View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Oct 2017, 04:36

Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
Momenteel laad ik met een Robbe Powerpeak en bijhorende balancer. Deze lader en balancer heb ik eens voor weinig kunnen overnemen van iemand en hij doet eigelijk wat hij moet doen. Begin van het jaar hebben ik en mijne maat ene vlieger gekocht. Hij had nog geen lader dus hebben we voor hem een Imax B6 lader gekocht. Deze: http://www.natterer-modellbau.de/shop/C ... :9669.html

Ik heb deze lader getest en nu sta ik toch wel te kijken van het gebruiksgemak en de functies (bv storage) van deze lader. Ook is deze lekker compact omdat de voeding er al in zit. Je merkt het ook dat het een moderne(re) lader is aan de functies. Je kan er bijvoorbeeld verschillende types batterijen in programmeren.

Nu mijn vraag: ik wil mij iets gelijkaardigs aanschaffen. Zijn er nog goede alternatieven? Met welke chargers hebben jullie ervaring?
Mijn voornaamste vereisten: lader/balancer ineen. Storage function en een 3S lipo (laten we zeggen ronde de 2,2Ah) op 2C kunnen laden. En misschien wel de belangrijkste vereiste: een die ZACHTJES piepts als hij klaar is. Niet zoals bij mijn Robbe dat mijn vrouw van haar stoel valt van het verschieten :) .

Ik heb gehoord dat deze Imax B6 veel te vinden zijn als cloon, fake en rebranded. Nu zag ik deze bij HK staan:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html

dit ziet er mij JUIST DEZELFDE lader als de IMAX B6 van Torcster uit. Enkel staat op die van Torcster 80W en bij HK geven ze als Specs 50W op. Zou dit kunnen of zou dit gewoon identiek dezelfde zijn.

Hoeveel watt heb ik eigelijk nodig om bijvoorbeel een 2200Mah op 2C te kunnen laden? (2C = 4,4 A * 3S = 12,6V. Dus 4,4 * 12,6 = 55Watt?? Klopt dat?)

24 May 2014, 21:28
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
Ik heb deze : Bmi pro-6 +dual charger, 80W : http://www.albatrosmodelbouw.be/product ... oduct=3090

25 May 2014, 07:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
Ik heb de T2M Wizard X6S. Wordt ook verkocht als HiTec X1, en beide zijn clones van de Traxxas EZ-Peak Plus.

Image

Bevalt me goed en heeft alles wat jij vraagt. Zitten standaard ook meerdere kabels bijgeleverd voor de meest gebruikte batterijen.
80W, werkt zowel op AC als op DC.

De IMAX B6 heb ik ook overwogen maar daar las ik toen wat mindere ervaringen over. Kan ik je zowiezo adviseren voordat je iets koopt, Google eens en zoek wat ervaringen van mensen!

25 May 2014, 18:55
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 
Thx Jesse , informeren kwam ik hier juist doen :) om me even waar deze te krijgen zijn als je wil. Menuutje van deze lader ziet er eigelijk wel hetzelfde uit als de IMAX.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

25 May 2014, 19:47
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
Ja zelf die Bmi van mij heeft zo'n menu, vrijwel dezelfde laders hoogstwaarschijnlijk.

25 May 2014, 20:53
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
Ja dat is nogal moeilijk h? :think: de meeste zijn goed en iedereen zal zowat zijn lader aanbevelen omdat hij er tevreden over is, anders zou men hem wegdoen en een andere aanschaffen. Een die beter is of waar men beter mee overweg kan, meer laadvermogen en mogelijkheden heeft en de prijs zal ook wel een rol spelen.
Dit is ook een goede lader in je aangegeven klasse http://www.aerobertics.be/productDetail ... =9&brand=2
Ik heb een Graupner Ultramat 18 en ben daar zeer tevreden over die is wel een stuk duurder maar kan ook veel meer en snel laden.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

25 May 2014, 22:23
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 
Als ik dat zo zie zijn er precies maar een stuk of 3 fabrikanten van laders en zijn ze onder 20 verschillende namen verkrijgbaar. Zou een 50 watt lader voldoende zijn om een 3s 2200 comfortabel op 1 c te laden? Het gaat tenslotte laar een bijlader worden. Mijn 150watt lader hou ik zowiezo voor het zwaardere/ snellere werk.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

29 May 2014, 11:52
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
Hiervoor heb je ruimschoots over hee.
2200mA = 2.2A
3S = 4.2X3= 12.6V
V X A = Watt dus 12.6X2.2= 27.72 watt dus bijna de helft over. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

29 May 2014, 12:15
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
En 50W / 27,72W = 1,80, dat wil zeggen dat je zo'n accu tot 1,8C kunt opladen (vermits de accu zelf dan aankan).

29 May 2014, 12:25
Profile

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
http://www.modelbouw-baillien.be/index. ... 53&lang=nl
hoi iemand ervaring met deze lader ,of wat raad of dit goede koop is

07 Feb 2016, 14:42
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#11 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
Jesse wrote:
En 50W / 27,72W = 1,80, dat wil zeggen dat je zo'n accu tot 1,8C kunt opladen (vermits de accu zelf dan aankan).

Een wat heeeeel laat antwoord :oops: :oops: maar... ja dat kan indien de lipo dat aankan. :handgestures-thumbsup:

07 Feb 2016, 15:47
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#12 Re: Lipolader Advies/info/ervaringen/tips gevraagd
Hier alvast een filmpje met wat en hoe je het moet doen. :wink:

Hoe laden op een goede en veilige manier:

07 Feb 2016, 15:57
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ]