draaideur / lichtmasker / FALLER

Post Reply
Kristof

draaideur / lichtmasker / FALLER

Post by Kristof » Tue Mar 15, 2011 10:39 am

Persoonlijk zou ik met een mesje het plooiende rechthoekige deurtje in het lichtmasker aan het scharnierpunt uitsnijden (dat deurtje is reeds uitgesneden in U-vorm zodat de 4de omtrekslijn van het deurtje nog kan plooien...) Dan zou ik het uitgesneden deel op het deurtje bevestigen met lijm. Jammer dat ik dat dan ook niet voordien heb gedaan, alvorens de muren op de grondplaat te lijmen...

Hoe doen jullie zoiets nu eigenlijk??

ReneDL
Site Admin

Re: draaideur / lichtmasker / FALLER

Post by ReneDL » Tue Mar 15, 2011 6:50 pm

Ik kan even niet volgen :verbazing 1: :zot: een beetje meer en duidelijke uitleg zou wel wenselijk zijn ik kan die vraag en uitleg niet volgen :glimlach2:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Kristof

Re: draaideur / lichtmasker / FALLER

Post by Kristof » Tue Mar 15, 2011 7:02 pm

Wel, stel u een deur voor, een rechthoek dus:
- de linkse verticale lijn van de omtrek scharniert, hangt dus aan de deurstijl
- de bovenste- en onderste horizontale omtrekslijnen zijn uitgesneden, alsook de rechtse verticale lijn
Dit is dus de U die werd uitgesneden, daar waar er niet werd gesneden plooit het papiertje en dit is dan ook meteen het scharnierpunt van de deur...
Nu is mijn vraag:
Hoe wordt zo'n lichtmasker met uitgesneden U toegepast achter een deur die open en dicht kan?
Het is praktisch onmogelijk om de plooiende lijn op dezelfde positie als het scharnierpunt te bevestigen, dus zou ik die U uitsnijden en zo op de deur lijmen, dan gaat de deur ook niet aan het masker trekken bij openen/sluiten...
Nadeel is misschien wel dat je een lichtspleet cre?ert...
Ik vraag me dus af hoe bvb. Faller-bouwers dit fenomeen aanpakken?

Post Reply

Return to “Gebouwen & aanverwanten”