View unanswered posts | View active topics It is currently 26 May 2018, 08:14

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Informatie over model 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#61 Re: Informatie over model
ReneDL wrote:
Na een paar ritjes die je hebt gedaan kan dat zeker niet versleten zijn, dat wiel staat inderdaad te ver naar buiten, ben je met je wiel ergens tegenaan gereden. Zo te zien is er iets ontregeld aan de ophanging als je niet juist weet of kan zien wat er aan is zou ik er terug mee gaan naar de winkel je hebt ten slotte garantie. (als het niet van te botsen is natuurlijk)

Als ik hem kocht was het inderdaad zo niet. Ergens tegen gereden toch niet vandaag wel enkele redelijk hoge jumps gemaakt en donuts gedraait :smiley_lol: , voor de rest gewoon int gras gereden. Dat asje dat van het midden komt uit de auto is van metaal en dat draait in een plastic busje dat mijn wiel aandrijft en daar is precies meer spelling opgekomen als bij de andere, zal morgen eens duidelijkere fotos maken.

Ja terug naar de winkel is wel een mogenlijkheid ook maar is 45 minuten enkel rijden

12 Mar 2015, 21:16
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#62 Re: Informatie over model
Er moet iets mis zijn met een van de bevestigingspunten van de wiel ophanging, losgekomen ontregeld of in het slechtste geval afgebroken.
Het wiel eens demonteren dan kan je het beter bekijken en misschien meer zien en sneller de oorzaak vinden. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

12 Mar 2015, 23:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#63 Re: Informatie over model
Vandaag al even aan het demonteren gegaan. Heb beide achterwielen eraf gehaald om goed te kunnen vergelijken.
En ben tot de conclusie gekomen dat waar de as door het lagertje gaat op aan mijn wiel zit meer spelling op als rechts. Heb ff 2 fotos gemaakt van de spelling (hopelijk is het goed zichtbaar).

Image

Image

Hopelijk is dit de oorzaak. Voor de rest zie ik geen gebroken stukken.

13 Mar 2015, 12:01
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#64 Re: Informatie over model
Ik denk niet dat er een verschil in speling is enkel zit deze bij de bovenste foto vooraan aan de kant van de zeskant moer en bij de onderste foto aan de kant van de koppeling. Ik denk dat je deze laatste kan doorduwen (tikken) zodat de speling ook aan de kant van de moer komt te zitten.
Maar staat het achterwiel wel scheef of is dat gezichtsbedrog op de foto :think: want volgens de explosietekeningen kan er niet veel ontregelen of een van de ophanging armen of punten, assen moet gebroken of verplooid zijn.
http://www.cmldistribution.co.uk/produc ... 20List.pdf

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

13 Mar 2015, 15:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#65 Re: Informatie over model
Ben toch naar de winkel gereden. Het probleem van de spelling is gewoon opgelost met een rondelletje te gebruiken en is normaal zeggen ze in de winkel en het probleem is hier mee verholpen.. Heb me dan ook zo'n een zakje rondsel gekocht voor in de toekomst als dat probleem nog eens optreed.
Voor de rest waren de lagertjes een klein beetje geraakt dus die zijn ook vervangen door 2 van beter kwaliteit en heb er nog 8 bijgekocht voor in de toekomst.

Me back Happy :dance:

En Rene bedankt voor je uitleg en gedud eh :respect: :respect: :respect: :respect:

13 Mar 2015, 16:44
Profile

Reply with quote
Post Number:#66 Re: Informatie over model
Heb ondertussen 2 rondsels van 0.2 mm voor en achter de lagers geplaatst en de spelling is minimaal geworden. :tevreden:

13 Mar 2015, 17:47
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#67 Re: Informatie over model
Goed om horen dat alles in orde is gekomen :handgestures-thumbupleft: en nu maar ....... :auto2:

13 Mar 2015, 19:02
Profile

Reply with quote
Post Number:#68 Re: Informatie over model
Zullen we doen :P en nogmaals bedankt voor u reacties en geduld Rene :wave:

13 Mar 2015, 22:19
Profile

Reply with quote
Post Number:#69 Re: Informatie over model
Hier ben ik weer :hifive:

Na een iets drukkere periode van ziekte en slecht weer zou ik wel weer eens kunnen gaan rijden. Maar nu een vraagje. Mag je met al die regen van de afgelopen dagen mag je op een grasplein gaan rijden waar de ondergrond of het gras nog nat is?? :crossed:

Mvg

30 Mar 2015, 10:13
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#70 Re: Informatie over model
Nat gras zal wel geen kwaad kunnen als je naderhand hem mooi droog blaast, opkuist en voorzien van een drupje olie waar nodig om roestvorming tegen te gaan. Van de stuurservo weet ik dat die waterdicht is maar voor de andere elektronica zal dat wel zo niet zijn, dus diepe plassen zou ik vermijden. :roll:

30 Mar 2015, 23:50
Profile

Reply with quote
Post Number:#71 Re: Informatie over model
Vandaag nog eens gaan rijden en na 5 minuten al kunnen stoppen. Een jump gedaan en heel erg pijnlijk neergekomen met als geval mijn bodie gewoon in 2 stukken :verschieten: gekregen en de achterste bodie post ook beschadigd :angry-screaming:

Dus even de webshop bezoeken van de winkel en wachtten op de nieuwe stukken :auto-ambulance: :auto-ambulance:

Mvg Kevin

19 Apr 2015, 15:46
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#72 Re: Informatie over model
Wel Kevin .....dat is zeker slecht nieuws :sorry: dat moet meer dan een ferme Poefff geweest zijn om je (body) ik vermoed dat je het chassis wil bedoelen in twee stukken te krijgen. :verbazing2: dat heb ik nog nooit geweten.
Een paar foto's plaatsen zou interessant zijn zodat we ons dat beter kunnen realiseren, was die stuik dan zo erg of is constructie van het chassis veel te zwak :think:

20 Apr 2015, 15:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#73 Re: Informatie over model
ReneDL wrote:
Wel Kevin .....dat is zeker slecht nieuws :sorry: dat moet meer dan een ferme Poefff geweest zijn om je (body) ik vermoed dat je het chassis wil bedoelen in twee stukken te krijgen. :verbazing2: dat heb ik nog nooit geweten.
Een paar foto's plaatsen zou interessant zijn zodat we ons dat beter kunnen realiseren, was die stuik dan zo erg of is constructie van het chassis veel te zwak :think:

Hey Rene,

Het gaat wel degelijk om mijn body hoor.
De val heb ik zelf niet goed kunnen zien omdat ik er een afstandje van stond.
Maar ik heb enkele fotos bijgevoegd zodat je het resultaat kunt zien.

Image

Image

Image

Nu kan je het je beter inbeelden :zot:

Mvg

20 Apr 2015, 16:37
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#74 Re: Informatie over model
Ja het is inderdaad de body, gelukkig maar en zo te zien is die nog te herstellen (lijmen en versterken) als er geen stukjes ontbreken natuurlijk.
Dan kan je de nieuwe kap sparen en met de oude verder oefenen en bashen dan steekt het op geen krasje min of meer h?. :wink:

20 Apr 2015, 22:47
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4