Swift S1

Moderator: Sprezlaus

Matheus18

Swift S1

Post by Matheus18 » Tue Jun 18, 2013 11:32 am

Vandaag is de Swift toegekomen.

Image

Image
Dat word even puzzelen, vandaar alles eens uitgepakt.

Image
Qualiteit ziet er goed uit, schuim is mooi glad afgewerkt, wat er ontbreekt is een handleiding.
Vleugels zijn voorzien voor inbouw van remkleppen( niet meegeleverd ) maar tevens is er een opvulstuk bij als je deze niet wenst aan te brengen.
Ruimte voor motor met klapschroef is ook in de romp geperst, wat het snijden spaart om er een motorzwever van te maken.
Servo's van de sturing komen in het kielvlak, geen geleuter met ellenlange stuurstangen door de romp, wel servo draden verlengen met 70 cm.
Wat nog zelf te maken valt is een houder voor een landingwiel, is ook afzonderlijk te koop.
Nu eerst maar eens doorklooien met de vloer verder te leggen, hebben we nadien de tijd om deze samen te bouwen.

Tot dan.
Johan.
Futaba 8J
Begin bouw Short S23 Empire vliegboot, gewoon om iets te doen.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Swift S1

Post by ReneDL » Tue Jun 18, 2013 1:13 pm

Als de nieuwe vloer klaar is gaan we dat zeker volgen h?. :handgestures-thumbupleft: :mrgreen:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Matheus18

Post by Matheus18 » Wed Jun 19, 2013 9:59 pm

De vloer is nog wel niet afgewerkt, maar kon het niet laten.
Een nieuwe bouwdoos in huis kriebelt altijd wel een beetje en kan ik er moeilijk aan weerstaan om er af te blijven.

Image
Dus maar op zoek tussen mijn stapeltje servo's naar een passend exemplaartje, eigenlijk 2.

Image
Voor richting past een metal geartje van KDS uitstekend.
Draadjes wegwerken is op een nette manier voorzien.

Image
Op deze manier minderd de berg verlengkabeltjes wat, beter natuurlijk een enkel kabeltje, maar je kan ze ook niet gaan weggooien en telkens maar geld uitgeven.
Een drupje ca lijm zorgt ervoor dat ze niet uit elkaar trillen, let hierbij wel op dat de lijm niet op de contactjes komt om oxydatie te vermijden.

Dacht hem eerst zonder motor te maken en te laten slepen of met hukkepak op hoogte te brengen, maar ga als het past toch maar de motor van een ex Radian Pro plaatsen, een klapprop moet ik mij dan nog wel aanschaffen, maar bied mij de mogelijkheid om op een weekavondje ook eens te vliegen.

Johan.
Futaba 8J

yabusa

Post by yabusa » Wed Jun 19, 2013 10:03 pm

Matheus ge bouwt en ge bouwt.

Maar waar stokkeer je toch maar al dat moois, ik heb al problemen met 2 RC auto's :clap:
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

Matheus18

Post by Matheus18 » Wed Jun 19, 2013 11:47 pm

Raar Yabusa?

Mijn echtgenote vraagt mij dat ook altijd, kennen jullie elkaar soms? :grijns:

Nee, alle gekheid op een stokje, de bovenverdieping word niet meer gebruikt, vandaar plaats om te stokeren, maar het moet wel eerst boven geraken, op traplopen ben ik nogal lui, vandaar soms wel eens een woordje met het vrouwtje. :boos4:
En een niet gebruikte trap kan ook mooi dienen om te stokeren. :mrgreen:

Johan.
Futaba 8J

Matheus18

Post by Matheus18 » Fri Jun 21, 2013 8:58 pm

Al wat verder met de Swift.
Zijn een paar foto's niet gelukt van de inbouw van de motor, dit is uiteindelijk een Boost 15 geworden, de klapprop is van Aeronaut

Image
Ruimte in de romp

Image
Klapprop, vleugeltjes nog te plaatsen, 9,5x6 word het geheel.

Image
Heb zo het stil vermoeden dat ik een kleiner formaat lipo ga moeten toepassen om gewicht uit te sparen, alles ligt voor het cg, word lood bijplaatsen in de staart denk ik.
880 gr. zal wel 1100 gr worden.
Aansluiten van rolroeren word ook nog een gefriemel, eerst maar eens de vleugels klaar maken.

Johan.
Futaba 8J

Matheus18

Post by Matheus18 » Fri Jul 12, 2013 2:34 pm

T'is rustig op het forum.

Komt zeker door het mooie weer van de laatste tijd. :handgestures-thumbsup:
Tijd dus om de Swift verder klaar te maken zodat die morgen zijn maiden kan maken. :crossed:

Image

Image
Het is even wennen met de 2,30 m in huis, zeker als je maar een smalle woning hebt.

Image
Dacht eerst dat ik met lood in de staart zou moeten werken voor het cg goed te krijgen, maar met wat snijwerk in het schuim toch redelijk juist gekregen, heb wel de lipo van 1800 mAh gebruikt en niet de 2100.
Nu maar eens kijken dat ik de vleugels terug uit elkaar krijg, anders moet ik te voet naar de club. :grijns:

Johan.
Futaba 8J

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Jul 12, 2013 7:54 pm

Mooi toestel man :handgestures-thumbupleft: alvast succes morgen met de maiden we zullen zeker onze vingers :crossed: en duimen op een goede afloop. :handgestures-thumbsup:
En we hebben ook niet stil gezeten hoor maar ik moet nog een paar fotos maken en dan plaatsen. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Matheus18

Post by Matheus18 » Sat Jul 13, 2013 9:23 pm

Dagje vliegen zit er weer op voor vandaag.

De maiden was tot tevredenheid, zelf uit de hand gegooid en gevlogen, hij vliegt zoals mijn pipertje.
Maar voor de volgende vlucht moet ik nog een paar wijzigingen doen, esc moet er eentje worden waarvan ik de motorrem kan inschakelen, een klapprop stopt dus niet met draaien zonder rem, weeral bijgeleerd.
ook het cg moet nog naar achter, dus toch lood in zijn staart, maar dat zal wel geen probleem geven, de Boost 15 motor doet zijn werk goed, loodrecht omhoog lukt wel niet, maar de stijghoek is ruim voldoende.
Rolroeren mogen ook nog wat meer uitslag, een rol verloopt nu nog een beetje te langzaam, maar hij doet het wel mooi.
Volgend weekend dus een vervolg.

Image
De Swift na de maiden, heb het maar bij een vlucht gelaten tot alles is aangepast.
Intussen zijn er nog een paar nieuwe leden bijgekomen waaronder dit mooi tweemotorig toestel van Robbe.

Image
Vliegt ook vrij vlot, staat niet meer in de kataloog, maar hier en daar nog verkrijgbaar.
Eens over het vrouwtje haar rug wrijven, maar of het gaat lukken?

Image
Iemand in de club hebben die invoerder is van Chinees spul is handig, zo werd deze Cessna vandaag getest met de bijhorende meegeleverde 5 kanaal zender die het op de trims na, behoorlijk laat vliegen.
En nee, het is geen Hobby King.
Voor clubleden een speciaal prijsje van 250?, jammer een beetje te groot voor mijn auto.

Geniet nog van het lekkere weer. :sante:

Johan.
Futaba 8J

Matheus18

Post by Matheus18 » Sat Jul 20, 2013 9:28 pm

Het zal maar een kort vervolg worden.

Bij het eerste duikvluchtje had ik twee vleugels, anders ook natuurlijk als hij gedemonteerd is, maar in de lucht is het toch steeds een raar zicht.
De carbonnen vleugelbuis heeft zich gewoon door het schuim gewerkt en is uitgescheurd, en raar, het vliegt niks met maar 1 vleugel. :roll:
Enfin, motor, spinner en zelfs klapprop zijn nog heel, rest word stoombad en plakwerk, maar ik denk dat het vuilbak gaat worden, mezelf kennende.
Zal hier morgen een fotoke bijplaatsen.
De volgende gaat er toch eentje uit balsa terug worden, schuim voor een zwever is toch niet vet voor meer dan 2 meter.

Image

Image

Image

Image
Nog wat vliegerke's van leden.
Is er toch nog iets positief. :lach 1:

Johan.
Futaba 8J

Post Reply

Return to “Zweefvliegen en DLG”