probleem met trekstart

Post Reply
securedavy

probleem met trekstart

Post by securedavy » Fri Sep 21, 2012 4:52 pm

Hey iedereen,

Heb onlangs een kyosho inferno aangeschaft. Nu was ik deze een tankje op stationair aan het laten inlopen. Had deze zeer rijk afgesteld. toen deze afsloeg wilde ik hem terug starten maar nu ging de trekkoord niet terug. enkel wanneer ik aan het vliegwiel draai. Wanneer ik de gloeiplug eruit haal gaat deze wel terug. Heb de trekstarter eraf genomen maar deze werkt wanneer hij niet op de moer zit. De moer draait wel gelijk met het vliegwiel. Heb ook waargenomen dat de motor met gloeiplug zeer moeilijk rondgaat.

Alvast bedankt,

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: probleem met trekstart

Post by ReneDL » Sat Sep 22, 2012 5:38 pm

Beste :text-welcomewave: op ons forum en hopelijk zal je het hier naar je zin hebben er zitten hier namelijk veel autofreaks om mee van gedachten te wisselen. :wink:
Als je auto nog maar nieuw is zou ik er zeker mee terug gaan naar de winkel van aankoop, een trekstarter moet terugkeren uit zichzelf, daar heeft een gloeiplug niets mee te maken. Dat een motor meer weerstand heeft met een gloeiplug erin is normaal dat komt door de compressie van de zuiger bij de opgaande beweging. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

KrisVanbleu

Post by KrisVanbleu » Sat Sep 22, 2012 5:50 pm

met de trekstarter de motor op compressie zetten helpt ook om te starten.
je voelt dat de motor beetje stugger is dan; tegenaan houden en dan doortrekken is niet zo'n aanval op de mechaniek
1/10 Kyosho Fazer Rally (Subaru)
1/10 Tamiya M05 (Mini)
1/10 Kyosho TF-5 (Mazda6)
1/10 LRP Twister
1/10 Schumacher Cougar SVR
Sanwa M12

http://www.rat-rc.be
http://www.facebook.com/ratrc.club

1/10 tamiya TT01 - 540 mabuchi

securedavy

Post by securedavy » Mon Sep 24, 2012 7:27 pm

Hey,

Bedankt voor de verwelkoming :D

Maar mij lijkt het of de weerstand te groot is voor de trekstarter om terug te draaien. Met mijn andere rc auto draait het vliegwiel ook niet mee wanneer ik het trekkoord loslaat, En bij deze doet die dat wel. Zou het dan ergens aan de motor liggen. Ik ga mij in ieder geval een nieuwe trekstarter bestellen en kijken of dit iets uitmaakt. Alvast bedankt.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Sep 24, 2012 11:49 pm

Ik heb het in post 2# al geschreven, een trekstarter moet terugkeren uit zichzelf daar heeft de motor niets mee te maken. Als dat nog maar een nieuwe wagen is zou ik teruggaan naar de winkel, is het een tweedehands zou ik beginnen met de trekstarter eens te demonteren dan zie je misschien wat er hapert. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

securedavy

Post by securedavy » Thu Sep 27, 2012 8:22 pm

Hey,

Heb het probleem gevonden, het was de 1 weg lager die vastzat. Waardoor de trekstarter niet meer terug ging. Het is een nieuwe auto, maar had graag zelf het probleem gevonden en opgelost. Maakt voor mij ook deel uit van de hobby.
Toch bedankt voor de reacties

Grts

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Fri Sep 28, 2012 9:23 am

Goed dat je probleem is opgelost :handgestures-thumbupleft: en nu :auto7: en van de hobby genieten. :wink:
Groetjes ReneDL

sebatje

Post by sebatje » Sat Sep 29, 2012 4:33 pm

Die Kyosho motoren geven niets anders dan miserie...
Indien het budget toelaat, beter een startbox kopen, ben je onmiddelijk van die problemen verlost. Vroeger tientallen one-way bearings kapot gekregen... :(

yabusa

Post by yabusa » Sat Sep 29, 2012 6:13 pm

:tevreden: da gaat tom nie fijn vinden he
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

x1rion

Post by x1rion » Mon Oct 01, 2012 7:15 pm

idd kyosho heb er ook veel problemen mee gehad, Hpi is niet veel beter, ale bij mij was de nitro star .15 toch geen meevaller :? de trx motoren daar integen super :)

Post Reply

Return to “Beginners”