View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Jul 2018, 13:32

Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Zeer mooie fpv filmpjes 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Zeer mooie fpv filmpjes
Enkele fpv filmpjes waarbij ik zeg : WAAW

P47 Thunderbolt FPV cockpit

05 Jan 2011, 15:38
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Heel mooie filmpjes en zeer goed gevlogen dat zijn zeker geen beginners met FPV :verbazing2: :handgestures-thumbupleft: :handgestures-thumbupright:
We zullen hier nog veel kunnen leren :verbazing 1: .... en nog meer moeten vragen :glimlach1:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

05 Jan 2011, 23:50
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Zeer mooie fpv filmpjes

deze vind ik ook wel cool maar natuurlijk ook een beetje extreem :shock:

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

06 Jan 2011, 12:24
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Daar is niets extreem aan, enkel een mooie compilatie van meerdere filmpjes. :deugniet:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

06 Jan 2011, 19:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
mja maar zoals hij langs de brooklyn bridge en dergelijke langs die pijler omlaag duikt en ziet dat hij wat last heeft van de wind :?
t moest maar is mis gaan en het vliegtuig ineens op een auto vallen
of zoals hij vlak langs de kant van een gebouw omlaag duikt :shock:
er moest is een zucht wind komen dat hij daar ergens tegen het gebouw kwakt :?

06 Jan 2011, 22:05
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
booster666 wrote:
mja maar zoals hij langs de brooklyn bridge en dergelijke langs die pijler omlaag duikt en ziet dat hij wat last heeft van de wind :?
t moest maar is mis gaan en het vliegtuig ineens op een auto vallen
of zoals hij vlak langs de kant van een gebouw omlaag duikt :shock:
er moest is een zucht wind komen dat hij daar ergens tegen het gebouw kwakt :?

Je kan het inderdaad niet slim en doordacht noemen om zulke toeren uit te halen maar :verbazing 1: ...... ze zijn wel spectaculair. :glimlach2:

06 Jan 2011, 22:40
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
mja da wel, k em ook een interview gezien met de piloot waarin hij zegt dat hij zo een 5 tal vluchten gedaan heeft in new york en elke keer heeft hij zo bezoek gekregen van de politie die hem dan vriendelijk een verzoek deden om zen vliegtuig te landen en te stoppen met het vliegen boven de brug en dergelijke :lol:
hij zei in dat interview ook dat ze met hun basisstation zo een theoretisch bereik hebben van 14 mijl (21 km) wat mij wal overdreven lijkt maar niet meteen onmogelijk ?
maar dan moet hij wel wat dure apparatuur gebruiken denk ik :shock:

06 Jan 2011, 22:51
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Hij gebruikt de immersionrc EZUHF van onze nederlandse vriend Sander Sassen. Dit is een 433Mhz module om in je zender te stoppen en je kan er 10-20km mee halen. Wel een zendamateur vergunning vereist.

Zijn vluchten boven New York hebben een fikse rel veroorzaakt en hij is ermee op het het nieuws geweest in New York. Er is regelgeving in de maak waarbij dit nietmeer toegelaten zal zijn.

Zijn vluchten waren ZEER goed voorbereid en doordacht. Hij wist dat regelgeving al in de maak was en heeft het nog vlug gedaan voor het officieel verboden was. Hij ook zijn vluchten gepland op momenten dat er weinig volk rondliep en er weinig vliegverkeer boven New-York was. Ook op voorhand metingen gedaan van mogelijke stoorfactoren.
Toch blijft het nog altijd een risico dat ik niet zou nemen. Gewoon een schaalcockpitje bouwen en ergens op een veilige plaats vliegen waar je niemand kwaad kan. :law-police:

07 Jan 2011, 14:11
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Een bijzonder mooi vakantiefilmpje van een Duitser ! Het 1e deel is mooi, het 2e deel is spectaculair :-)
Bekijk het op youtube in HD !

Ik denk dat ik mij toch ook maar is zo'n multikopter ga maken. Misschien de arducopter...

16 Feb 2011, 12:10
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Ik ga ook een bouwen maar weet nog niet welke een tricopter of een quadcopter ik ben ook op zoek naar een goed besturingsbord, suggesties zijn altijd welkom alsook een paar goede modellen zowel van de setup als van het frame.

16 Feb 2011, 14:56
Profile

Reply with quote
Post Number:#11 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
:o Prachtig! En vliegen dat die kan. Maar is precies wel een klein toestelletje. Hij kan echt overal over, onder en door. Zelfs door de wagen.

Bedankt voor het filmpje!

http://www.rat-rc.be

16 Feb 2011, 16:34
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#12 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Het is volgens mij ook zo een beetje de ultieme oplossing voor hen die de onderdelen rekeningen en sleutel uren aan hun heli beu zijn. :grijns:
Volgens alle beschrijvingen die ik heb gelezen is het v

16 Feb 2011, 16:58
Profile

Reply with quote
Post Number:#13 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
De oplossing??
Moest je nu een zo een bordje met 3 gyros in een helikopter steken.
Zouw hij dan ook niet supper stabiel vliegen?

16 Feb 2011, 19:04
Profile

Reply with quote
Post Number:#14 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Ja Joren. Maar dan blijft nog altijd het probleem dat de bouw van een heli redelijk fragile is en de rotor nog steeds groter is dan deze multicopters.
Als je het gewicht van een camera en al het andere nodige wilt kunnen dragen, zit je nog opgescheept met de grote 450 heli's.

http://www.rat-rc.be

16 Feb 2011, 19:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#15 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
:think: Je kunt ook nu ook niet alles hebben.
Hoeveel weegt een licht fpv systeem eigenlijk?
(ps namen schrijf je met een hoofdletter :wink: )

16 Feb 2011, 20:08
Profile

Reply with quote
Post Number:#16 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Haha, ik krijg er hier nog warm precies :-p
Joris, een 3-assige gyro voor helikopters bestaat al, dit zijn de zogenaamde flybarless systemen (V-stabi enz). Geeft inderdaad een veel stabielere heli, maar ik denk toch nog niet zo stabiel als een multirotor.
Gewicht van een fpv setup hangt fel af van wat je er allemaal instopt (OSD, GPS, ...) en welke camera je gebruikt (HD of board CCTV cam) maar ik denk dat je voor 200g al wel iets redelijk goed ineen kunt flansen. Zou mijn fpv cockpitje eens moeten wegen van mijn twinstar.

Rene, ik heb al redelijk wat bekeken van quad bordjes en momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de ardukopter. Vooral omdat deze geavanceerde functies heeft zoals altitude en positionhold en zelfs automatisch landen en opstijgen. Ook is deze opensource, dus als je de skills hebt kan je zelf programmeren wat je wil dat ie doet.

Als ik een simpele en goedkope quad zou willen zou ik voor het KK bordje gaan (85 euro ofzo met gyro's erop). Nog goedkoper kan het naar 't schijnt met sensoren uit de wii, maar daar heb ik nog niet zo naar gekeken.

17 Feb 2011, 15:48
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#17 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
joren95 wrote:
De oplossing??
Moest je nu een zo een bordje met 3 gyros in een helikopter steken.
Zouw hij dan ook niet supper stabiel vliegen?

@ Joren of is het Joris :glimlach4:

Je zal een heli nooit zo stabiel en gemakkelijk vliegend krijgen als een tricopter of een quadcopter ( met dezelfde besturing natuurlijk)
Dat is afhankelijk van meerdere factoren onder andere een heli heeft een hoofdrotor en een staartrotor waar de staartrotor noodzakelijk is om het koppel van de hoofdrotor tegen te werken (hier moet dus al constant worden bijgestuurd).
Met een quadcopter heb je deze problemen niet daar je twee links en twee rechtsdraaiende propellers hebt waardoor het koppelmoment automatisch geneutraliseerd wordt, dus geen last van wegzwierende of wobbelende staart.
Het besturen van een quad is ook veel simpeler (op mechanisch vlak toch) buiten de draaiende propellers - motoren heb je geen bewegende delen. Door de kleinere oppervlaktes en lage gewichten van de propellers zullen die veel minder last hebben van koppelmomenten en veel rapper reageren en corrigeren.
Daarentegen bij een heli zit je met een complex en kwetsbaar besturingsmechanisme voor de hoofdrotor, deze heeft tevens door zijn veel grotere oppervlakte en massa gewicht en daardoor een tragere reactie meer noodzaak aan bijsturen.
Niet dat ik iets tegen heli's heb in het tegendeel ik vind het bewonderenswaardige stukjes mechaniek, maar door hun complexiteit zijn ze nu eenmaal moeilijker te besturen dan een tri of quadcopter en zeker bij een crash een heel stuk duurder in wisselstukken. Bij een tri of quad kan niet veel stuk gaan, je kan maar breken wat er opzit en dat is niet veel. :wink:

17 Feb 2011, 16:22
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#18 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
u4eake wrote:
Rene, ik heb al redelijk wat bekeken van quad bordjes en momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de ardukopter. Vooral omdat deze geavanceerde functies heeft zoals altitude en positionhold en zelfs automatisch landen en opstijgen. Ook is deze opensource, dus als je de skills hebt kan je zelf programmeren wat je wil dat ie doet.
Als ik een simpele en goedkope quad zou willen zou ik voor het KK bordje gaan (85 euro ofzo met gyro's erop). Nog goedkoper kan het naar 't schijnt met sensoren uit de wii, maar daar heb ik nog niet zo naar gekeken.

Beste,
Een kennis van mij zou gaan voor de eerst beschrevene hij is een elektronicafreak en ziet dat zeker zitten, helaas zit hij overladen van het werk (zelfstandige) en ik denk niet dat zijn droom voor binnenkort zal zijn. :?
Ik daarentegen wil het simpel houden en eentje bouwen om van achter in de tuin wat rond te raggen (of iets minder geweldig) :shifty:
Ik zie dat je de voorkeur zou geven aan een "KK" bordje weet je waar ik daar kan aangeraken en welk frame zou je nemen, ik zou niet te overdreven groot gaan daar zoals ik reeds vermelde is het voor in de tuin.
Heb je ook een voorstel voor de motoren, regelaars, batterijen en de nodige props het is gemakkelijker als je zulke informatie kan krijgen van mensen met ondervinding buiten dat je zelf nog moet beginnen met experimenteren en de kans op aankoop van verkeerde spullen.
Groetjes ReneDL

17 Feb 2011, 16:42
Profile

Reply with quote
Post Number:#19 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
Het is inderdaat Joren.
Waarom ? Joris?Ja ,Joris mag het weten.

17 Feb 2011, 21:51
Profile

Reply with quote
Post Number:#20 Re: Zeer mooie fpv filmpjes
http://www.kkmulticopter.com/index.php?option=com_annonces&view=annonces&Itemid=61

Daar vind je wel een en ander over de kk multicopter ;-)

18 Feb 2011, 23:04
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2  Next