Informatie over model

kevindewachter

Re: Informatie over model

Post by kevindewachter » Sat Mar 07, 2015 9:45 am

ReneDL wrote:Alvast succes toegewenst :handgestures-thumbupleft: en als je een wagen hebt plaats dan een paar foto's en je bevindingen h?. :wink:

Zal ik zeker doen Rene :crossed:

kevindewachter

Post by kevindewachter » Sat Mar 07, 2015 7:29 pm

Vandaag de tijd gehad om naar de winkel te rijden. Daar kreeg ik een heel goed advies en het is toch nog een andere geworden.

Hier heb ik een link naar een andere site want op de winkel hun site van ik hem niet direct terug.
http://www.cmldistribution.co.uk/cml_product.php?productId=0000008700

Ik heb ook nog enkele fotos van de truggy thuis gemaakt

Image

Image

Image

Voor de rest nog geen meter gereden (kheb geen batterijen voor de afstandsbediening :evil:

Meer info volgt nog :angry-tappingfoot:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Mar 07, 2015 8:00 pm

Dat ziet er een deftige mooie machine uit h? :cooool: wees in het begin maar voorzichtig met gas geven want die machientjes zijn veel vinniger en sneller dan je denkt. :whistle: en een :crash: kan je best missen. :glimlach2:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

kevindewachter

Post by kevindewachter » Sat Mar 07, 2015 8:04 pm

Eerste vraagje: moet je de antenne buiten de carrosserie brengen? hier een link naar de handleiding http://www.cmldistribution.co.uk/product/FTX5545/files/FTX%20Bugsta%20Manual%20ENGLISH.pdf

kevindewachter

Post by kevindewachter » Sat Mar 07, 2015 8:24 pm

:tevreden: Opgelost, het rietje moet er gewoon over onder de carrosserie!!! :tevreden: :tevreden:

kevindewachter

Post by kevindewachter » Sat Mar 07, 2015 8:45 pm

Morgen batterijen halen en mijn afstandsbediening verbinden met de auto ze :knipoog: :lach 1: :glimlach2:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Mar 07, 2015 10:40 pm

De plaats van de antenne is inderdaad juist, er enkel wel op letten dat het einde (de laatste paar zilverkleurige centimeters) niet ingekort of geschonden worden want dat is het effectieve antennegedeelte en moet perfect op lengte blijven.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

kevindewachter

Post by kevindewachter » Sat Mar 07, 2015 11:09 pm

ReneDL wrote:De plaats van de antenne is inderdaad juist, er enkel wel op letten dat het einde (de laatste paar zilverkleurige centimeters) niet ingekort of geschonden worden want dat is het effectieve antennegedeelte en moet perfect op lengte blijven.

Dat is in orde Rene. Toch nog wat batterijen gevonden en de transmitter gelinkt aan de auto. Maar zonder dat ik ergens aankom begint die te rijden (en nogal redelijk snel ook). Dus mijn tweede vraag waarom dient "throttle trim dial" op de transmitter. Als ik die helemaal ten einde draai begint de auto zelf te rijden.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Mar 07, 2015 11:43 pm

Met de "M" trim kan je de wagen zo regelen dat die zonder aan het stuurwiel te komen rechtdoor rijd (wel uitproberen op een vlakke grond)
Uw throttle trim "N"dient om je gas op "Nul" te regelende (de motor moet dan stil staan) op de neutrale stand van je gastrekker van de zender.
Met de "O" trim regel je de "Dual Rate" van de wieluitslag, dat is de instelling die bepaald hoeveel je draaicirkel mag zijn (een grotere draaicirkel is gemakkelijker sturen, hoe kleiner de draaicirkel hoe moeilijker)
Groetjes ReneDL

kevindewachter

Post by kevindewachter » Sun Mar 08, 2015 9:30 am

ReneDL wrote:Met de "M" trim kan je de wagen zo regelen dat die zonder aan het stuurwiel te komen rechtdoor rijd (wel uitproberen op een vlakke grond)
Uw throttle trim "N"dient om je gas op "Nul" te regelende (de motor moet dan stil staan) op de neutrale stand van je gastrekker van de zender.
Met de "O" trim regel je de "Dual Rate" van de wieluitslag, dat is de instelling die bepaald hoeveel je draaicirkel mag zijn (een grotere draaicirkel is gemakkelijker sturen, hoe kleiner de draaicirkel hoe moeilijker)

Thx Rene wat leer ik veel bij op korte tijd :tevreden:

Wederom een vraagje: Moet ik steeds mijn afstandsbediening "binden" telkens ik de stroomtoevoer verbreek op de auto of een nieuwe batterij steek? Ik heb namelijk al een tweede lipo batterij erbij gekocht kwestie van genoeg speeltijd te hebben :zot: Deze middag eens een groot grasplein bezoeken hier in de buurt voor de eerste test. Hopelijk is er niet te veel volk voor slachtoffers :lach 1: want volgens mij gaat die redelijk hard :lolol:

Post Reply

Return to “Beginners”