Regelaar Tamiya TA 05

JonasV99

Regelaar Tamiya TA 05

Post by JonasV99 » Tue Nov 15, 2011 12:44 am

Hallo allemaal

Vandaag ben ik mijn eerste RC auto gaan halen. (de eerste deftige eigenlijk :wink:)
Aangezien ik er nog niet veel van ken heb ik wel nog wat vragen.
Ik heb een Tamiya TA 05 chassis gekocht (met Ferrari kap).
Daar zit dus een 540 motor bij. De eerste vraag is dus, is dit een brushed of brushless motor?
Want ik kan het niet direct vinden..

Dat motortje heeft dus 27T. Nu heb ik een Furious 9T regelaar meegekregen in de winkel.
Heb ik die regelaar eigenlijk wel nodig?
Ik zou graag wat willen driften en gewoon wat rondrijden voor de fun.
Dan heb ik toch nooit een 9T motor nodig (die toch zorgt voor een hogere topsnelheid? maar niet voor een hoger koppel? of zit ik fout?).

Ik heb die regelaar 80 euro betaald en dat lijkt me trouwens ook veel als ik zo de prijzen op het internet zie.
Dan kan ik hem miss beter inruilen voor een andere regelaar en nog wat andere spulletjes bijopen...
Wat denken jullie hiervan?

Alvast bedankt!

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Regelaar Tamiya TA 05

Post by ReneDL » Tue Nov 15, 2011 10:35 am

Beste Jonas :text-welcomewave: op ons forum je zal snel antwoord krijgen op al je vragen er zitten hier redelijk wat auto freaks die je met veel plezier en enthousiasme zullen verder helpen. :knipoog:
Het simpelste om een "borstelmotor" van een "borstelloze" te kunnen onderscheiden is naar de aansluitdraden kijken.
Een "borstelmotor" heeft twee aansluitdraden en een "borstelloze" heeft er drie
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

JonasV99

Post by JonasV99 » Wed Nov 16, 2011 10:22 pm

Bedankt Rene!
Ja nu je het zegt, ik had het al ergens gelezen over hoe je het verschil ziet.
Weet jij misschien iets over die regelaar?

En heb je dan ook voor een brushed of brushless motor een andere regelaar nodig?

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Nov 17, 2011 12:32 am

JonasV99 wrote:Bedankt Rene!
En heb je dan ook voor een brushed of brushless motor een andere regelaar nodig?

Die regelaars zijn inderdaad niet dezelfde bij een brushed regelaar heb je op de inkomende kant twee aansluitdraden de plus en de min van de batterij en op de uitgaande kant twee aansluitdraden voor de motor.
Bij een brushless regelaar heb je op de inkomende kant ook twee draden voor de batterij maar aan de uitgaande zijde van de regelaar heb je dan drie draden voor het aansluiten van de motor.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Nov 17, 2011 12:34 am

Ik vraag me af waar onze "auto freaks" zitten :think: laat jullie eens horen mannen :whistle:
Groetjes ReneDL

yabusa

Post by yabusa » Thu Nov 17, 2011 12:37 am

Support zijn internet nog niet terug? :O

Ik rij alleen nitro weet niets van electro :lolol:
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Nov 17, 2011 12:43 am

JonasV99 wrote:Hallo allemaal Dat motortje heeft dus 27T. Nu heb ik een Furious 9T regelaar meegekregen in de winkel.
Heb ik die regelaar eigenlijk wel nodig? Alvast bedankt!

Als je een auto koopt zit er toch een regelaar in passende voor de motor waarom moet je dan een andere regelaar erbij hebben. :think:
Groetjes ReneDL

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Nov 17, 2011 12:48 am

yabusa wrote:Support zijn internet nog niet terug? :O
Ik rij alleen nitro weet niets van electro :lolol:

Ik denk dat het bij Tom stilaan op zijn zenuwen zal werken zonder zijn internet. :confusion-waiting: :confusion-scratchheadyellow: :evil:
Maar er zijn hier meerderen die wel met elektro rijden h? :mrgreen:
Groetjes ReneDL

JonasV99

Post by JonasV99 » Thu Nov 17, 2011 12:55 am

Als ik tegen het weekend antwoord heb ben ik zeker tevreden (tegen dan staat hij wel in elkaar :p)

Maar er zat dus geen regelaar bij..
En ja idd Rene, spreekt eigenlijk voor zich dat je dan een andere regelaar nodig hebt.

Maar dan heb ik hem eigenlijk tot wat veel betaald eh?
Voor een regelaar voor brushed motortjes. En eigenlijk kan ik het evengoed doen met een andere regelaar.
Ale, voor mij is dat nu nie zo'n groot probleem, maar ik zou gwn graag jullie mening weten.
Maar is dat nu echt zo'n groot verschil? Brushed vs brushless? (Heb er totaal geen ervaring mee)

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Nov 17, 2011 1:11 am

Er kan inderdaad een groot verschil zijn tussen de twee typen van motoren met brushless motoren kan je de wagens veel verder opdrijven.
Maar aangezien je nog maar een beginneling bent zou ik me niet teveel zorgen maken en er gewoon standaard mee leren rijden en omgaan.
Het zal in het begin zeker meer dan snel genoeg gaan en naderhand kan je dan nog altijd aanpassingen doen naar je eigen wensen eens je de handelingen behoorlijk onder de knie hebt. :wink:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Hardware, Software, Simulatoren en Diversen.”