View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Oct 2018, 08:22

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Beginners auto Kyosho of Carson 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Beginners auto Kyosho of Carson
Hallo allemaal, sinds kort na 20 jaar weer interesse in RC auto's. Vroeger een buggy gehad en een soort truggy, natuurlijk speelgoed, maar er mij toen super mee geamuseerd.

Al een paar dagen veel zitten opzoeken op het net, en ik denk in de toekomst terug een buggy of truggy aan te schaffen.
Zeker een elektrische wagen want ik wil geen gezever met de buren ;). En ik denk dat het toch allemaal iets makkelijker is in onderhoud en om aan te werken.

Ik ben dus op zoek naar een beginners RC (dus geen 700 euro buggy voor mijn 9 jarig zoontje ;)).

Mijn budget is rond de 200 a 250 euro alles inclusief. Ik heb zoals gezegd al veel zitten opzoeken op het net en kom vooral veel HPI, Traxxas en Kyosho en Tamiya tegen.
Mijn oog was ook gevallen op de Carson website. Zij bieden een paar mooie modellen aan voor een goeie prijs. Mss niet de beste RC cars, maar denk wel heel leuk voor te beginnen. Brushless motoren had ik ook al over gelezen, en lijkt me de beste keuze.

Ik heb nog nog 3 opties:
-een Kyosho Kobra ( 2dehands gevonden met carson brushless motor en 2 2S lipo batterijen van 5000mah en nog een paar spare parts waarond on road banden en spare veren.) wel nog Lipo lader nodig, en dan zou het al boven mijn budget komen, ongeveer 300 euro.

- en dan heb ik 2 Carson modellen bekeken op de carson website, die komen RTR met lader en NiMH batterij en brushless motor: Hier alvast de link voor de buggy http://www.carson-modelsport.com/en/products/carmodels/brushlesscars118110/produktdetails.htm?sArtNr=500404040

en hier de truggy http://www.carson-modelsport.com/en/products/carmodels/brushlesscars118110/produktdetails.htm?sArtNr=500404044.