View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Aug 2018, 02:54

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
starten met FPV 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#21 Re: starten met FPV
Spannend ! :D

23 Dec 2014, 20:28
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#22 Re: starten met FPV
En .... al iets vernomen van de Nederlandse leverancier, mag je de spullen nu wel terugsturen en omruilen :confusion-waiting:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

24 Dec 2014, 07:18
Profile

Reply with quote
Post Number:#23 Re: starten met FPV
Ik mag ze terugsturen op controle voor defecten en als er iets fout is sturen ze me een nieuwe.
Ik wacht alleen op een antwoord van het BIPT op mijn vraag van welke zendsterkte 1,3 legaal is.

24 Dec 2014, 12:52
Profile

Reply with quote
Post Number:#24 Re: starten met FPV
beeldmateriaal zal nog effe duren vrees ik.
er zijn volgens mij nog wat problemen met de zender. gisteren werkte alles prima. de zender werd niet heet, ik had super beeldkwalieteit enz... maar nu staat de zender direct al heet vanals ik de batterij aansluit, en ik krijg maar geen behoorlijk beeld.
Ik denk dat ik ze misschien best toch maar terugstuur.

Last edited by Ikke360 on 07 Jan 2015, 20:13, edited 1 time in total.

07 Jan 2015, 18:34
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#25 Re: starten met FPV
Niet wachten man tot het helemaal niet meer werkt en terugsturen die boel nu dat ze het nog kunnen controleren. :wink:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

07 Jan 2015, 20:07
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#26 Re: starten met FPV
En Ikke :think: al nieuws ontvangen.

20 Jan 2015, 15:58
Profile

Reply with quote
Post Number:#27 Re: starten met FPV
Ik heb antwoord gekregen van het BIPT dat mijn zender illegaal is dus vraag ik best niet dezelfde. Ik had eigenlijk liever zelfs mijn geld teruggehad, maar dat is alleen mogelijk in de vorm van een waardebon. de vraag is nu alleen of ik wel weer bij hen wil bestellen...

20 Jan 2015, 18:27
Profile

Reply with quote
Post Number:#28 Re: starten met FPV
Laat je niets wijsmaken. Veel winkels proberen het met een waardebon, maar als dat een Nederlandse winkel is zijn ze wettelijk verplicht om je het geld terug te geven als jij niet tevreden bent over het product.
Ik zeg het niet graag, maar beetje dreigen helpt soms... :roll:

20 Jan 2015, 18:42
Profile

Reply with quote
Post Number:#29 Re: starten met FPV
Het is opgestuurd, dus normaal gezien zou het maandag ofzo moeten aankomen daar.
Ik ben deze keer van plan om een 100% zeker legale 5,8 25mw immersion rc zender met bijhorende UNO ontvanger aan te schaffen (de duo is iets de duur naar mijn idee, diversity of niet :wink: )
daar weet ik tenminste zeker van dat het kwaliteit is. alleen nog wachten op stock!

Ps weet iemand of die standaard met een circular polarized antenne komt of niet?

07 Feb 2015, 19:53
Profile

Reply with quote
Post Number:#30 Re: starten met FPV
euhm bij mijn weten komt die met een normale soort van wifi antenne, dus als je een andere soort antenne wil zal je een moeten bestellen of maken denk ik :confusion-scratchheadyellow:

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

08 Feb 2015, 00:45
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#31 Re: starten met FPV
Je zal zoiets bedoelen h?
Attachment:
Circular polarized antenna.JPG
Circular polarized antenna.JPG [ 32.25 KiB | Viewed 4153 times ]

eens kijken bij HK Euro Warenhouse ze hebben daar meerdere modellen o.a. deze http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html

09 Feb 2015, 10:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#32 Re: starten met FPV
bwa of wat coaxkabel, een f-connector en wat koperdraad en je hebt voor een 2 tal euro zelf eentje gemaakt ze rene :wink:
eentje maken is niet zo moeilijk en er zijn volop tutorials op youtube te vinden :knipoog:

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

09 Feb 2015, 14:10
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#33 Re: starten met FPV
Als je beschikt over het gepaste materiaal is dat inderdaad goed te doen, voor een goede werking zijn de afmetingen, vorm en plaats van de antennedraad wel van groot belang. Indien je alles nog moet aanschaffen kan je ze beter kopen, voor 9? per paar kan je toch niet sukkelen h?. :wink:

09 Feb 2015, 20:58
Profile

Reply with quote
Post Number:#34 Re: starten met FPV
ik zal ze kopen bij hobbyking de SMA plugs alleen al kosten meer dan 3? bij conrad!

10 Feb 2015, 13:21
Profile

Reply with quote
Post Number:#35 Re: starten met FPV
Mijn gerief is daar toegekomen en getest, maar mijn zender valt niet onder garantie omdat de buitenkant sporen vertoonde van veelvuldig gebruik(ik had geprobeerd er een heat sink op te solderen, maar hij bleef niet plakken)
met met ontvanger is niets mis zeggen ze, dus daar heb ik mijn geld voor teruggevraagd.
mijn zender heb ik teruggevraagd, om zelf door te verkopen.

al bij al niet zo'n positieve ervaring, om zelfs nog niet eens gevlogen te hebben! maar ik ben vastberaden om door te zetten en laat me hierdoor niet ontmoedigen :wink:

10 Feb 2015, 18:21
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#36 Re: starten met FPV
Dat ze de zender niet terug nemen is wel heel normaal he van zodra ze zien dat er aan gewerkt is of veranderingen zijn aangebracht vervalt de garantie automatisch.
Heb je al een andere set op het oog ..... anders bij HK hebben ze een complete 5.8 GHz set met alles erop en eraan voor 83? en de beoordelingen zijn goed :wink:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _PNF_.html

10 Feb 2015, 20:48
Profile

Reply with quote
Post Number:#37 Re: starten met FPV
ik denk dat ik eerder zal gaan voor immersion RC die schijnen echt goed te zijn ze zijn wel iets duurder maar dan weet ik 100% dat het kwaliteit is

11 Feb 2015, 20:59
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#38 Re: starten met FPV
En Gilles ..... al een tijdje geleden, wat zijn de vorderingen met je FPV aankopen. :think:

10 Jul 2015, 12:02
Profile

Reply with quote
Post Number:#39 Re: starten met FPV
Hallo, ben hier terug na een aanzienlijke pauze... :oops: :wink:
Was gecrasht met mn vlieger en was daardoor nogal ontmoedigd om verder te vliegen... Heb ondertussen een nieuwe hobby gestart: wielrennen, maar mn vingers begonnen toch weer te kriebelen :smiley_pilot:

Heb het nu uber budget aangepakt :twocents-02cents: en dan kun je bijna niet om DIY heen.
ziehier wat ik net besteld heb bij banggood (Rene, heb jouw verhaal gezien hiernaast, wat waren jouw ervaringen met hen?):

een Boscam 200mw zendermodule (Boscam TX5823):
Image

mini cameraatje om daarop te solderen (ook van banggood)
Image

en net toen ik besteld had zag ik deze, als ontvangermodule (Boscam RX5808):

Image

maar had helaas komt het van hongkong en ik wil geen dubbele verzending betalen dus ik ga nog wat verderzoeken op internet of ik hem niet wat dichterbij kan krijgen.

Ben van plan dit op mn Nano QX te plakken, :crossed: dat hij dat allemaal kan liften :wink:
antennes ga ik gewoon een metertje coax bestellen bij conrad, en dan zelf solderen.

ten vroegste volgende week, ten laatste binnen een maand komt alles toe, dus het is een beetje bang afwachten.

28 Apr 2016, 21:24
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#40 Re: starten met FPV
Wat FPV betreft ik heb zowel de bril als het scherm en prefereer momenteel het scherm (als beginner kan je zien wat je doet hee :wink: )
Er is wel een groot verschil in zicht en oriëntatie met de bril is het net of je vliegt echt mee, en ik kan je zeggen doe dat best al zittende of zeker gesteund. :mrgreen:
Maar zoals ik zeg ik heb er nog niet veel mee gedaan, (problemen met het rechter oog) en zolang dat niet in orde komt .....
Maar heb je vragen laat ze zeker komen, en je zeker niet laten ontmoedigen door een crashje hee leren vliegen is nu eenmaal vallen en opstaan. :smiley_pilot:

03 May 2016, 15:54
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next