View unanswered posts | View active topics It is currently 14 Dec 2017, 20:55

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Eerste zwever - waar vliegen? 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Eerste zwever - waar vliegen?
Hoi,

Ik heb al een tijdje mijn eerste zwever (Alpha 139) in mijn bezit, maar ik heb heel veel moeite om een geschikte locatie te vinden om te vliegen.
Ik ben al eens weggejaagd op een veld en ik heb geen clubs in mijn buurt.

Hoe lossen jullie dit op? Vliegen jullie enkel in clubverband? Of vliegen jullie soms ook op andere plekken?

Grtz,

Nils

06 Aug 2015, 07:54
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Eerste zwever - waar vliegen?
Beste bluesboy :text-welcomewave: op het forum.
Hier alvast een afbeelding van je mooi model welke een kloon is van de gekende "Easy Star" van Multiplex.
Normaal zal je daar heel tevreden over zijn, de vliegeigenschappen zijn zeer goed. :handgestures-thumbupleft:
Wat betreft het aangeven van een vliegstek, ja ...... als we niet weten in welke stad of gemeente je woont is dat niet gemakkelijk hé :P Vliegen in een club is zeker interessant, ze zullen je leren vliegen en er is altijd wel iemand om een handje te helpen of om je duidelijke uitleg te geven en ..... ze kunnen je daar niet wegjagen :mrgreen:
Ik woon op den buiten en heb toelating gevraagd aan de landbouwer die rondom mijn eigendom veel land bezit of ik er mag vliegen met mijn toestellen en dat was voor de landbouwer geen enkel probleem.
Ik denk als je het op voorhand aan de grondeigenaar vraagt om te mogen vliegen op een leegstaande weide of op geoogste landbouwgrond de meesten daar zeker geen probleem zullen van maken. Maar ergens gaan vliegen zonder toelating kan bij sommigen wel eens kwaad bloed zetten hé :?
Als je nog nooit gevlogen hebt zou ik voor de eerste keren toch uitkijken naar een bekwaam persoon die je kan begeleiden bij je eerste vluchten, het kan je veel kosten en frustratie besparen. :wink: :idea:
Attachment:
Motorzwever Alpfa 139.PNG
Motorzwever Alpfa 139.PNG [ 339.56 KiB | Viewed 4262 times ]

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

06 Aug 2015, 13:16
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Eerste zwever - waar vliegen?
Hoi ReneDL,

dat is inderdaad mijn mooie multiplex namaak :D

Ik heb er zelf nog niet mee gevlogen, maar heb wel iemand die m helemaal in orde gezet heeft voor mij (gewichtsherverdeling enzo).
Hij heeft er dan als test mee gevlogen en kon mij bevestigen dat hij zeer goed vloog.

Ik heb wel de multiplex simulator gekocht, dus heb al heel wat virtuele vlieguurtjes erop zitten en dat lukt zeer goed.

Ik woon momenteel in Elewijt, maar binnenkort verhuis ik naar Blaasveld (Willebroek). Ik heb ondertussen de vliegclub in Bornem gecontacteerd en ga daar waarschijnlijk binnenkort eens piepen.

Het lijkt me namelijk inderdaad gemakkelijker om niet weggejaagd te worden :P

Grtz,

Nils

06 Aug 2015, 13:46
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Eerste zwever - waar vliegen?
Mooi dat je iemand gevonden hebt om je toestel vliegklaar te maken :handgestures-thumbupleft: , als het te hard moest gaan kriebelen vraag dan aan hem om je eens te begeleiden bij je eerste vluch(ten).
Het uitkijken naar een club en deze contacteren is zeker een wijselijk en goed besluit waar je geen spijt zal van hebben, deze mensen kunnen en zullen (indien je dat wenst) je stap voor stap alle knepen van de vliegsport bijbrengen :smiley_pilot: :handgestures-thumbsup:
Alvast veel succes toegewenst en ..... laat ons zeker iets weten met een verslagje :message: en wat foto's of filmpje hé. :filmen:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

06 Aug 2015, 15:39
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]