DLG blaster2

Moderator: Sprezlaus

nopanic

DLG blaster2

Post by nopanic » Wed Feb 15, 2012 11:05 am

Hallo,
enkele jaren geleden had er iemand van de club een klein zelfbouw DLGtje mee, daar heb ik toen ook een paar keer mee gevlogen, maar nooit zelf eentje gehad.
door het zien van dit filmpje ben ik terug op zoek gegaan naar zoiets( leuk om op reis mee te nemen ofzo)

http://www.youtube.com/watch?v=15NYgdVJ ... _embedded#!

ik was op zoek naar ene kleintje, maar ik had vorige week een leuk aanbod gekregen van een full size dlg de blaster 2 vliegklaar, incl een 2de vleugel(die wel een scheurje heeft en die dus hersteld dient te worden.

Ik heb er echter nog een antieke dlg bij gekregen en een mini spinnin bird dlg(1meter) SUper gewoon!!!

De blaster is op zich vliegklaar(kan ik tegen zaterdag vliegend hebben)
de mini moet nog een deeltje verlijmd worden en rc in gestoken worden. dit kan ik deze week ook proberen, zo kan ik eerst de kleine uitproberen.
Hier alvast wat pics.
mini spinning bird
Image

antiekske:
Image

Blaster2:
Image

Image

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: DLG blaster2

Post by ReneDL » Wed Feb 15, 2012 4:08 pm

Dat is zeker mooi gerief he man :handgestures-thumbupleft: ik ben al benieuwd naar de resultaten van zaterdag en natuurlijk een filmpje. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Sprezlaus

Post by Sprezlaus » Wed Feb 15, 2012 4:59 pm

Ben ook benieuwd naar het filmpje, lijkt me geen sinecure om eel DLG te lanceren en daarna lange vluchten te maken... Mooie toestellen alleszins!
Rules are made for people who aren't willing to make up their own.
Chuck Yeager

nopanic

Post by nopanic » Wed Feb 15, 2012 5:12 pm

ik ben van de kleine de 4grams servokes aan het inlijmen, zoooo een kleine servokes he, en geen 0,5mm speling in de romp:p

wacht tot ik de stuurtouwtjes moet knobbelen, aiaiai:p

daarom ga ik eerst de kleine maken vooraleer ik de grote smijt( te groot risico) maar het schijnt dat de blaster wel een wereld van verschil geeft qua vlieggedrag...
mja arf kost deze leeg 270euro,
nu heb ik er 3 waarvan de grote vliegklaar voor 70euro minder nog...
het is dus zeker niet om competitie mee te doen(alhoewel als het fun blijkt te zijn...)
gewoon om savonds met de neergaande zon, ofzo te vliegen, mee op reis, aan het strand,...

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Feb 15, 2012 5:15 pm

Sprezlaus wrote:Ben ook benieuwd naar het filmpje, lijkt me geen sinecure om eel DLG te lanceren en daarna lange vluchten te maken... Mooie toestellen alleszins!

Meestal zijn dat ook korte vluchtjes tot max een paar minuten of je moet het geluk hebben om een thermiekbel te treffen maar het is wel een mooie en heel actieve bezigheid. :clap: Er is maar een spijtige zaak aan :( .... die toestelletjes zijn heeeeeel duur in verhouding met anderen :evil: , en eerlijk gezegd ik weet niet waarom. :think:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

nopanic

Post by nopanic » Wed Feb 15, 2012 8:43 pm

Image

hier en daar nog een drupje CA, en mijn stuurdraadjes erin +de accu.
voor de rest is ie klaar.

gewicht momenteel is 133gram

ze schrijven 175gram voor en er vliegen er nog aan 200gram ook(dat is wel al erover)

ik kan een lipoke van 10 gram erin steken(maar die is nog op komst en zall te licht zijn voor het zwaartepunt)
eentje van 20graml zal denk ik ideaal zijn...

we zien wel als ik een accu vind

nopanic

Post by nopanic » Sun Mar 04, 2012 9:15 am

gisteren de spinnin bird geprobeerd, zo een 50 tal worpen samen gedaan denk ik.

wel 25gram ballast in gestoken(veel, maar in deze periode van het jaar is er ook veel wind en 0 thermiek, dus ik hoop dat dit wel nog zal beteren...
maar het vliegen zelf, haha super, we doen nog vanalles verkeerd maar het is dolle pret, 4andere leden hebben zich ook al ermee geamuseerd. dit is echt zweven tot de laatste seconde, en een miniem klein stuurfoutje zorgt ervoor dat je meters zakt... kortom we hebben zitten gooien tot het donker was, geen filmpje het was te plezant:p

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Mar 04, 2012 9:45 am

Volgende maal een paar :filmen: foto's en een filmpje maken h? zodat we ook wat kunnen meegenieten. :dance: :drool:
Groetjes ReneDL

nopanic

Post by nopanic » Sun Mar 11, 2012 9:29 am

Hallo,

gisteren PECH. (vorige week samen 50worpen gedaan niets mis) en nu mijn eerste worp, verkeerd gesmeten ofzo, dirict een bocht 180graden richting aarde. ik heb hem nog plat gekregen maar rudder op de grond getikt en het tandwiel van de rudderservo gebroken. vloeken natuurlijk, want ik was van plan om heel de middag te gooien.

maar. dan uiteindelijk de oude KIS eens in de lucht gestoken na wat modificaties aan de romp, en dit was het resultaat.
een brede glimlach!
we doen waarschijnlijk nog vanalles verkeerd, want bij het hoogste punt verliezen we heel wat hoogte, vangen begon nu toch al wat beter te lukken,...
Image

Image

Image

Image

filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=s9aIq53Q ... e=youtu.be
commentaar mag zeker!

yanlar

Post by yanlar » Sun Mar 11, 2012 10:19 am

:handgestures-thumbsup:

Ziet er echt wel fun uit !
Denk dat ge daar, eens thermiek wat begint mee te werken :wink: , serieus langere vluchtjes uit gaat krijgen :crossed:

Zonde van de Blaster ... maar denk dat ge niet den eerste zijt die al eens verkeerd hebt opgeworpen en zullen er al meerdere zijn die veel meer schade hebben gehad dan tandwieltje van de servo daarbij :mrgreen:

Is toch kunst apart lijkt me ... zonde dat ze zoveel geld kosten ... anders had ik het ook wel eens willen wagen :lol:
Zag overlaatst nog Blaster 2 voor 200 euro, maar was juist te laat :cry:
Kwam van dezelfde kerel als waar ik m'n Parkmaster van had gekocht :whistle:

Post Reply

Return to “Zweefvliegen en DLG”