschillende zenders
daar ik dit toch een van de belangrijste zaken in het vliegen vindt
ik heb mijn oog laten vallen op een specktrum dx 6 of dx 8
kwestie van niet elk jaar een andere zender te moeten kopen
heeft iemand van jullie hiermee ervaring
tips ivm andere zenders zijn uiteraard steeds welkom :smiley_pilot: :crossed:

20 Sep 2012, 08:23
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: spectrum dx 6 of dx 8
Beste Casper ja ....... :think: dat is nu eens een heeeeeeel moeilijke vraag.
Velen gaan hun eigen zender de hemel in prijzen (mijn kind mooiste kind) en wat voor de ene "het van het" is, is voor een ander weer "alles behalve" dus .... niet gemakkelijk.
De aankoop van een zender is volgens mij sterk afhankelijk van wat je wil doen in de hobby en hoever je er wil in gaan, de prijzen lopen dan ook sterk uit elkaar. Goede en degelijke zenders kosten een "beetje" :shifty: meer maar je hebt dan ook veel meer mogelijkheden en je zal er ook langer geniet van hebben.
Ik moet toegeven ik ben een echte zenderfreak :oops: :oops: :oops: ik heb er dan ook meerdere (onlangs nog de Graupner MC-20 Hott gekocht) en die zit nog in de verpakking :? :oops: schande weet ik maar ... ik moest hem hebben h? :mrgreen: het is ook een zender met onmogelijk veel mogelijkheden en de prijs dat hij toen stond (ik ben hem onmiddellijk gaan halen voor de som van 579? :o (dat zal wel een missertje geweest zijn :shifty: ) want de zelfde avond stond hij reeds 719? wat nog een stuk onder de promotieprijs is) dus ik kan maar zeggen "Dank U Bert van Aerobertics :D "
Momenteel maak ik gebruik van een Spektrum DX8 nu een goede zender met veel mogelijkheden en zeer gemakkelijk te programmeren ( ik schrijf "nu" omdat het mijn tweede is, de eerste was geen kl*** waard, ik heb wel snel (14 dagen) een nieuwe gekregen "zonder kosten" en deze werkt dan ook zoals het moet, in de eerste reeksen zaten veel hardware fouten in maar ....deze zijn bij de nieuwe reeksen allemaal verholpen.
Futaba is ook een goede zender daar heb ik nog een nieuwe 7 kanaals zender van, voor mij het enige probleem is dat ze moeilijker te programmeren zijn (maar dat is dan ook mijn mening en de reden dat ik hem nog niet heb gebruikt) kwalitatief zijn ze zeker heel goed en velen zijn er dan ook tevreden over.
Wat momenteel ook heel goede zenders zijn en aan een mooie prijs zijn de Graupners 12- 16 en 20DX zenders allen uitgerust met "telemetrie zowel in de ontvanger als in de zender" en aan democratische prijzen.
Wat betreft prijs kwaliteit en degelijkheid zit volgens mij momenteel Graupner weer op de eerste plaats (waarom "weer" wel ze hebben ook een tijdje in het sukkelstraatje gezeten en dan veel klanten verloren, o.a mij :roll: maar ondertussen met hun nieuw systeem en producten terug aan een goede ophang bezig :handgestures-thumbupleft: )
Ben je van plan om zelf te bouwen of om toestellen te kopen waar je zelf de ontvanger moet plaatsen (P&p - plug & play) zou ik gaan voor een Graupner.
Wil je gaan voor toestellen (Bnf - bind and fly) deze zijn vliegklaar en meestal voorzien van een Spektrum ontvanger dan moet je kiezen voor een Spektrum. Een goede raad koop je een Spektrum ga dan minimum voor een DX6i of een DX7 en nog beter een DX8 die "prutszenders die ze bij sommige pakketten bijleveren is "verloren geld".
En voor diegenen die me niet geloven zie foto's en de nieuwste 3 staan er nog niet bij de Turnigy 3XS de Spektrum DX8 en de Graupner MC-20 :mrgreen:
Attachment:
Deel1.jpg
Deel1.jpg [ 64.08 KiB | Viewed 2718 times ]
Attachment:
Deel2.jpg
Deel2.jpg [ 69.9 KiB | Viewed 2718 times ]

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

20 Sep 2012, 14:52
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: spectrum dx 6 of dx 8
Jawadde Ren?, zou je niet beter een winkel beginnen :lolol:
Zit ook met het probleem welke zender. Voor de twee Blade 120 SR een Spectrum (Dx6*) maar wat met die Nine Eagles 228P gevogelten?
De 'prutszenders' bij de 120 SR trekken inderdaad op niets maar ik zou het zonde vinden om vele honderden euro's te spenderen aan een zender waar je dan 2 helis voor hebt (de Funncopter zit ook nog in mijn hoofd en zou ook moeten lukken met een Spektrumzender en ontvanger, niet?)

29 Mar 2014, 17:27
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: spectrum dx 6 of dx 8
Dit is een van de nieuwste oplossingen om met bijna alle toestellen te kunnen vliegen met ??n zender http://www.tacticrc.com/anylink/index.html
Er bestaan ondertussen al verschillende klonen van die ook degelijk werken en goedkoper zijn.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

29 Mar 2014, 20:58
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]