interface voor sim

glenn

interface voor sim

Post by glenn » Mon Feb 05, 2007 9:11 pm

ik heb van de weekend nog is zitten zoeke naar een interfacekabel en ben op dit uitgekome

http://www.smartpropoplus.com/

interface is via de geluidskaart heb nog ni kunne teste want kmoe nog de kabel gaan hale :roll:

morge zou ik normaal moete wete of het lukt zal wel een antw poste
Ik zou maar niet klikken als ik jouw was...

glenn

Post by glenn » Tue Feb 06, 2007 7:26 pm

het werkt maar ik krijg het zoemende geluid van het signaal niet weg maar dat kan aan de geluidkaart/instellingen liggen

ik ben het aan het proberen met een graupner jr zender en een stereo kabel (monokabel moet dus niet echt 8) ) op FMS

u4eake

Post by u4eake » Wed Feb 07, 2007 12:39 pm

Leuk dingetje.
Ik heb het gedownload en geprobeerd met mijn GWS zender, maar het werkt niet echt goed. Na wat prullen krijg ik wel signaal, maar zeer onstabiel en moeilijk te calibreren. De blauwe bars van de channels zitten constant te bibberen en op en neer te springen.

glenn

Post by glenn » Wed Feb 07, 2007 8:36 pm

bij mij valt da bibberen nog redelijk mee ma ik heb der dus ook een beetje last van tijdens het kalibreren maar het vliegen lukt me wel

u4eake

Post by u4eake » Thu Feb 08, 2007 5:48 pm

en heb jij ook een GWS zender ?

glenn

Post by glenn » Thu Feb 08, 2007 6:41 pm

ik ben het aan het proberen met een graupner jr zender en een stereo kabel (monokabel moet dus niet echt ) op FMS

graupner mx12 8)

je moet PPjoy ook hebben
of eventueel de input hoger zetten van je micro/line-in (anders werkt het ni wel stom want der zit ruis op het signaal bij mij en dus kan ik amper het geluid van de motor horen :cry: )

en heeft iemand dit al geprobeerd met AFPD? die kan ik lenen van iemand voor thuis een beetje te oefenen met het vliegen

ben pas ingeschreven in DMC 8) en ben dus alles nog aan het leren :wink:

u4eake

Post by u4eake » Wed Feb 14, 2007 7:32 pm

Hoi Glenn,

Ik ben eveneens pas ingeschreven bij DMC :-)
Ondertussen heb ik al vanalles getest, maar ik krijg het niet fatsoenlijk aan de praat.
Met het tooltje winscope kan ik de input zien, maar dit zijn lelijke pieken, zo'n beetje als van een hartslagmonitor (je weet wel, als die tuuuuuuut zegt ben je dood :-) )
Ik heb mijn GWS zender ook eens aan een oscilloscoop gehangen en daar komt nogtans een mooi PPM signaal uit : mooie rechtopstaande rechthoekjes, zoals het hoort.

Misschien is mijn geluidskaart niet goed genoeg :(

In elk geval hoop ik je dan es tegen te komen op DMC ;-) Vorige zondag ben ik alvast eens indoor gaan vliegen in de sportzaal van KTA1 in Diest met mijn dragonfly :-) Als je iemand ziet met een dragonfly met een camera vanvoor derop : dat ben ik :-)

glenn

Post by glenn » Thu Feb 15, 2007 7:03 pm

k ben makkelijk te herkennen k ben denk ik de grootste van de club ondanks ik nog maar 15 ben :mrgreen: en ik vlieg met een easystar

ben van plan zaterdag of zondag nog eens te gaan

en inderdaad ik heb ook nog steeds een probleem met die smartpropo plus telkens ik Media player op zet slaagt men vliegtuigje tilt :( en het signaal geeft een irritant geluid door bij mij dat ik maar niet krijg afgezet

k denk dak toch maar is de koste ga doen om ne fatsoenlijke kabel te kopen want me aerofly pro deluxe werkt het ni :?

u4eake

Post by u4eake » Sat Feb 17, 2007 7:29 pm

Ik heb ook de mx-12 besteld en een multiplex twinstar :-)
Hopelijk gaat simmen met de mx-12 beter.
Dan de twinstar ineen steken en dan kan ik ook es gaan vliegen in schaffen (met de dragonfly is 't buiten alleen doenbaar als het echt heel windstil is)

glenn

Post by glenn » Mon Feb 19, 2007 2:38 pm

simmen met de mx-12 gaat maar nog altijd ni zoals het hoort :(

Post Reply

Return to “Hardware, Software, Simulatoren en Diversen.”