MPX Cularis versus MPX Easy Glider Pro

Moderator: Sprezlaus

Post Reply
Sprezlaus

MPX Cularis versus MPX Easy Glider Pro

Post by Sprezlaus » Tue May 14, 2013 12:46 pm

Ik heb momenteel 2 ruilvoorstellen voor mijn Blade 450 (zie viewtopic.php?f=29&t=17509), tegen een MPX Cularis & tegen een MPX Easy Glider Pro (Blue edition).

Op zich interesseert het mij wel, maar het zijn 2 volledige verschillende toestellen dus een moeilijk te maken vergelijking.
Ik heb wat rondgesurfd en samengevat kwam ik hierop uit:
-Voordelen Cularis: Snelle zwever, kan tegen wind, groot (2m60) en dus zichtbaar op hoogte, flaps en ailerons met aparte servo's (handig voor te remmen!)
-Nadelen Cularis: Snel, groot en gevoelig voor tip-stalls wannneer men traag vliegt

-Voordelen Easy Glider Pro: Gemoedelijke zwever, licht en dus crashbestendiger dan de Cularis, aparte servo's voor de ailerons (rem in combinatie met hoogteroer), handzaam formaat
-Nadelen EG Pro: Geen flaps, windgevoeliger dan de cularis

Wat eigenlijk ook in zowat elk topic ter sprake kwam is dat een Parkzone Radian (niet de pro) eigenlijk meer fun is en heel goed is in thermiek-jagen.
Handig om weten, dat wel...

Ik denk persoonlijk dat een Cularis wel leuk is, maar net iets te groot om vaak mee te vliegen. Edoch, het is aanlokkelijk om voor bigger is better te gaan :lol:

Heeft iemand een mening of -nog beter- ervaring met 1 van deze toestellen?
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

Sprezlaus

Re: MPX Cularis versus MPX Easy Glider Pro

Post by Sprezlaus » Sun May 19, 2013 1:00 pm

Gezien de ruil niet door zal gaan (heli is verkocht), doet dit topic er eigenlijk niet meer toe.
Maar, geef gerust uw mening/aanvulling voor het nageslacht :wink:
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: MPX Cularis versus MPX Easy Glider Pro

Post by ReneDL » Sun May 19, 2013 7:30 pm

De Cularis (vleugelbelasting 25.5gr/dm?) zou normaal iets sneller moeten zijn dan de Easy Glider Pro (vleugelbelasting 24gr/dm?) maar veel zal dat zeker niet zijn. Om het stallen tegen te gaan kan je het zwaartepunt iets meer naar voor brengen en de Parkzone Radian kan je hier moeilijk vergelijken die heeft zelfs geen rolroeren en is dus in feite een grotere uitvoering van de ES.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Post Reply

Return to “Zweefvliegen en DLG”