View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Oct 2018, 21:13

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
connectors van een lipo vervangen 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 connectors van een lipo vervangen
Weet er iemand hoe je een mini tamiya plug moet solderen ? Mijn plugs zijn vorige week toegekomen en ik zou mijn slow flyer connectoren willen veranderen naar mini tamiya's aangezien die op mijn esc zitten van mijn nieuwste aanwinst. Jammer genoeg vind ik geen filmkes of info over deze plugs, enkel van trx,deans,futaba enz.

Grtz

12 Nov 2012, 13:16
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: connectors van een lipo vervangen
De isolatie van de aansluitdraden over een lengte van 2mm verwijderen en vertinnen met een fijne soldeerbout.
De gepaste aansluitklemmetjes nemen (je hebt man en vrouwelijke) achteraan de aansluitklem zie je twee rechtop staande beentjes en er voor twee vierkante. Daartussen plaats je de vertinde aansluitdraad en nijp je met een punttang de vierkantjes een voor een naar beneden zodat het vertinde gedeelte daaronder vast komt te zitten. Met de punttang de twee rechtopstaande beentjes rond de isolatie klemmen en nu waar de draden onder de vierkantjes zitten een beetje tin aanbrengen met de soldeerbout zodat je een mooie verbinding krijgt met de aansluitklem. Dat doe je met de beide klemmen (contacten) en breng ze dan op de juiste plaats (+ en - niet van plaats verwisselen) aan in het houdertje want eens in het houdertje geplaatst zijn ze nog moeilijk te verwijderen. Zo ik hoop dat het duidelijk is :wink:
Attachment:
Mini Tamiya.JPG
Mini Tamiya.JPG [ 23.53 KiB | Viewed 4128 times ]

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

13 Nov 2012, 01:16
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: connectors van een lipo vervangen
Ok bedankt voor de info !

13 Nov 2012, 17:34
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]