Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag

Nicoz

Re: Rc voor mijn zoontje zijn 9de verjaardag

Post by Nicoz » Thu Aug 30, 2012 9:19 pm

Revo bij rc design is een Brushed.

Heb de brushless het beste koop gevonden bij shamrock, 717 euro.

Nicoz

Post by Nicoz » Thu Aug 30, 2012 9:23 pm

Revo kan tot 25 volt gaan, veronderstel dat de 2 bijgeleverde Batt in serie moeten gezet worden om 19 volt te halen, 8,4 zal denk ik ook te weinig zijn.

yabusa

Post by yabusa » Thu Aug 30, 2012 9:23 pm

http://www.traxxas-online.nl/trx-5608-traxxas-e-revo-brushless-rtr-tqi-excl-docking-2-stuks-lipo.html

Als je wilt kun je die ook van 0 zelf samen stellen

Nicoz wrote:Revo kan tot 25 volt gaan, veronderstel dat de 2 bijgeleverde Batt in serie moeten gezet worden om 19 volt te halen, 8,4 zal denk ik ook te weinig zijn.

Die 25V is een 6cell lipo dus 2 van 3 in serie

Mja ist niet beter rijden eerst met de brushed en dan ne monster vebrando derin steken of een ander ecombo :idea:
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

Nicoz

Post by Nicoz » Thu Aug 30, 2012 9:34 pm

Heb ik ook net voor gekeken, Brushed revo 479 euro, brushless motor + regelaar kost rap 300 euro, mama zelfs 400, kom ik veel duurder uit.

Brushless op training mode zal overeen komen met een Brushed denk ik, niet?

yabusa

Post by yabusa » Thu Aug 30, 2012 9:37 pm

ronny kan u da wel vertellen :P
Meen dat ik em nooit over 3cell heb zien rijden zelfs :o

Maar Tekkin en Team Orion maken ook sterke offroad motors en castle is niet de enige he :deugniet:

Nicoz

Post by Nicoz » Thu Aug 30, 2012 10:11 pm

Op traxxas online is em weer wat beterkoop, aangeboden voor 729. Euro met lipos , heb een mail gestuurd om te zien als er een lader bijzit en wat het kost om te verzenden naar belgi

Niell

Post by Niell » Fri Aug 31, 2012 6:53 pm

http://traxxas.com/products/models/electric/3707rustlervxl

ik zou toch voor zoiets gaan voor een kind van 9 jaar, op 6-cell nimh ( laagste voor die auto ) gaat hij al 57 km/h, met 3S 20C lipo 104km/h.. dus mogelijkheid om hem sneller te maken is er.

Ne maat van mij eef die auto en is toch zeer degelijk. Denk ook dat er training modus opzit. Bij sommige zenders kun je ook u top speed verlagen zodat hij niet vol gas kan geven.
Cars:
- HPI Sprint 2 Flux

Helicopters:
- Axion RC Excell 200 4-Channel
- Syma S107G 3-Channel

mojos

Post by mojos » Fri Aug 31, 2012 8:17 pm

Ik vind persoonlijk dat een rustler/stampede xl-5/vxl of een slah al voldoende is. Als je persee duur wil. Ik heb een rustler thuis en ik ben 12 jaar. En voor een kleinen van 9 jaar lijkt mij dat toch wel voldoende. Allee ik vind 700 euro een beetje duur voor een auto voor een kind van 9. Ik heb ook de sand master. En zoals tom (support- parts) (is zijn auto die ik over gekocht heb) al zij lijkt mij dit ook voldoende voor hem. Een lipotje in en hij haalt ook wel 60 hoor. Is mijn mening hier over.

Mvg
Blablabla ... heb gewoon lol ! ;)

Nicoz

Post by Nicoz » Fri Aug 31, 2012 8:58 pm

Ik begrijp jullie reacties en ja het is veel geld, de nikko die hij nu heeft heeft 130 euro gekost, extra batt 40 euro en snellader 25 euro. Dit maakt 200 euro, hier heeft zijn neefje 2 jaar mee gereden en hij 1 jaar en nu moet ik een perfect werkende auto aan de kant schuiven omdat hij te traag is.

Ja, een auto van, inclusief batt en lader, 450-500 euro kan zeker dienen maar dan heb ik ofwel een groot trager ding (hpi firestorm) ofwel een snel moeilijk handelbaar klein ding (revo1/16).

Voor 700 euro koop ik een snelle grote wagen met gewone batt en lader die ik ook nog eens kan begrenzen met de iphone en als hij vind dat deze te traag word kan hij met lipo beginnen, batt slijten nu toch eenmaal.

Hij heeft een flinke som gespaard en ik wil wel wat bijleggen als het de moeite is.

Dit weekend gaan we naar de bullet van zijn kameraadje kijken en dan zien we wel.
Da kereltje is ook 9 en heeft die rc nu een jaar, enkele weken geleden is de papa lipos gaan kopen omdat em te traag was geworden, zo zie je maar.

Maar nomaals, ik snap jullie reactie wel hoor.

Mvg

yabusa

Post by yabusa » Fri Aug 31, 2012 9:10 pm

Niell wrote:http://traxxas.com/products/models/electric/3707rustlervxl

ik zou toch voor zoiets gaan voor een kind van 9 jaar, op 6-cell nimh ( laagste voor die auto ) gaat hij al 57 km/h, met 3S 20C lipo 104km/h.. dus mogelijkheid om hem sneller te maken is er.

Ne maat van mij eef die auto en is toch zeer degelijk. Denk ook dat er training modus opzit. Bij sommige zenders kun je ook u top speed verlagen zodat hij niet vol gas kan geven.

Heeft hij die 104 gemeten met de natte vinger? :confusion-scratchheadyellow:

Nicoz wrote:Ik begrijp jullie reacties en ja het is veel geld, de nikko die hij nu heeft heeft 130 euro gekost, extra batt 40 euro en snellader 25 euro. Dit maakt 200 euro, hier heeft zijn neefje 2 jaar mee gereden en hij 1 jaar en nu moet ik een perfect werkende auto aan de kant schuiven omdat hij te traag is.

Ja, een auto van, inclusief batt en lader, 450-500 euro kan zeker dienen maar dan heb ik ofwel een groot trager ding (hpi firestorm) ofwel een snel moeilijk handelbaar klein ding (revo1/16).

Voor 700 euro koop ik een snelle grote wagen met gewone batt en lader die ik ook nog eens kan begrenzen met de iphone en als hij vind dat deze te traag word kan hij met lipo beginnen, batt slijten nu toch eenmaal.

Hij heeft een flinke som gespaard en ik wil wel wat bijleggen als het de moeite is.

Dit weekend gaan we naar de bullet van zijn kameraadje kijken en dan zien we wel.
Da kereltje is ook 9 en heeft die rc nu een jaar, enkele weken geleden is de papa lipos gaan kopen omdat em te traag was geworden, zo zie je maar.

Maar nomaals, ik snap jullie reactie wel hoor.

Mvg

Hij moet gewoon weten wanneer te remmen :lol 1:

Anyhow die iphone gedoe, dat kost nog es 100-150 euro derbij denk ik :wink: voor die docking system en dan de hele reutemeteut telemetry die er nog niet in zit wss ook :confusion-scratchheadyellow:

Post Reply

Return to “Beginners”