We zijn gaan shoppen

Post Reply
ReneDL
Site Admin
RC interests:

We zijn gaan shoppen

Post by ReneDL » Wed Apr 06, 2011 12:52 am

Het is er na veel overleg dan toch van gekomen en we hebben ons het een en ander aangeschaft. :D
Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar de Spektrum DX8 een mooie zender met vele mogelijkheden en heel gemakkelijk te programmeren.
Ik heb meteen de volledige telemetrie erbij genomen zodat hij compleet is samen met een paar reserve ontvangers en wat servo's.
Ik moest natuurlijk een toestelletje hebben om de zender te kunnen proberen :wink: en heb me de " T28 Trojan " aangeschaft die is namelijk uitgerust om te vliegen met een Spektrum zender en handig om in mijn tuin te vliegen op rustige avonden.
Over een nieuwe lader hebben we het hier ook al gehad, daar ik voor mijn lader " Robbe Power Peak Ultimate " (waar ik trouwens zeer tevreden over ben) steeds een batterij en een voeding nodig had, wat niet altijd handig was heb ik mij een Graupner Ultramat 18 aangeschaft hiermee kan ik zowel op netspanning als op batterijen en of voeding laden.
Nog wat props en wat klein gerief en we kunnen weer verder, we gaan ook niet alle weken naar de modelbouw winkel. :grijns:
We zullen zeker en vast een tijdje zoet zijn om alles een beetje onder de knie te krijgen, bij de zender zitten twee boeken en bij de lader moet ook het een en ander gelezen en begrepen worden.
Hier alvast een paar fotootjes van een middagje shoppen. :wink:
shoppen 25-03-2011_01.JPG
shoppen 25-03-2011_01.JPG (292.4 KiB) Viewed 7666 times
Spektrum DX8_01.JPG
Spektrum DX8_01.JPG (281.44 KiB) Viewed 7666 times
Ultramat 18_01.JPG
Ultramat 18_01.JPG (253.08 KiB) Viewed 7666 times
T28-Trojan_01.JPG
T28-Trojan_01.JPG (264.74 KiB) Viewed 7666 times
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Bollekes

Re: We zijn gaan shoppen

Post by Bollekes » Wed Apr 06, 2011 11:11 am

:verbazing2: ik wil ook den dx 8 :drool: :drool:

en het parkzone vliegertje is echt de max heb zelf de sukoi ervan altijd een plezier om mee te vliegen wel opletten met wind want ze zijn zo ligt dat ze er erg onder lijden :p en voor je het weet hangen ze in de boom (euh jah ik preek uit ervaring :lolol: )

groetjes Ken
apprentice 15e en ne F117 in mijn bezit

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Apr 06, 2011 11:44 am

Bollekes wrote: en voor je het weet hangen ze in de boom (euh jah ik preek uit ervaring :lolol: ) groetjes Ken

Ja dan zal ik zeker moeten opletten er staan meerdere bomen rond mijn hof en een treurwilg in het midden dus ongewilde landingsplaatsen genoeg :roll: :lol:
Hoeveel plaats heb je nodig om er deftig mee rond te kunnen vliegen en kan je er relatief traag mee vliegen, ik heb ongeveer 20 x 15m vrije gemakkelijk bevliegbare ruimte. In de winkel beweerden ze dat het geen probleem mocht zijn maar ik heb graag een beetje advies van iemand met ondervinding. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Bollekes

Post by Bollekes » Wed Apr 06, 2011 1:43 pm

wel met men sukoi kan ik heel traag vliegen en hij is heel wendbaar maar als je traag vliegt is hij soms moeilijk onder controle te houden
het lukt wel maar ik zou aanraden de eerste keer eens op een grotere weide te vliegen en zien hoe het gaat voor dat er onaangename taferelen zich gaan voordoen

groetjes Ken
apprentice 15e en ne F117 in mijn bezit

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Apr 06, 2011 1:58 pm

Ja ik heb het begrepen :shifty: ik zal maar wachten op een windstille avond en dan eens proberen naast mijn hof, daar is momenteel een stuk met weidegras van om en bij de 6 hectare, dat zal wel groot genoeg zijn denk ik :think: :roll: :lol: . Ik moet hem natuurlijk eerst nog binden op de nieuwe zender en de gegevens instellen, ik heb nog geen tijd gehad (dat is zo als je in brugpensioen bent) :oops: :lol: ik ben nu bezig met de handleiding van de lader (dat is ook nog het een en ander :roll: :? ) het is aan te raden om het meer dan eens te lezen zodat je zeker weet wat je doet. :whistle:
Alvast bedankt voor de nuttige inlichtingen, groetjes ReneDL
Groetjes ReneDL

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Apr 06, 2011 7:03 pm

Nick wrote:Beste, uit nieuwsgierigheid, wat kost dat vliegtuigje ? Mvg, Nick

Wel man hier heb je hem met uitleg en al :wink: => http://www.aerobertics.be/productDetail ... 1&brand=66
Groetjes ReneDL

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Apr 06, 2011 9:34 pm

Nick wrote: Valt goed mee precies...

Die is dan ook volledig compleet juist binden met de zender en je kan vliegen. :smiley_pilot:
Groetjes ReneDL

frankben

Post by frankben » Fri Apr 15, 2011 7:13 pm

Ben jaloers :sad-teareye:
Indien God wou dat de mens kon vliegen dan had hij zijn beenderen hol gemaakt en niet zijn hoofd!

Post Reply

Return to “Hardware, Software, Simulatoren en Diversen.”