enkel werkjes

wrp

enkel werkjes

Post by wrp » Mon Jan 23, 2012 2:02 pm

Me110 G (oude Revell doos van de jaren stillekes)
De Natter (1/48, Dragon)
DR1 (aanmaak romp op 1/72, model van Revell + metaalsetje)
Duitse soldaat in de sneeuw (1/35 Dragon)
Duitse soldaat Ardennen (1/6, VLS?)
Attachments
SS man ardennen 1944.pdf
(102.2 KiB) Downloaded 222 times
DR1 romp 2.pdf
(32.78 KiB) Downloaded 189 times
Me110 G4 1.pdf
(39.79 KiB) Downloaded 212 times
German soldier ski 1944.pdf
(41.56 KiB) Downloaded 188 times
Nater 1944.pdf
(68.03 KiB) Downloaded 203 times
dr1_skelet.pdf
(21.35 KiB) Downloaded 183 times

Support-Parts

Re: enkel werkjes

Post by Support-Parts » Mon Jan 23, 2012 9:17 pm

Prachtige werkjes!
Op welke schaal zijn deze? :think:
Wel spijtig dat de foto met de DR1 skelet zo troebel is :?
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

wrp

Post by wrp » Mon Jan 23, 2012 11:59 pm

Bedankt!
De schalen staan erbij, behalve bij de ME110, welke op 1/72 is.

Die troebelheid is afkomstig van een - toen- state of the art toestel met 0.8 Megapixels... (dat waren nog tijden h?!)

ik post er morgen nog enkele.

Jan

rieke

Post by rieke » Tue Jan 24, 2012 1:02 am

wow :applaus: :cooool: egt heel mooi gedaan ik wil nog wel meer zien :handgestures-thumbupleft:
HAVE FUN!!!
met vriendelijke groeten.
Ryan

wrp

Post by wrp » Tue Jan 24, 2012 8:41 am

128mm Tiger, Tamiya, 1/35
Jacht Panter, Tamiya, 1/35
Duits Soldaat Normandi? 1944, Dragon, 1/35
Nieuport, Revell, 1/72 (Guynemer! speciaal voor de liefhebbers!)
Ball's Pup, Revell, 1/72
Attachments
Pup Ball 1.pdf
(47.92 KiB) Downloaded 191 times
Guynemer 1.pdf
(74 KiB) Downloaded 188 times
Normandie 1944 1.pdf
(48.64 KiB) Downloaded 187 times
janchtpanter 1.pdf
(85.11 KiB) Downloaded 208 times
hunting tiger 1.pdf
(62.31 KiB) Downloaded 185 times

Support-Parts

Post by Support-Parts » Tue Jan 24, 2012 6:35 pm

Prachtig man! :handgestures-thumbupleft:
Het lijken wel sfeerbeelden uit de oorlog :wink:
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

svvander

Post by svvander » Mon Apr 23, 2012 11:07 am

Echt wel knap... ik had ze hier nog niet gezien! Ik ben nu zelf bezig met een Renault R40 tank. Schaal 1/76 (dacht ik) en in resin. Het is nu al ff geleden dat ik dit nog gedaan heb, dus het is weeral zoeken naar het beste resultaat.

Misschien kunnen jullie mij nog wat tips geven?
Ik zal hier even posten, hoe ik het vroeger deed (misschien niet helemaal juist, maar goed, dan hoor ik het wel).
*de onderdelen losmaken met een scherp scalpel en de randjes wegveilen/knippen
*de onderdelen lijmen (ik doe dit nu met die naaldlijm van Revell).
*het model vetvrij maken (met een heel klein beetje Dreft en water).
*het model overschilderen met water, aangelend met een beetje lijm (zou beter zijn om de verf te laten hechten).
*het model in een grondlaag verven (bij mij is dit in dit geval een heel licht grijs), op die manier vallen de niet zo goed dekkende delen niet op en krijg je eventuele schaduw.
*dan de donkerste kleur aanbrengen (zal in mijn geval een olijfachtig groen zijn)
*dan de lichtste (hier ben ik nog niet uit... ik denk een soort zandkleur)
*de details (metaalkleur en hout) verven.
*dan naar believe weatheren (met een penseeltje en een heel klein beetje verf en dan zachtjes over bepaalde hoekjes gaan).
... (ik breng geen decals aan).
Ik gebruik hiervoor Acril verf van MP, die ik zelf meng. Het leuke aan deze techniek op kleine schaal is dat je weinig nodig hebt.
Is dit de juist manier van werken?

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Mon Apr 23, 2012 1:14 pm

Dat is zeker ??n goede manier van werken, voor het schilderen zijn er meerdere methoden en voorkeuren maar deze is zeker goed.
Plaats eens wat foto's van je vorderingen en ten slotte van je eindwerk (resultaat) met een beetje uitleg er bij, dat kan voor iedereen interessant zijn. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

svvander

Post by svvander » Mon Apr 23, 2012 3:59 pm

Zal ik zeker doen... maar ik doe da graag heel op mijn gemak, zonder de klein manne in de buurt. En ge hoort mij al komen, da lukt dus niet altijd. Morgenavond, zal ik al proberen om alle onderdelen te lijmen. Nu heb ik wel gemerkt dat er geen handleiding bij zit van de onderdeeltjes, dus ik zal er foto's van het origineel moeten bijhalen. Enigste groot probleem: van de R40 zijn er absoluut niet veel foto's en/of tekeningen... van de R35 wel en die lijkt er wel een beetje op. Dus nu is het vooral zoeken naar voorbeelden. Ik heb in elk geval het voorbeeld van milicast zelf:

Dit is de foto van Milicast;
Image

Dit is een originele foto van het de echte tank:
Image

En dit is een voorbeeld van de kleur:
Image

Ondertussen heb ik ontdekt dat deze ook AMX R40 werd genoemd en dat de Duitsers deze ook heeft gebruikt (nadat ze veroverd hadden). Dus er zijn ook "Duitse" versies van.

wrp

Post by wrp » Tue Apr 24, 2012 8:46 pm

De Duitsers hebben er zelfs een artillerie- observatietank van gemaakt!
(Is te vinden in resin en plastiek op 1/35)

je methode van werken:
*de onderdelen losmaken met een scherp scalpel en de randjes wegveilen/knippen => pas heel goed op met het knippen of snijden, resin breekt in een fractie van een seconde... Best is een klein zaagje. Indien je een stuk moeilijk kan losmaken, warm je zaagje wat op met een aansteker. Terug opgepast voor de damp, want die is dan weer giftig! Idem het stof dat vrijkomt bij het schuren.

*de onderdelen lijmen (ik doe dit nu met die naaldlijm van Revell). Beter is een gewone secondenlijm. (vb die van Pattex met drukknop zodat je een klein druppeltje kan maken. openstrijken met een tandenstoker over de te lijmen delen en aandrukken.

*het model vetvrij maken (met een heel klein beetje Dreft en water). Prima!
*het model overschilderen met water, aangelend met een beetje lijm (zou beter zijn om de verf te laten hechten). ? Nog nooit gedaan? Zal ik eens proberen. Thx voor die tip!!
*het model in een grondlaag verven (bij mij is dit in dit geval een heel licht grijs), op die manier vallen de niet zo goed dekkende delen niet op en krijg je eventuele schaduw. => super (best met een airbrush!)
*dan de donkerste kleur aanbrengen (zal in mijn geval een olijfachtig groen zijn) hier zou ik de volgorde omkeren. Een licht kleur op een donker, verdonkerd reeds...
*dan de lichtste (hier ben ik nog niet uit... ik denk een soort zandkleur)
*de details (metaalkleur en hout) verven. als het kan - vermoedelijk niet op deze schaal- los van het voertuig te doen. wel aanbrengen voor volgende stap.
*dan naar believe weatheren (met een penseeltje en een heel klein beetje verf en dan zachtjes over bepaalde hoekjes gaan).
... (ik breng geen decals aan). Heb je kleurpotloden? Ermee wrijven over een zeer ruw schuurpapier en je bekomt super weathermateriaal in ALLE kleuren! Of duurder (18???) kan je ook het setje van MIG kopen :-) Las je het doet met verf (beiden gaan ideaal samen!) vergeet je penseel niet eerst over een doekje bijna verfloos te maken. zo verhinder je dat er teveel verf ineens op je model terecht komt.

Ik gebruik hiervoor Acril verf van MP, die ik zelf meng. Het leuke aan deze techniek op kleine schaal is dat je weinig nodig hebt.
Wauw, als je je verf al zelf mengt! chapeau!

ben nu bezig met een resin kit van REPROCAST, de AMR 30; een super klein tankje (1/72) uit 1932.
Sorry nog geen foto's ervan.. die komen wel! ;-)

Post Reply

Return to “Schaalmodellen”