LEDs + lipo = ?

yabusa

LEDs + lipo = ?

Post by yabusa » Fri Feb 24, 2012 12:07 am

Ok dus heb mijn HPI he

I can has leds?

Nu kan ik wel aan ledjes komen en het nodige printplaatje voor de schakeling MAAR hoe moet ik hem schakelen zodat ik hem aan kan sluiten op mijn Lipo ( 2cell 4000mAh )

Mijn bedoeling is 2 vanvoor, 2 vanachter en zodra ik mijn lipo inplug wil ik dat ze aan gaan en aanblijven ik moet geen flikker patroon er in hebben.

Dus mijn vraag is hoe kan ik dit doen, ledjes werken op verschillende voltages afhankelijk van de kleur die ze afgeven dus daar zal ik rekening mee moeten houden.
Maar hoe ga ik die op mijn lipo kunnen aansluiten? Gezien ik niet echt een extra kabel ergens heb hangen ...

Image

Zo ziet ie er uit. natuurlijk kan ik de simpel way doen van hem gewoon op batterijen te laten werken maarja liever kosten besparend

Edit : in mijn reciever box is channel 3 en channel 5 nog vrij, channel 3 kan ik op mijn zender aan en uitzetten dus daarop aansluiten is een mogelijkheid?

Edit 2 : is het dan ook mogelijk op zo een stekker te vinden in de locale electronica boer?
Kiek die Nitro Rustler GOAAAN !!!!!!11!!!11!
Vergeet je hier niet op te geven en te kijken wie waar woont!

ReneDL
Site Admin

Re: LEDs + lipo = ?

Post by ReneDL » Fri Feb 24, 2012 12:27 am

Hier heb je alles wat nodig is voor de berekeningen van de nodige weerstanden + hoe je ze moet aansluiten. => http://www.eclecticsite.be/elec/led.htm
En voor de stroomvoorziening moet je een aftakking solderen op de kabels die van de lipoverbinding naar de regelaar lopen.(dus na de fiche)
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yabusa

Post by yabusa » Fri Feb 24, 2012 12:29 am

merci voor de link rene

Maar ik kan dus geen aftakking maken op channel 3 van mijn reciever box voor de leds?

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Fri Feb 24, 2012 12:53 am

yabusa wrote:merci voor de link rene

Maar ik kan dus geen aftakking maken op channel 3 van mijn reciever box voor de leds?

Ik wist niet dat je nog een kanaal over had :shifty: , dat kan je inderdaad met zo een servostekkertje (met de bedrading eraan waarvan je het kabeltje van het stuursigniaal moet verwijderen). Daar kan je de spanning dan meten (het zal 5V of 6V zijn) eens je dat weet kan je de berekeningen maken voor de nodige weerstanden. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

yabusa

Post by yabusa » Fri Feb 24, 2012 12:58 am

Morgen dan maar naar bea stappen die doen dat voor mij :lol:

Staat der ne limiet op de ledjes via 1 kanaal ? Dnek het niet hoor of wel?

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Fri Feb 24, 2012 1:10 am

yabusa wrote:Morgen dan maar naar bea stappen die doen dat voor mij :lol:

Staat der ne limiet op de ledjes via 1 kanaal ? Dnek het niet hoor of wel?

Op de printplaat van de ontvanger zijn al de plussen en de minnen onderling doorverbonden, dus daar zit je goed er wel rekening mee houden dat je de servo's en de ontvanger ook nog een beetje stroom moet gunnen :whistle: . Met die berekenings gegevens zal je zien welk verbruik je zal hebben op je verlichting. Als je er geen rijdende kerstboom van maakt zal dat verbruik zeker meevallen hoor. :mrgreen:
Groetjes ReneDL

yabusa

Post by yabusa » Fri Feb 24, 2012 11:48 am

Ik denk aan 6-8ledjes kan geen probleem zijn.

Maar het enige wat gebeurt is toch sneller een platte batterij niet?

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Fri Feb 24, 2012 1:21 pm

yabusa wrote:Ik denk aan 6-8ledjes kan geen probleem zijn.

Maar het enige wat gebeurt is toch sneller een platte batterij niet?

Led lampjes kan je nu eenmaal niet doen branden zonder stroomverbruik h? :roll: maar dat is dan ook heeeeel miniem je zal het verschil niet merken in je rijtijd. :wink:
Groetjes ReneDL

yabusa

Post by yabusa » Fri Feb 24, 2012 1:23 pm

Jah weet ik, heb mijn wiskunde zelf maar gedaan wat ik ken en via een youtube video ipv van de site die je me gegeven hebt :dance:

Nu alleen nog weten welke leds om alles te berekenen

yanlar

Post by yanlar » Fri Feb 24, 2012 6:56 pm

http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=53909

Dit is ook oplossing, maar zeker niet de goedkoopste :roll:
Heb er zo eentje in de cr01 zitten ... sluit deze gewoon aan op extra kanaal van ontvanger en kunt er dan hele kerstboom van maken :mrgreen:

Post Reply

Return to “Elektronica algemeen”