Wat je moet weten over een lipo en het juiste gebruik er van

yabusa

Re: Wat je moet weten over een lipo en het juiste gebruik er

Post by yabusa » Sat Nov 26, 2011 11:31 am

ReneDL wrote:Als je bovenstaande eens aandachtig hebt gelezen weet je wat je moet weten en kan je alle " flitsende koppijn " vermijden. :grijns:

Zou niet de eerste zijn die door vlucht zijn of onoplettendheid effe 22A door hun lijf zien vliegen :naughty: alle bij de profies dan :P bij de gewone mens zal dat 2-4 A zijn ofz :handgestures-thumbupleft: heb het bovenstaande in de vluchte gelezen omdat ik toch met nitro rij :sante: alhoewel ik zo een 1/24 electro drifter je wil :mrgreen:
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

rieke

Post by rieke » Sat Nov 26, 2011 1:10 pm

hehe
HAVE FUN!!!
met vriendelijke groeten.
Ryan

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Nov 26, 2011 1:19 pm

yabusa wrote: heb het bovenstaande in de vluchte gelezen omdat ik toch met nitro rij :sante: alhoewel ik zo een 1/24 electro drifter je wil :mrgreen:

Bij brandstofwagens heb je toch ook batterijen nodig, een voor de gloeiplug (voor nitro) een om te starten (voor startbox) en een voor de besturing dus waar zit het verschil dan in je moet er even voorzichtig mee omspringen wil je niet in de problemen komen. :glimlach2:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yabusa

Post by yabusa » Sat Nov 26, 2011 1:34 pm

ReneDL wrote:
yabusa wrote: heb het bovenstaande in de vluchte gelezen omdat ik toch met nitro rij :sante: alhoewel ik zo een 1/24 electro drifter je wil :mrgreen:

Bij brandstofwagens heb je toch ook batterijen nodig, een voor de gloeiplug (voor nitro) een om te starten (voor startbox) en een voor de besturing dus waar zit het verschil dan in je moet er even voorzichtig mee omspringen wil je niet in de problemen komen. :glimlach2:

Ik heb geen gloeiplug :P :dance: en als je een AAA batterij verkeerd insteekt gebeurt er niet gek veel :smiley_lol:

Maare lipo + regen is dat een goed idee? Want er staat wel waterproof op maar dat is relevant :whistle:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Nov 26, 2011 6:17 pm

yabusa wrote: Maare lipo + regen is dat een goed idee? Want er staat wel waterproof op maar dat is relevant :whistle:

De lipo's die gemaakt zijn voor wagens zijn inderdaad beter beschermd tegen schokken en water :handgestures-thumbupleft: en zijn daarom ook duurder. :evil:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yabusa

Post by yabusa » Sat Nov 26, 2011 6:22 pm

ReneDL wrote:
yabusa wrote: Maare lipo + regen is dat een goed idee? Want er staat wel waterproof op maar dat is relevant :whistle:

De lipo's die gemaakt zijn voor wagens zijn inderdaad beter beschermd tegen schokken en water :handgestures-thumbupleft: en zijn daarom ook duurder. :evil:

Dus als ik ooit electro heb is het geen probleem om ermee door een plas te rijden? :whistle:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Sat Nov 26, 2011 6:26 pm

yabusa wrote: Dus als ik ooit electro heb is het geen probleem om ermee door een plas te rijden? :whistle:

Dat kan geen probleem zijn als ....de rest van je elektronica er ten minste tegen kan en voorzien is tegen spatwater. :mrgreen:
Groetjes ReneDL

Blitzer

Post by Blitzer » Wed Dec 28, 2011 11:37 pm

Maaruh met die C is het dan het beste als je zo een laag mogelijke ontlaadstroom hebt of een zo hoog mogelijke?
Of waarom heb je die discharge zo juist nodig?
Move yo' hips to the bassdrum, bitch!

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Thu Dec 29, 2011 1:19 am

Blitzer wrote:Maaruh met die C is het dan het beste als je zo een laag mogelijke ontlaadstroom hebt of een zo hoog mogelijke?
Het staat hierboven nochtans mooi beschreven zie => 3. Wat betekent de C ?
Of waarom heb je die discharge zo juist nodig? De "discharge" of ontlaadstroom heb je nodig om je motor met de nodige stroom te kunnen voeden
Groetjes ReneDL

Blitzer

Post by Blitzer » Thu Dec 29, 2011 1:28 am

ReneDL wrote:
Blitzer wrote:Maaruh met die C is het dan het beste als je zo een laag mogelijke ontlaadstroom hebt of een zo hoog mogelijke?
Het staat hierboven nochtans mooi beschreven zie => 3. Wat betekent de C ?
Of waarom heb je die discharge zo juist nodig? De "discharge" of ontlaadstroom heb je nodig om je motor met de nodige stroom te kunnen voeden

Ja ik had het wel gelezen, maar als ik het goed begrijp hoe hoger je discharge is hoe krachtiger de batterij dan of begrijp ik dat verkeerd?
Maar dan is ze dus ook sneller leeg, tog?
Move yo' hips to the bassdrum, bitch!

Post Reply

Return to “Batterijen, laders, balancers en onderdelen”