Hoe UBEC plaatsen bij nitro rc wagen ?

ReneDL
Site Admin

Re: Hoe UBEC plaatsen bij nitro rc wagen ?

Post by ReneDL » Sun Nov 27, 2011 12:35 am

@ Booster yabusa schreef over AAA bat maar het zijn inderdaad AA bat in zo een houdertje ik had er eerst niet op gelet dus daarin heb je gelijk. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yanlar

Post by yanlar » Sun Nov 27, 2011 5:24 pm

Vandaag even test in de garage gedaan ... weer speelde niet echt mee :twisted: :roll:

Blijkbaar is de 2s 800mAh lipo ideaal voor in't 'ontvangerbakje' te geraken ... die van 3s 1000mAh geraakt er juist niet in :doh:

Heb er 1 naftbakje mee gereden, zal iets van 10 minuten geweest zijn. Op de lipometer kwam 76% te staan ... spanning per cell rond de 3.7V
Heb hem daarna terug opgeladen en er ging maar 164 mAh in volgens de Ultramat 14.

Weet nu dat ik zeker 2 naftbakjes kan oprijden met 800mAh lipo ... :handgestures-thumbupleft: Beter safe spelen lijkt me :wink: :lol:
Echte berekening hierrond ken ik niet echt, misschien iemand anders hier ? :shifty:

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun Nov 27, 2011 8:59 pm

Volgende keer twee bakjes opsnorren en terug laden en kijken wat er in kan, maar volgens mij kan je gerust drie tankjes legen zonder problemen en moet je nog heel wat over hebben. :P Bij een verbruik van 200mA zou je nog maar aan 200x3=600mA komen en heb je dan nog 200 over.
Dus als je niet boven de 170mA per keer uitkomt kan je zelfs 4 bakjes ledigen ....goed h?. :dance:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yabusa

Post by yabusa » Sun Nov 27, 2011 9:03 pm

ReneDL wrote:Volgende keer twee bakjes opsnorren en terug laden en kijken wat er in kan, maar volgens mij kan je gerust drie tankjes legen zonder problemen en moet je nog heel wat over hebben. :P Bij een verbruik van 200mA zou je nog maar aan 200x3=600mA komen en heb je dan nog 200 over.
Dus als je niet boven de 170mA per keer uitkomt kan je zelfs 4 bakjes ledigen ....goed h?. :dance:

Maar dat is toch een variable je verbruik? Vooral als je meer draait of hebt ik dat verkeerd?
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun Nov 27, 2011 9:50 pm

yabusa wrote: Maar dat is toch een variabele je verbruik? Vooral als je meer draait of hebt ik dat verkeerd?

Dat is heel juist daarom heb ik ook een marge gegeven h? het verbruik was 167mA op een tank ik heb 200mA genomen voor de zekerheid. :wink:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Elektronica algemeen”