Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag

yabusa

Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag

Post by yabusa » Tue Aug 21, 2012 11:32 pm

Heb altijd 2cell gereden :) En ja 3cell rijden als je ESC daar niet voor gemaakt is.

Maar de ESC in de VXL mini revo is 3cell waardig
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

Nicoz

Post by Nicoz » Wed Aug 22, 2012 9:36 pm

Ben net effe met de vrouw gaan zien, de traxxas revo kwam mij nogal fragile over, kan mij erin vergissen maar zag er nogal kitscherig uit, de hpi firestorm zag er degelijker uit, nadeel was geen Batt en 2 wiel aandrijving, bij de revo zat een Batt en een (slechte) lader.

Voor 4 wiel bij hpi kwamen we bij de bullet uit

Vind de reacties wel leuk om te lezen.

Mvg

yabusa

Post by yabusa » Wed Aug 22, 2012 9:40 pm

Ronny raadt de bullet af meende ik ziet er wel een ferm ding uit :drool:

Enne 2wd is ook zeer fijn mee te rijden, tis wheelie galore :shifty:

Dit zijn wij van het forum, hier rijden revo's tussen, en een bullet die na 4 sprongen een ongelukkige crash had

Deij met de blauw op is mijn rustler is een 2wd kun je wat vergelijken met de firestorm

Als je wilt dat veel shocken op kan vangen moet je kijken naar een Short course, want de body beschermt eigenlijk de ganse auto

Nicoz

Post by Nicoz » Fri Aug 24, 2012 5:08 pm

Dus korte samenvatting, revo 1/16 is waar voor zijn geld? Of is er een dat prijs/kwaliteit beter is?

Moet in die prijsklasse blijven, iets duurder mag nog.

Dan de volgende vragen,
waar best kopen?
Nieuwe batterij kopen?
Zoja, welke (lipo)
Welke lader?

Valt het op dat ik er niets van ken.

Mvg

mojos

Post by mojos » Fri Aug 24, 2012 5:13 pm

In aerobertics in sijsele heb ik men auto gekocht en daar was hij 209 en in amshop 259. Je moet gewoon naar een paar winkels gaan kijken en de prijzen vragen. En ik zou wachten met lipo's als hij nog 9 is .
Blablabla ... heb gewoon lol ! ;)

yabusa

Post by yabusa » Fri Aug 24, 2012 5:19 pm

Zie net : Slashke in de promotie ook een fijne bak ;)
Ik zou oook naar hier rijden ;) qua info en service is het een heel goede, en omdat je omgeving van mij woont ook een van e betere binnen degelijke rij afstand.
En mits geluk geeft hij je wat korting en van die dingetjes.

Mini revo is zijn centen wel waard in mijn ogen en ik heb er nog geen :P

Qua lader kun je kijken naar zo iets : Maxxtrax 680 220/12V lader. 1 Stuk. kost 75 euro, je hebt een simpele versie van deze en die kost rond de 50euro
En LiPo's moeten een speciale maat hebben wweet niet precies welke . zelfde voor de NIMH

Support-Parts

Post by Support-Parts » Fri Aug 24, 2012 5:59 pm

Ook een tof bakske als het toch maar om wat mee te spelen is, is de Kyosho Sandmaster.
Ik heb die zelf ook en volledig standaard vliegt die er nog prettig vandoor.
En voor de prijs moet je het zeker niet laten.
Hij kost 119? en je krijgt er alles bij behalve de accu om te rijden, de batterijtjes voor de zender en een lader.
De zender is trouwens een 2.4GHz.
Wat betekend dat je geen last van storingen hebt.
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Aug 24, 2012 7:55 pm

De beoordelingen van RC-Junkies zijn in alle geval goed. :handgestures-thumbupleft:
juni 2012 Nieuw instap model van Kyosho; de 1:10 Sand Master elektro Buggy ? Ready to Run

Kyosho_Sand_Master_1

Kyosho heeft een fraai instap model ontwikkeld voor de mensen met een kleine beurs en grote verwachtingen; de nieuwe 1:10 elektro Buggy Sand Master.

De Sand Master is een nieuw ontwikkelde 1:10 elektro buggy welke geconstrueerd is uit onderdelen van de populaire en door en door geteste Ultima Serie buggy?s aangevuld met een geheel nieuw ?badkuip? chassis en bijpassende aandrijving. Hiermee heeft Kyosho een ?uitgerijpte? en robuuste achterwiel aangedreven (2WD) offroader ontwikkeld die makkelijk te onderhouden is en eenvoudig te controleren op het terrein.

Zoals gemeld wordt de Sand Master als RTR (Ready-to-Run) model geleverd, wat betekent dat de auto geheel gebouwd en afgesteld wordt geleverd inclusief 2,4GHz KT-200 Syncro-zenderset. De aandrijving, motor en elektronica zijn gemonteerd en de body is gespoten en voorzien van fraaie decor stickers.

Het badkuip chassis is uit een robuuste compound kunststof gevormd en biedt een stevige basis voor de elektro buggy. Door de uitsparing voor de accun en verstevigingen op de belaste onderdelen worden de krachten op een juiste manier door het chassis geleid. De accu en de motor zijn diep in het chassis geplaatst voor een laag zwaartepunt, waarbij de accu vanaf de onderzijde in het chassis geplaatst wordt voor eenvoudige toegang om deze te wisselen.

Qua motor is de nieuwe buggy ook goed bedeeld met de 22Turns HiPower-Motor welke samen met de Perfex KA-18 ESC snelheidregelaar de Sand Master ?Racing-Performance out of the box? geeft.

De advies verkoopprijs van de nieuwe Kyosho 1:10 elektro Sand Master RTR is slechts ?129.-, wat gerust een scherpe prijs genoemd mag worden.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Support-Parts

Post by Support-Parts » Fri Aug 24, 2012 7:58 pm

Das nog eens info :D

Bedankt Ren?! :handgestures-thumbupleft:
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

Nicoz

Post by Nicoz » Tue Aug 28, 2012 8:21 pm

Ben vandaag bij shamrock in Maastricht geweest voor wat info.

Volgens die kerel is de bijgeleverde Batt van de mini revo maar 1200 mA en dus na 10 min rijden leeg, hij stelde een 5000 mA voor met een snellader, 50 en 70 euro. Kwam ik dus uit op een 440 euro.

Tweede scenario was een bullet mt, kwam ik met Batt en snellader op 500 uit, maar dan had ik een grotere rc, baanvaster en makkelijker te hanteren. (omwille de maat en vermogen)

Op mijn aanvraag de derde scenario was de revo 1/10. Brushed op 479 euro met 2 Batt van 3000 mA.
Brushless kwam 717 euro met de 2 Batt.

Is het verschil trouwens groot tussen Brushed en brushless?

Een vierde was de Hpi trophy, deze zat met Batt op 600 euro

In een andere winkel vond ik de revo met 4 lipos van 4500 ,tqi zender, wat dat ook mag betekenen en een iPhone functie met lader voor 789 euro. Ok een meerprijs maar heb dan wel 4 goede Batt.
Omwille van het te hoog vermogen zou ik em met de iPhone kunnen smoren tot hij het goed onder de knie heeft en ergens kan rijden waar plaats is.

De verkoper waarschuwde me ook over het correct gebruiken van een lipo, kan brand en explosiegevaar met zich meebrengen bij verkeerd gebruik en beschadiging.
Hij heeft net nog wat met zijn huidige nikko 7,2 volt gereden en hij kan er toch goed mee om.

Iemand tips?

Post Reply

Return to “Beginners”