Beginners auto Kyosho of Carson

mojos

Re: Beginners auto Kyosho of Carson

Post by mojos » Wed Sep 05, 2012 6:24 pm

Sorry voor mijn spelling fout.
En je mag zeker eens de auto testen hoor. We hebben bij ons : traxxas ruslter xl-5, maverick strada xt evo, Kyosho sandmaster. Mag je allemaal eens testen ( die maverick is niet zeker is van men broer). Zal eens lachen worden met mijn on-road kunsten. :lach 1:
Blablabla ... heb gewoon lol ! ;)

Covids

Post by Covids » Wed Sep 05, 2012 6:47 pm

Support-Parts wrote:De DBX valt wel degelijk binnen de 1/10 klasse.

Hate to burst your bubble Tom, maar dat is wel degelijk niet zo.

FBA Reglement voor 1/10 electro offroaders:
L: max 460mm
B: max 250mm
H: max 200mm (met vering volledig ingedrukt)

Stats van de DBX VE 2:

L: 475mm
B: 300mm
H: 154mm

Het is nipt, maar als je offici?le races wil meerijden in de 1/10 klasse zal die er net buiten vallen.

Just saying h?. Ik weet ook wel dat demaarten hoogstwaarschijnlijk niet onmiddellijk zal gaan racen en dat daarvoor een Kyosho Lazer veel beter geschikt is aangezien dat echt een racemachientje is. Ik heb die Kobra en ben er alvast tevreden over. Begin em nu stilaan op de limiet te krijgen, wat natuurlijk gevaarlijk is :grijns:
Join League of Legends

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

demaarten

Post by demaarten » Fri Sep 07, 2012 8:47 pm

Even een update.

Het is uiteindelijk iets helemaal anders geworden! Na even te bellen met 1 vd mensen van onze "lokale" rc club in Merchtem, die mij een short Course wagen aanrade, besloten om een losi xxx sct te kopen.
Ben net boven mijn budget gegaan. Maar wel 2x 2s lipo's erbij en lipo lader.

Ik had die al tegengekomen, die short course wagens, en die leken me wel fun en zien er nog goed uit ook. Zijn ook lekker groot. En er gaan blijkbaar ook minder dingen kappot omdat ze wat robuuster gebouwd zijn.

Ideaal dus voor beginner. Blijkbaar heeft deze brushed motor op 2s lipos ook wel een goeie snelheid (rond de 45km/u). Meer moet dat niet, voorlopig ;). Blijkbaar ook een van de zeer goed rijdende trucks met zeer goeie handling.

Ik kijk er alvast naar uit en binnenkort mee beginnen racen ;)

demaarten

Post by demaarten » Mon Sep 17, 2012 3:47 pm

Grappig dat er geen reactie meer gekomen is..

Geen echte fans hier van short course wagens?

Hij is uiteindelijk nog niet besteld. Maar ik denk dat het toch wel een goede keuze is...

mojos

Post by mojos » Mon Sep 17, 2012 4:13 pm

heb persoonlijk nog nooit van dat woord gehoord :lol: . Leuk dat je eindelijk je ding heb gevonden. Have funn ermee
Blablabla ... heb gewoon lol ! ;)

Covids

Post by Covids » Mon Sep 17, 2012 4:20 pm

Ik heb persoonlijk geen ervaring met SCTrucks, maar da's inderdaad wel de nieuwe up-and-coming klasse in het RC racen.

Er staat een review op BigSquid met als conclusie:

Big Squid Rating ? 7.6/10 - The Losi XXX-SCT is an admirable track machine with a legendary heritage, but for bashing purposes there are better trucks in its class.

Op friendofrc staan ook een heeeeeeleboel SCT's gereviewed:

http://www.youtube.com/playlist?list=PLC8017C06CE730A07
Join League of Legends

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Sep 17, 2012 4:47 pm

demaarten wrote:Grappig dat er geen reactie meer gekomen is..
Geen echte fans hier van short course wagens?
Hij is uiteindelijk nog niet besteld. Maar ik denk dat het toch wel een goede keuze is...

Ik denk dat de reactie uitbleef omdat je een keuze had gemaakt en die moeten we respecteren h?, ik denk ook niet dat het een slechte keuze is het is nieuw en de meesten hebben er nog geen kennis mee gemaakt, vandaar volgens mij het stilzwijgen.
Met het kortere chassis zal hij beter bestand zijn tegen schokken en stampen en als nadeel (zal hij volgens mij) op hogere snelheden moeilijker te besturen zijn in de bochten en zal hij bij snel accelereren rap op zijn achterwielen staan met de kans om om te slaan, maar daar zullen ze wel al iets op gevonden hebben denk ik. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Post Reply

Return to “Beginners”