Informatie over model

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Informatie over model

Post by ReneDL » Sun Mar 08, 2015 9:59 am

Neen binden moet je maar eenmalig doen, of indien naderhand je denkt dat er iets niet naar behoren reageert kan je altijd eens herbinden.
Dit moet je zeker onthouden eens je zender en ontvanger gebonden zijn moet je er aan denken om :
Bij starten je eerst altijd de zender aanzet en dan pas de ontvanger.
Bij stoppen je eerst altijd de ontvanger uitzet en dan pas de zender.

Veel rijplezier deze middag :auto8:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

kevindewachter

Post by kevindewachter » Sun Mar 08, 2015 12:04 pm

ReneDL wrote:Neen binden moet je maar eenmalig doen, of indien naderhand je denkt dat er iets niet naar behoren reageert kan je altijd eens herbinden.
Dit moet je zeker onthouden eens je zender en ontvanger gebonden zijn moet je er aan denken om :
Bij starten je eerst altijd de zender aanzet en dan pas de ontvanger.
Bij stoppen je eerst altijd de ontvanger uitzet en dan pas de zender.

Veel rijplezier deze middag :auto8:

Dus als ik het goed begrijp bij beginnen rijden eerst de afstandbediening opzetten dan de wagen en bij stoppen eerst de wagen uit dan de afstandsbediening.

I'm learning :lol 1:

kevindewachter

Post by kevindewachter » Sun Mar 08, 2015 3:21 pm

Eerste rit zit erop en ik kan gewoon weg zeggen wat een beest hij is. Niet normaal :applaus:
Als je vooruit wil starten vooral geen volle gas geven want hij rijd zo op ze'n achterwielen en dan op zijn dak.
Heb vooral ik het gras gereden en op verhard wandelpad en kmoet zeggen hij vreet gewoon het gras op, stutteren en hobbelen en toch nog bestuurbaar blijven, op zijn 2 we wielen een bocht nemen lukt hem ook wel.
En toen was ff de pret om, geen beweging meer in te krijgen enkel nog de wielen konden draaien naar links of rechts. Zou de lipo batterij al leeg zijn?? Auto even uit elkaar gehaald nieuwe batterij gestoken en bang afwachtten maar nu deed hij het weer zoals een monster :dance: :twisted:
Juist 1 nadeel mijn carrosserie is al beschadigd (door krassen van de koprollen te maken) en ook al gescheurd van net iets slechter te landen bij de jumps en door te vertrekken op zijn achterwielen :violin:

De mensen zijn zelf heel nieuwsgierig, ze kwamen kijken vanop hun terras van hun appartement en vroegen zelfs uitleg :rofl:

Nu poetswerk en batterijen terug opladen :tevreden:

Mag je een lipo batterij nadat de transformator een groene led geeft (opgeladen dus) nog in het stopcontact laten zitten zodat ik bijvoorbeeld over nacht kan opladen en smorgends afkoppelen?

Moet je deze tandwielen soms smeren met iets?
Image

Mvg

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Mar 08, 2015 10:51 pm

Goed te horen dat de wagen je aanstaat :handgestures-thumbupleft: Lipo's na het laden afkoppelen en die tandwielen kan je best droog laten anders zal er zand en ander viezigheid in komen te plakken en werken als schuurpapier.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

kevindewachter

Post by kevindewachter » Tue Mar 10, 2015 6:55 pm

Ik zie ook veel you tube filpmjes waarin ze over onderhoud praten en hoe je het moet doen en die doen meestal ook iets van olie op de lagers, is dit dan aan te raden of heeft het hetzelfde effect als mij vorige vraag? :respect:

kevindewachter

Post by kevindewachter » Wed Mar 11, 2015 7:31 am

Ik zie ook veel you tube filpmjes waarin ze over onderhoud praten en hoe je het moet doen en die doen meestal ook iets van olie op de lagers, is dit dan aan te raden of heeft het hetzelfde effect als mij vorige vraag? :respect:

Dan nog even terugkomen naar haar eerder besteld model dat maar niet wil toekomen. Gisterenavond eindelijk reactie gekregen via mail.
dit is de e-mail:

De status van uw bestelling 487 is aangepast. De status is nu: 'Geannuleerd'
Hi,
We zijn net weer open na onze verbouwing en contact gehad met tamiya.de voor uw bestelling welke nog steeds niet geleverd is.
Helaas is deze momenteel niet leverbaar
Kunt u ons uw gegevens mailen zodat we het bedrag terug kunnen storten
Vr Gr Henk Boogaard]

Ik wist al dat hij model niet meer verkrijgbaar was via die winkel waar ik mijn huidige auto heb gekocht maar krijg dan uiteindelijk mijn geld terug, dus eind goed al goed zullen we maar stellen zeker? :sante:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Mar 11, 2015 3:45 pm

kevindewachter wrote:Ik zie ook veel you tube filmpjes waarin ze over onderhoud praten en hoe je het moet doen en die doen meestal ook iets van olie op de lagers, is dit dan aan te raden of heeft het hetzelfde effect als mij vorige vraag? :respect:

Normaal zijn de meest gebruikte lagers gesloten en dus gesmeerd voor het leven en hebben dus geen bijsmering nodig.
En een mooie zaak te horen dat je de :twocents-mytwocents: terug krijgt :handgestures-thumbupleft:
Groetjes ReneDL

kevindewachter

Post by kevindewachter » Wed Mar 11, 2015 7:24 pm

Vandaag een beetje gesleuteld aan mijn model. Stelt niet veel voor hoor, even de bovenste bodemplaat eraf gehaald maar daaraan hingen kabelbandjes die kabels op hun plaats houd en ook nog iets waar 2 kabeltjes op aan sluiten. Als ik groot onderhoud wil doen moet ik dan die kabelbandjes doorknippen?

En hoe vast moet ik schroeven terug vastdraaien. Gewoon vast of toch nog een klein beetje extra??

kevindewachter

Post by kevindewachter » Thu Mar 12, 2015 3:38 pm

Vandaag 2de run gedaan, blijft toch fun :grijns:
Totdat ik mijn 2de batterij begon op te rijden zag ik plots dat het rechtse achterwiel raar begon te doen en was een beetje losgekomen. Dan maar mijn run gestaakt :evil: Nu denk ik dat er schade is aan mijn achteras (kijk maar naar de foto de bovenste as)

Image

Nu vermoed ik dat mijn (steering knuckle arms) het stukje waarin het asje inpikt aan mijn wiel uitgesleten is zou dat kunnen?

Is het verder normaal dat je aan de achteras draait dat drive shaft niet meedraait?

Mvg

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Mar 12, 2015 8:08 pm

Na een paar ritjes die je hebt gedaan kan dat zeker niet versleten zijn, dat wiel staat inderdaad te ver naar buiten, ben je met je wiel ergens tegenaan gereden. Zo te zien is er iets ontregeld aan de ophanging als je niet juist weet of kan zien wat er aan is zou ik er terug mee gaan naar de winkel je hebt ten slotte garantie. (als het niet van te botsen is natuurlijk)
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Beginners”