View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Oct 2018, 08:22

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Beginners auto Kyosho of Carson 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Beginners auto Kyosho of Carson
Hallo allemaal, sinds kort na 20 jaar weer interesse in RC auto's. Vroeger een buggy gehad en een soort truggy, natuurlijk speelgoed, maar er mij toen super mee geamuseerd.

Al een paar dagen veel zitten opzoeken op het net, en ik denk in de toekomst terug een buggy of truggy aan te schaffen.
Zeker een elektrische wagen want ik wil geen gezever met de buren ;). En ik denk dat het toch allemaal iets makkelijker is in onderhoud en om aan te werken.

Ik ben dus op zoek naar een beginners RC (dus geen 700 euro buggy voor mijn 9 jarig zoontje ;)).

Mijn budget is rond de 200 a 250 euro alles inclusief. Ik heb zoals gezegd al veel zitten opzoeken op het net en kom vooral veel HPI, Traxxas en Kyosho en Tamiya tegen.
Mijn oog was ook gevallen op de Carson website. Zij bieden een paar mooie modellen aan voor een goeie prijs. Mss niet de beste RC cars, maar denk wel heel leuk voor te beginnen. Brushless motoren had ik ook al over gelezen, en lijkt me de beste keuze.

Ik heb nog nog 3 opties:
-een Kyosho Kobra ( 2dehands gevonden met carson brushless motor en 2 2S lipo batterijen van 5000mah en nog een paar spare parts waarond on road banden en spare veren.) wel nog Lipo lader nodig, en dan zou het al boven mijn budget komen, ongeveer 300 euro.

- en dan heb ik 2 Carson modellen bekeken op de carson website, die komen RTR met lader en NiMH batterij en brushless motor: Hier alvast de link voor de buggy http://www.carson-modelsport.com/en/products/carmodels/brushlesscars118110/produktdetails.htm?sArtNr=500404040

en hier de truggy http://www.carson-modelsport.com/en/products/carmodels/brushlesscars118110/produktdetails.htm?sArtNr=500404044.

Ik vind die er persoonlijk nog beter uit zien dan die Kyosho, en zijn perfect binnen mijn budget.

Mijn grote vraag is of Carson ok is? Of er in Belgi? dealers van Carson vooral in de buurt van Dendermonde.
En hoe zit het met wisselstukken voor Carson en Kyosho in Belgi?. Of is internet daar ook weel mijn vriend? ;)

Bedankt

01 Sep 2012, 14:43
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Welkom op ons forum!

Als je wil kan ik er wel voor zorgen dat die Kobra binnen je budget terechtkomt met lader en accu.
Wat Carson betreft heb ik geen flauw idee van of het kwalitatief goede wagens zijn.
Ik heb al banden en electronica van Carson gebruikt en die zijn zeker hun geld waard.
Hetzelfde voor Traxxas.
Quoi electronica 1 van de sterkste maar over de wagens lees ik veel problemen.

http://www.rat-rc.be

01 Sep 2012, 19:44
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Ha "demaarten" na wat problemen is het je toch gelukt zie ik :text-welcomewave: op ons forum, je vragen zullen hier snel beantwoord worden aan autofreaks is hier zeker geen gebrek.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

02 Sep 2012, 16:05
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
demaarten wrote:

Ik ben dus op zoek naar een beginners RC (dus geen 700 euro buggy voor mijn 9 jarig zoontje ;)).

Mijn budget is rond de 200 a 250 euro alles inclusief.

Ieders budget is anders, he :knipoog:

03 Sep 2012, 21:13
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Support-Parts wrote:
Welkom op ons forum!

Als je wil kan ik er wel voor zorgen dat die Kobra binnen je budget terechtkomt met lader en accu.
Wat Carson betreft heb ik geen flauw idee van of het kwalitatief goede wagens zijn.
Ik heb al banden en electronica van Carson gebruikt en die zijn zeker hun geld waard.
Hetzelfde voor Traxxas.

Beste kan je dan eens een prijs maken voor een Kobra met Nimh (of lipo als dat kan op die brushed motor?) en lader en eventueel met optie brushless en Lipo acu en Lader.

bedankt

04 Sep 2012, 13:38
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
demaarten wrote:
Support-Parts wrote:
Welkom op ons forum!

Hetzelfde voor Traxxas.

Beste kan je dan eens een prijs maken voor een Kobra met Nimh (of lipo als dat kan op die brushed motor?) en lader en eventueel met optie brushless en Lipo acu en Lader.

bedankt

Lipo op die brushed motor gaat zeker. Ik heb die setup namelijk en dat gaat goed :grijns:

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

04 Sep 2012, 14:06
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Beste Maarten Onze Tom zal dat zeker kunnen :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

04 Sep 2012, 14:09
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Hehe, dat is al goed nieuws.

Zit nog wat rond te surfen en kom Graupner tegen. Kennen jullie die? Ik zie dat die wel duurder uitvallen, maar ik zie daar wel heel mooi veel aluminium gebruiken: red anodised 17-mm Big Bore aluminium shock absorbers, machined chassis struts, and shock absorber bridges

link: http://www.graupner.de/en/products/ec72e8d3-f74a-434e-9768-26fb38181b52/90170.RTR/product.aspx

Hij is wel 1:8 maar wel meteen brushless en een pak duurzamer vermoed ik. (319 euro op het net gevonden)

04 Sep 2012, 15:27
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Effe de speciale forum prijzen bovenhalen :wink:

De Kobra met een NIMH Sport Power 4000mAh (ORI10327E) van Orion.
178?

De Kobra met een LiPo Rocket Pack 4000mAh (ORI14118) van Orion.
202?

04 Sep 2012, 16:51
Profile

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
En wat moet een lader kosten voor zo een lipo batterij?

Wat als er stukken breken van de kobra? Kan je dan evt upgraden naar aluminium? Of de schokdempers naar oliegevulde dempers?

Bedankt

04 Sep 2012, 19:18
Profile

Reply with quote
Post Number:#11 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Ge hebt al ne lipo lader met balancer derin van 50-60euro en dan kunt ge tot 6cell laden en van die dingen :handgestures-thumbupleft:

Denk dat die kobra al olie shocks heeft hoor

04 Sep 2012, 19:36
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#12 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Ik heb daarnet nog gekeken voor Nycos deze lader kost 63? en kan je gebruiken zowel op 12V als op 220V de gegevens staan erbij zie => http://www.aerobertics.be/productDetail ... =9&brand=2

04 Sep 2012, 19:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#13 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Voor 38? opleg krijg je er nog een lader bij op 220V.

De schoks zijn inderdaad al olie schokdempers.
En menig onderdeel kan je upgraden naar alu onderdelen of terug originele onderdelen.

05 Sep 2012, 07:26
Profile

Reply with quote
Post Number:#14 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Graag jullie mening over de kyosho dbx brushless.

Kan deze kopen 2dehands met upgrades en lader en lipo 4700mah voor de prijs vd wagen alleen. 6 maand oud!

Of toch maar starten met een kobra?

05 Sep 2012, 10:01
Profile

Reply with quote
Post Number:#15 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
Ziet er een tof buggytje uit. Wel een ervaren autofreak mee vragen (bv Tom een echte kyosho fanaat) Of kom een naar rad racing. Zondag is er een meeting. Iedereen zal je daar met raad en daad bijstaan.

05 Sep 2012, 12:55
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#16 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
mojos wrote:
Ziet er een tof buggytje uit. Wel een ervaren autofreak mee vragen (bv Tom een echte kyosho fanaat) Of kom een naar rad racing. Zondag is er een meeting. Iedereen zal je daar met raad en daad bijstaan.

Enige die een DBX hier heeft is rene en hij heeft een nitro :wink:

Enige die kan zeggen wat hij er van vind is rene he :P Tenzij tom er ook eentje heeft :P

05 Sep 2012, 13:12
Profile

Reply with quote
Post Number:#17 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
mojos wrote:

Rad racing? Graag beetje info. Waar?

05 Sep 2012, 14:25
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#18 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
@ Demaarten zie => viewtopic.php?p=30783#p30783 :wink:

05 Sep 2012, 14:56
Profile

Reply with quote
Post Number:#19 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
ReneDL wrote:
@ Demaarten zie => viewtopic.php?p=30783#p30783 :wink:

Aha. Rat rc. Met een "t". Dus ;)

Ik vermoed dat het grote probleem met de DBX is dat hij niet echt binnen een klasse valt (te klein of te licht voor 1/8 maar te groot voor 1/10. Klopt dit?

05 Sep 2012, 15:04
Profile

Reply with quote
Post Number:#20 Re: Beginners auto Kyosho of Carson
De DBX valt wel degelijk binnen de 1/10 klasse.
Het is wel zo dat een 1/10 off-road niet dezelfde afmetingen heeft als een 1/10 on-road.
Voor de rest valt de keuze aan jezelf.
Heb je echt absoluut geen ervaring met RC wagens, dan is het met een brushless wel een beetje uitkijken want het beestje heeft heel wat kracht aan boord en een stuurfout is snel gebeurd.
Ook qua budget is het direct zonde als je met die DBX ergens tegenaan knalt.

Het komt uiteindelijk duurder uit maar ik zou toch voorzichtig beginnen met een iets rustigere wagen.
Je gaat als volkomen beginneling meer plezier beleven aan de Kobra.
Hij rijd al prettig en je kan hem ook uitrusten met een brushless set wanneer je beslist van verder te willen gaan.

De DBX is al meer voor iemand die de wagen reeds redelijk onder controle heeft.
Hij is ook de raceklasse wat wil zeggen dat hij door de pro's word gebruikt om kampioenschappen mee te rijden.
Hij is robuust gebouwd maar daar is dan ook een goede reden voor.
Wil je toch met deze wagen beginnen, dan moet je je gezond verstand gebruiken en goed opletten met de gashendel of gaan rijden op een plaats waar je weinig risico loop om ergens tegenaan te rijden.

Zoals Mojos zei (bedankt kid :handgestures-thumbupleft: ) op zondag rijden we in zaal OC Ten Bercle en ben je meer dan welkom om eens een kijkje te komen nemen.
Dan kunnen we je het verschil tussen brushed en brushless laten zien en zal je beter een idee kunnen vormen van wat het beste bij je rijstijl/ervaring past.
Mojos komt dan ook met zijn off-road brushed Sand Master.

Voor meer info over R.A.T.-RC, staat er een link in mijn handtekening hier onderin mijn bericht.

05 Sep 2012, 17:34
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next