Grasshopper II up to date brengen.

STEBEN

Re: Grasshopper II up to date brengen.

Post by STEBEN » Sun Jul 16, 2017 4:04 pm

Dergelijke krachten doen zich nu ook voor, want de achterbrug klakt sowieso tegen de bovenkant van de geleiders bij gas geven en zit dan verticaal geblokkeerd én ingeklemd tegen rotatie.

Daarenboven is dat inveren net wat niet gebeurt nu. alles ligt los tot het klakken tegen de bovenzijde en dan wordt de tegenkracht opgezocht in de veren die dan volledig stijf op trek komen.
En dus geen vering meer.

Dus ja, het duwen tegen het chassis is wat in een beter vering net gezocht moet worden.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Jul 16, 2017 4:21 pm

Daarom dat ik aangaf een paar posts hierboven om olie gevulde schokdempers te plaatsen met sterkere veren die zouden dat probleem zeker moeten opvangen. :wink:
Maar .... je kan eerst nog altijd je eigen gedacht uitproberen en wie weet heb ik het wel mis :shifty: en .... "niets proberen is altijd mis" :P
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

STEBEN

Post by STEBEN » Sun Jul 16, 2017 6:25 pm

Ik heb al gedacht om de veren heel ver naar voren te brengen. Type crossmoto.
Maar dat zouden dan heel kleine moeten zijn met hele sterke veren.

Andere oplossing voor pivoterende achteropbouw is de 4-link brug, maar daarvoor moet je heel het achtertandwielhuisgedoe in de vuilbak smijten... of niet? :thinking:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Jul 16, 2017 7:12 pm

De oorzaak van uw probleem is de bijna 2 maal zo sterke motor met een groter motortandwiel die samen zorgen voor een veel groter vermogen en acceleratie waardoor die "namaak" schokdempers met die lichte veren dat niet meer aankunnen. De wagen achteraan omvormen zou ik niet doen dat zal heel wat werk en kosten met zich meebrengen zonder zekerheid dat het goed zal lukken :roll: dan kan je beter uitkijken naar een andere wagen of bouwdoos. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Jul 16, 2017 7:26 pm

Offroad Car Kits: Hier heb je heel wat bouwdozen met momenteel mooie korting https://hobbyking.com/en_us/rc-cars-and ... html?wrh=7
Dat is in hun Eu-warehouse en leveren binnen de week. :wink:
Onroad Car Kits: https://hobbyking.com/en_us/rc-cars-and ... html?wrh=7
Groetjes ReneDL

STEBEN

Post by STEBEN » Sun Jul 16, 2017 8:46 pm

Klopt allemaal. Alhoewel het trekken aan de veren bij gasgeven ook met volwaardige schokdempers gebeurt (denk aan de Hornet).
Ombouwen is idd geen goede keuze.

De volgende stap naar een volwassener type en als het in tamiya moet blijven is de Neo fighter. DT-03 chassis..... met 4 x double wishbone. Met een superdeluxe grasshopper geraak je nog steeds niet aan de prestaties van zelfs een basismodel met onafhankelijke opghanging.

Maar het vastzetten van de ophangas ga ik wel doen.
Er zijn er die ver gegaan zijn met die generatie buggy's. Met double wishbone vooraan etc etc etc

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sun Jul 16, 2017 10:34 pm

STEBEN wrote:Maar het vastzetten van de ophangas ga ik wel doen.

We volgen het aandachtig verder. :ugeek:
Groetjes ReneDL

STEBEN

Post by STEBEN » Mon Jul 17, 2017 12:47 pm

Vlugge bedenking: de connectie met de schokdempers kunnen misschien heel licht geroteerd worden, waardoor er netto een kleine druk ontstaat ipv trek. Eventueel met kortere dempers. Maar heel scherp met positie motor.
Attachments
pivot pun 7.jpg
pivot pun 7.jpg (28.88 KiB) Viewed 3305 times

STEBEN

Post by STEBEN » Mon Jul 17, 2017 8:40 pm

schema ter verduidelijking.
Als het ophangpunt bovenaan verschoven wordt naar achteren is er bijna geen trek mogelijk. Ik vraag mij zelfs af of dergelijke ingreep zelfs niet voldoende zou zijn zonder kogelgewrichten?
Attachments
pivot punt 8.jpg
pivot punt 8.jpg (31.23 KiB) Viewed 3260 times

STEBEN

Post by STEBEN » Mon Jul 17, 2017 9:09 pm

Deftig gerief gevonden voor een vereiste sterkte. 2 stuks gekocht. Nu een 4mm draadstang vinden.
Attachments
$(KGrHqF,!rkFJVJkEGh2BSZNj5ChEw--60_12.JPG
$(KGrHqF,!rkFJVJkEGh2BSZNj5ChEw--60_12.JPG (16.39 KiB) Viewed 3258 times

Post Reply

Return to “Beginners”