View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Aug 2018, 02:56

Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Hallo, mijn zoontje is mijn kop zot aan het maken voor een auto of afstandsbediening,

Momenteel heeft hij een Nikko buggy, was goed tot een kameraadje van hem met een hpi thuis kwam en sinds is hij aan het sparen.

Hij verjaard binnen 5 weken en ben nu al wat rond aan het kijken.

In een winkel hier in de buurt stelden ze me 2 auto's aan, de traxxas revo 1/16 en de hpi firestorm

Ze hebben me ook aangeraden om lipo Batt te kopen met bijorend lader, is dit de moeite?

Graag wat tips over de wagen maar ook over eventueel andere verkooppunten.

Budget voor de wagen is tussen 300 en 400 euro.

Mvg

21 Aug 2012, 21:39
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Hey had je mail niet gekregen voor 1 of andere reden :!: zal straks wel antwoorden

21 Aug 2012, 21:43
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Voor een 9 jarige kid zou ik LiPo's al maar afraden.
V??l te gevaarlijk!
Dan Traxxas en HPI lijken mij wagentjes met een redelijke snelheid en tenzij hij reeds deftig de boel onder controle heeft verwacht ik snel de nodige brokken en bijhorende kosten.

Ik zou eerder aanraden van een Kyosho Fazer Kobra.
Die rijden rond de 50Km/u (niet al te zot dus) maar zijn wel fun en kunnen tegen een stootje.
Voeg hier een deftige NIMH accu aan toe met een deftige lader en je bent 100% veilig bezig.
En fun zal hij er zeker aan beleven.

Kan hij al een beetje rijden?

Trouwens Welkom op ons forum :wink:

http://www.rat-rc.be

21 Aug 2012, 21:45
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Tom er bestaat iets als training modus :P :wink:

de mini revo is een BOM, heb stekke ermee zien rijden en stiekem ga ik me ooit ook zo eentje halen, mag snel gaan, op 3wielen maar dat ding blijft rijden :wink:

Quote:
Ik zou eerder aanraden van een Kyosho Fazer Kobra.
Die rijden rond de 50Km/u (niet al te zot dus) maar zijn wel fun en kunnen tegen een stootje.

Een VXL rustler/slash rijdt ook rond de 50 per uur :think: als het niet minder is :P

En denk dat die mini revo minder snel kapot gaat dan uwe fazeur Tom :P vraag maar aan Ronny :smiley_lol:

21 Aug 2012, 22:03
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Ipv weer eens mijn raad af te breken, :angry-tappingfoot: stel dan voor aan Nicoz dat de VXL Rustler en Slash ook goede wagentjes zouden zijn omdat ze ook maar 50Km/u rijden en ook best stevig zijn.

Ik ken die 2 modellen namelijk niet persoonlijk en kan er dus ook geen details over vertellen.

En leg liever eens uit wat een training modus is want Kyosho's hebben geen modussen.
En hoe gaat dat dan in zijn werk op die mini revo?
Is dat met een schakelaar op de wagen of een instelling op de zender?

21 Aug 2012, 22:39
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Ik zou voor de revo 16th gaan, heb ze zien vliegen de grote en de kleine en die dingen gingen niet kapot, gingen snel genoeg en veel te snel ook :P op 3wielen
ge kunt der alles mee doen en die gaan niet kapot, mja zoals je toen in je pm had gezegt die 16th is niet echt super stabiel op zijn poten maar dit is op te lossen met andere banden :wink:

ESC heeft de mogelijk voor training modus aan te schakelen waardoor je maar 50% kracht krijgt

http://traxxas.com/products/parts/escs/vxl3m

Dus geschikt voor de kleine kinderen of mensen die pas leren rijden :wink:

En de spare parts voor traxxas kosten niets en zijn meestal op voorraad.

En Tom, ik meen uit gelezen te hebben dat je tegen was van die snelle rcs voor kinderen en dan raadt je zelf eentje aan die 50 per uur haalt :roll: niet om je af te breken ofzo

21 Aug 2012, 22:53
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
de vraag die men hier moet eerst stellen is:

waar gaat da ventje rijden :mrgreen:
1 op een platte baan,
2 op straat,
3 off-road in het gras,
4 off road springen en in bergen zand zoals een bmx parcour rijden.

daarna zou men eigenlijk kunnen vertellen welk type wagen interessant is :wink:

21 Aug 2012, 22:59
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
yabusa wrote:
En Tom, ik meen uit gelezen te hebben dat je tegen was van die snelle rcs voor kinderen en dan raadt je zelf eentje aan die 50 per uur haalt :roll: niet om je af te breken ofzo

Vind jij 50Km/u al snel? :o

21 Aug 2012, 23:23
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Support-Parts wrote:
yabusa wrote:

Vind jij 50Km/u al snel? :o

Nee maar een VXL rustler of slash gaan om die snelheden op 2cell denk ik, en daar was je toendertijd tegen :P :lol:

+ bashen tegen 100 per uur, elke week ne nieuwe chassis zeker? :lach 1:

21 Aug 2012, 23:24
Profile

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Euhm... ik ben tegen 3 cell voor op een 1/10.
Weet je nog overvoltage...motor naar de vaantjes helpen...enz.

21 Aug 2012, 23:26
Profile

Reply with quote
Post Number:#11 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Heb altijd 2cell gereden :) En ja 3cell rijden als je ESC daar niet voor gemaakt is.

Maar de ESC in de VXL mini revo is 3cell waardig

21 Aug 2012, 23:32
Profile

Reply with quote
Post Number:#12 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Ben net effe met de vrouw gaan zien, de traxxas revo kwam mij nogal fragile over, kan mij erin vergissen maar zag er nogal kitscherig uit, de hpi firestorm zag er degelijker uit, nadeel was geen Batt en 2 wiel aandrijving, bij de revo zat een Batt en een (slechte) lader.

Voor 4 wiel bij hpi kwamen we bij de bullet uit

Vind de reacties wel leuk om te lezen.

Mvg

22 Aug 2012, 21:36
Profile

Reply with quote
Post Number:#13 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Ronny raadt de bullet af meende ik ziet er wel een ferm ding uit :drool:

Enne 2wd is ook zeer fijn mee te rijden, tis wheelie galore :shifty:

Dit zijn wij van het forum, hier rijden revo's tussen, en een bullet die na 4 sprongen een ongelukkige crash had

Deij met de blauw op is mijn rustler is een 2wd kun je wat vergelijken met de firestorm

Als je wilt dat veel shocken op kan vangen moet je kijken naar een Short course, want de body beschermt eigenlijk de ganse auto

22 Aug 2012, 21:40
Profile

Reply with quote
Post Number:#14 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Dus korte samenvatting, revo 1/16 is waar voor zijn geld? Of is er een dat prijs/kwaliteit beter is?

Moet in die prijsklasse blijven, iets duurder mag nog.

Dan de volgende vragen,
waar best kopen?
Nieuwe batterij kopen?
Zoja, welke (lipo)
Welke lader?

Valt het op dat ik er niets van ken.

Mvg

24 Aug 2012, 17:08
Profile

Reply with quote
Post Number:#15 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
In aerobertics in sijsele heb ik men auto gekocht en daar was hij 209 en in amshop 259. Je moet gewoon naar een paar winkels gaan kijken en de prijzen vragen. En ik zou wachten met lipo's als hij nog 9 is .

24 Aug 2012, 17:13
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#16 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Zie net : Slashke in de promotie ook een fijne bak ;)
Ik zou oook naar hier rijden ;) qua info en service is het een heel goede, en omdat je omgeving van mij woont ook een van e betere binnen degelijke rij afstand.
En mits geluk geeft hij je wat korting en van die dingetjes.

Mini revo is zijn centen wel waard in mijn ogen en ik heb er nog geen :P

Qua lader kun je kijken naar zo iets : Maxxtrax 680 220/12V lader. 1 Stuk. kost 75 euro, je hebt een simpele versie van deze en die kost rond de 50euro
En LiPo's moeten een speciale maat hebben wweet niet precies welke . zelfde voor de NIMH

24 Aug 2012, 17:19
Profile

Reply with quote
Post Number:#17 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Ook een tof bakske als het toch maar om wat mee te spelen is, is de Kyosho Sandmaster.
Ik heb die zelf ook en volledig standaard vliegt die er nog prettig vandoor.
En voor de prijs moet je het zeker niet laten.
Hij kost 119? en je krijgt er alles bij behalve de accu om te rijden, de batterijtjes voor de zender en een lader.
De zender is trouwens een 2.4GHz.
Wat betekend dat je geen last van storingen hebt.

24 Aug 2012, 17:59
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#18 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
De beoordelingen van RC-Junkies zijn in alle geval goed. :handgestures-thumbupleft:
juni 2012 Nieuw instap model van Kyosho; de 1:10 Sand Master elektro Buggy ? Ready to Run

Kyosho_Sand_Master_1

Kyosho heeft een fraai instap model ontwikkeld voor de mensen met een kleine beurs en grote verwachtingen; de nieuwe 1:10 elektro Buggy Sand Master.

De Sand Master is een nieuw ontwikkelde 1:10 elektro buggy welke geconstrueerd is uit onderdelen van de populaire en door en door geteste Ultima Serie buggy?s aangevuld met een geheel nieuw ?badkuip? chassis en bijpassende aandrijving. Hiermee heeft Kyosho een ?uitgerijpte? en robuuste achterwiel aangedreven (2WD) offroader ontwikkeld die makkelijk te onderhouden is en eenvoudig te controleren op het terrein.

Zoals gemeld wordt de Sand Master als RTR (Ready-to-Run) model geleverd, wat betekent dat de auto geheel gebouwd en afgesteld wordt geleverd inclusief 2,4GHz KT-200 Syncro-zenderset. De aandrijving, motor en elektronica zijn gemonteerd en de body is gespoten en voorzien van fraaie decor stickers.

Het badkuip chassis is uit een robuuste compound kunststof gevormd en biedt een stevige basis voor de elektro buggy. Door de uitsparing voor de accun en verstevigingen op de belaste onderdelen worden de krachten op een juiste manier door het chassis geleid. De accu en de motor zijn diep in het chassis geplaatst voor een laag zwaartepunt, waarbij de accu vanaf de onderzijde in het chassis geplaatst wordt voor eenvoudige toegang om deze te wisselen.

Qua motor is de nieuwe buggy ook goed bedeeld met de 22Turns HiPower-Motor welke samen met de Perfex KA-18 ESC snelheidregelaar de Sand Master ?Racing-Performance out of the box? geeft.

De advies verkoopprijs van de nieuwe Kyosho 1:10 elektro Sand Master RTR is slechts ?129.-, wat gerust een scherpe prijs genoemd mag worden.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

24 Aug 2012, 19:55
Profile

Reply with quote
Post Number:#19 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Das nog eens info :D

Bedankt Ren?! :handgestures-thumbupleft:

24 Aug 2012, 19:58
Profile

Reply with quote
Post Number:#20 Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag
Ben vandaag bij shamrock in Maastricht geweest voor wat info.

Volgens die kerel is de bijgeleverde Batt van de mini revo maar 1200 mA en dus na 10 min rijden leeg, hij stelde een 5000 mA voor met een snellader, 50 en 70 euro. Kwam ik dus uit op een 440 euro.

Tweede scenario was een bullet mt, kwam ik met Batt en snellader op 500 uit, maar dan had ik een grotere rc, baanvaster en makkelijker te hanteren. (omwille de maat en vermogen)

Op mijn aanvraag de derde scenario was de revo 1/10. Brushed op 479 euro met 2 Batt van 3000 mA.
Brushless kwam 717 euro met de 2 Batt.

Is het verschil trouwens groot tussen Brushed en brushless?

Een vierde was de Hpi trophy, deze zat met Batt op 600 euro

In een andere winkel vond ik de revo met 4 lipos van 4500 ,tqi zender, wat dat ook mag betekenen en een iPhone functie met lader voor 789 euro. Ok een meerprijs maar heb dan wel 4 goede Batt.
Omwille van het te hoog vermogen zou ik em met de iPhone kunnen smoren tot hij het goed onder de knie heeft en ergens kan rijden waar plaats is.

De verkoper waarschuwde me ook over het correct gebruiken van een lipo, kan brand en explosiegevaar met zich meebrengen bij verkeerd gebruik en beschadiging.
Hij heeft net nog wat met zijn huidige nikko 7,2 volt gereden en hij kan er toch goed mee om.

Iemand tips?

28 Aug 2012, 20:21
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next