Ka-7, VQ models( Pichler )

Moderator: Sprezlaus

Post Reply
Matheus18

Ka-7, VQ models( Pichler )

Post by Matheus18 » Sat Oct 25, 2014 12:10 am

Het zweven met mijn Bergfalke bevalt mij zeer goed.
Vermits we met de club er over denken om eens te gaan helling vliegen, heb ik maar besloten een iets kleiner model aan te schaffen.
Het is een Ka-7 geworden, 254,5 mm, heeft ook de vooruitstekende vleugel, wat een mooi vluchtbeeld geeft.

Image
Een sleepkoppeling was niet in het toestel aanwezig, deze heb ik dan maar zelf gebouwd.

Image

Image
Doordat er voldoende plaats is in de cockpit werd er ook een steun voorzien voor een mini camera, hoop dat deze mooie beelden gaat opleveren.
Nu goed weer afwachten.

Johan.
Futaba 8J
Begin bouw Short S23 Empire vliegboot, gewoon om iets te doen.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Ka-7, VQ models( Pichler )

Post by ReneDL » Sat Oct 25, 2014 1:19 am

Mooi toestel zo te zien :handgestures-thumbsup: alvast goede vluchten toegewenst :crossed: en zeker een filmpje plaatsen h?. :glimlach4:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Matheus18

Post by Matheus18 » Sun Nov 02, 2014 11:23 am

De eerste vluchten zitten er op.
De kwaliteit van het filmpje is wel niet zo best, het is gemaakt vanuit de cockpit en het doorschijnend mikka is toch niet zo zuiver.
Heb ditmaal zelf mijn toestel geland, maar het valt niet zo goed mee zonder motor.
In het tweede gedeelte net voor de landing maak ik een stuurfout, wat resulteert in alles uit de kast halen om niet in het mais te belanden, aan het begin van de piste heb je ook nog struikgewas waar ik moest up geven waardoor de zwever stalde en tegen de grond sloeg, gelukkig zonder schade, maar de piste werd gehaald.

http://abload.de/img/vliegclub0042u9sye.jpg

Groetje's.
Johan.
Futaba 8J

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Nov 02, 2014 11:51 pm

Filmpje zichtbaar gemaakt :wink: en dat ziet er zeker niet slecht uit voor je eerste vlucht en landing. :handgestures-thumbupleft:
Zonder motor is de grootste moeilijkheid het inschatten van de vlieg en daalsnelheid van je toestel, je hebt geen tweede kans en het moet meteen goed zijn.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Matheus18

Post by Matheus18 » Thu Apr 02, 2015 11:59 pm

Eventje's een waarschuwing plaatsen..
Wanneer u een Ka-7 van Pichler aankoopt, vervang dan de alu buis voor de vleugels op te schuiven door carbon.
Bij een lichte duik breekt deze gewoon, resultaat RIP Ka-7.

Image
Een laatste foto, uitgerust met remkleppen, om deze te testen heb ik niet eens kans toe gehad.
Denk toch niet dat de 50 gr aan meer gewicht geleid heeft tot het breken van de alu buis.

Inmiddels ben ik aan twee nieuw toestellen begonnen, nl. een Ka-8b-3 meter en een Blanik L-13-2,70 meter.
Later meer over deze toestellen.

Johan.
Futaba 8J

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Apr 03, 2015 12:19 am

Spijtig dat je het mooie toestel zo moet verliezen :( maar leuk om te horen dat er twee nieuwe op komst zijn :applaus: we kijken er al naar uit. :handgestures-thumbupleft:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Zweefvliegen en DLG”