View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Sep 2018, 06:39

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen. 
Author Message
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#21 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Dat is niet alles hé ...... je zou zeeziek worden terwijl je je aan het fornuis staat uit te sloven, :grijns: een camera monteren bovenop een hond is inderdaad niet de ideale plek. Die waggelen en huppelen veel te veel over en weer, of..... je moet een goede "gimbal" onder de camera plaatsen voor stil en stabiel beeld. :handgestures-thumbupleft:
Goed nieuws dat alles naar behoren werkt, als je me kan bevestigen dat je met de bril scherp beeld hebt zou ik er ook wel een bestellen. Maar eerst mijn spullen hier eens testen en zien wat het geeft, er is wel eerst nog een beetje werk aan de winkel om de camera en zender deftig te monteren en af te schermen (alle elektronica is ... open en bloot :roll: ) Ik hoop dat we het deze middag kunnen klaren en testen. (als moeder de vrouw het rustig houd niet te veel klusjes heeft) :pray:
En ja "kokkerellen" is sinds mijn brugpensioen ook mijn dagelijkse taak ..... (ik eet graag goed hé) :glimlach4: als mijn vrouw dat hier ziet heb ik weeral een :boos4: op mijne kop. :mrgreen:

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

28 Jul 2015, 10:15
Profile

Reply with quote
Post Number:#22 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Mja het beeld van de bril is zeer scherp, het is te vergelijken met gewoon naar tv kijken eigenlijk, alleen dat het beeld naar mijn zin een beetje smal is... :handgestures-thumbsup:
Ik heb alleen een bril nodig voor ver te zien, voor mensen die een leesbril nodig hebben zou ik wel aanraden van versterkende lenzen in de bril te steken, maar voor mij werkt het perfect :smile:
Maar zoals ik al zei, ik vind het beeld een beetje smal, ik denk er wel aan om een andere lens op de camera te zetten, dat verandert niets aan het scherm, maar dat ik toch een iets bredere kijk heb, want 100° vind ik toch iets te nauw qua zicht en lijkt alles een beetje breder dan in de realiteit ...
richt ik de camera op mezelf lijkt het alsof ik 40 kg ben bijgekomen bijvoorbeeld, en dat ligt niet aan mijn geweldige kookkunsten :-p
Mja ik ga in elk geval de camera niet te veel op de hond zijn halsband hangen, die is inderdaad daar iets te enthousiast voor ...
Maar t was wel een handige test op dat moment ...
Hopelijk kan ik van t weekend eens testen op een auto of zo en als dat werkt ga ik eens zien voor een steun waarbij ik dan de headtracker kan gebruiken, lijkt mij wel leuk om ondertussen rond te kunnen kijken :think:

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

28 Jul 2015, 22:43
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#23 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
booster666 wrote:
Hopelijk kan ik van t weekend eens testen op een auto of zo en als dat werkt ga ik eens zien voor een steun waarbij ik dan de headtracker kan gebruiken, lijkt mij wel leuk om ondertussen rond te kunnen kijken :think:

Ik heb deze aangeschaft en gisteren samengesteld en gemonteerd op de quad om eens te testen, een kleine aanpassing aan het montageplaatje voor de camera kan mogelijk zijn afhankelijk van het type.(afstand boringen voor bevestiging en uitsparingen aansluitingen) Het systeem werkt heel goed en is niet duur. (de camera montageplaat loopt op twee rollagertjes) :handgestures-thumbupleft: , Alle onderdelen passen perfect met een lichte spanning samen, ik heb voor de zekerheid de onderdeeltjes wel gelijmd met CA
Attachment:
Pan-Tilt Camera Mount L-Size.PNG
Pan-Tilt Camera Mount L-Size.PNG [ 331.61 KiB | Viewed 6856 times ]

Gisteren ook de camera (Eachine CCD 700tvl 148 Degree Camera Lens w/ 5.8G 200mW FPV Transmitter) en de Monitor (Skyzone SKY-700D FPV 5.8G 32CH Diversity 7 Inch TFT Monitor DVR) voor het eerst uitgetest in de huiskamer, op het eerste zicht ziet dat er goed uit :handgestures-thumbsup:
Ik heb wel gezien dat er met deze groothoeklens 148° de beeldhoeken sterk afronden (vervormen) op een volledig scherm (breedbeeldscherm), met de instelling op normaal 5/4 heb je aan weerszijden van het scherm een zwarte band maar de beeldhoeken zijn een heel stuk rechter (veel minder vervorming). Nu nog eens testen bij windstil weer wat de resultaten buiten zijn, op ver zichten zal de vervorming op breedbeeld misschien minder zijn of ..... minder opvallen. :P
Attachment:
Eachine CCD 700tvl 148 Degree Camera Lens w_ 5.8G FPV Transmitter.PNG
Eachine CCD 700tvl 148 Degree Camera Lens w_ 5.8G FPV Transmitter.PNG [ 208.53 KiB | Viewed 6856 times ]
Attachment:
Skyzone SKY-700D FPV 5.8G 32CH Diversity 7 Inch TFT Monitor DVR.PNG
Skyzone SKY-700D FPV 5.8G 32CH Diversity 7 Inch TFT Monitor DVR.PNG [ 258.72 KiB | Viewed 6856 times ]

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

29 Jul 2015, 10:29
Profile

Reply with quote
Post Number:#24 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Ok :smile:
Dus zal ik ook eens zien achter zo'n steun voor de camera, alleen moet je de headtracker van de videobril aansluiten op je zender en dat inprogrammeren op een van de andere kanalen...
Het onozele is, dat ik maar 1 vliegtuigje heb waar ik waar ik nog kanalen op over heb en dat is de blazy bee :doh:
Allez ja, ik zal anders toch eens moeten zien voor op men funcub de trekhaak af te koppelen en de servo's van de rolroeren samen te steken op 1 Y-kabeltje zeker :-p
Maar goed, voor op mn auto's moet ik dan misschien wat ineenpuzzelen vrees ik, maar ik trek mn plan wel :think:

Allez vooruit, dus jouw set is precies beter bij nagedacht dan die van fatshark, daar zetten ze toch een betere groothoeklens op de camera.
En natuurlijk als alles naar behoren werkt is dat altijd uitstekend nieuws hé :wink:
Ik ben benieuwd hoe het jouw gaat bevallen tijdens het vliegen :handgestures-thumbupleft:

29 Jul 2015, 22:40
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#25 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Ik ben gisteren bij "Aerobertics" de Spektrum VA1100 gaan halen, dat is dat "All-in-one" ultra micro FPV camera systeem.
En mini is het zeker :o , ik heb het reeds eens uitgeprobeerd met mijn Skyzone SKY-700D monitor en dat schijnt samen goed te functioneren. Ik ga in het weekeinde eens zien waar we dat kleine mini ding het best op monteren en eens uitproberen.

Attachments:
Ultra Micro FPV Camera and Video Transmitter.PNG
Ultra Micro FPV Camera and Video Transmitter.PNG [ 76.28 KiB | Viewed 6821 times ]

07 Aug 2015, 00:27
Profile

Reply with quote
Post Number:#26 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
hihi, das inderdaad echt wel een mini :shock:
ik ben alleen benieuwd hoe ver het ontvangst zal zijn :think:

07 Aug 2015, 23:04
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#27 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
We zijn ook benieuwd :P we gaan proberen het dit weekeinde uit te pluizen. :rcsmiley:

07 Aug 2015, 23:16
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#28 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Tweede knoop ook doorgehakt :chores-chopwood: en de "Fatshark Attitude V2" set vandaag ook besteld, het is momenteel een mooie aanbieding bij "Hobby King Europe warehouse" 317.59 € voor een complete set met alles erop en eraan en gratis verzenden.
Ik vraag me af of Boosterken al het een en ander heeft kunnen uitproberen met zijn set. :think:
De complete set:
Attachment:
Fat Shark Attitude V2.PNG
Fat Shark Attitude V2.PNG [ 303.99 KiB | Viewed 6776 times ]

14 Aug 2015, 16:38
Profile

Reply with quote
Post Number:#29 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
hihi, mja rené, ik heb al een beetje kunnen testen :wink:
Ik heb al een originele pan-tilt steun gekocht van fatshark en al aan het testen geweest voor het ding aan de praat te krijgen met de headtracker en dat werkt tot nu toe ook vrij goed, het enige nadeel is dat het op men dx8 wel werkt maar dan moet ik een 2de ontvanger op mn auto'tje plakken voor de headtracker :think:
ik zoek nog een oplossing om een soort van dedicated zender ontvanger te maken voor mn headtracker maar das vooral nog maar wat opzoekwerk geweest :thinking:
tot nu toe geen klachten qua ontvangst of beeldkwaliteit, dat werkt perfect :handgestures-thumbupleft:
van t weekend eens zien voor nog wat te knutselen :confusion-waiting:

14 Aug 2015, 21:50
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#30 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Met deze ontvanger zou je het ook kunnen oplossen hé http://www.albatrosmodelbouw.be/nl/spek ... to-rx.html :wink:

16 Aug 2015, 18:56
Profile

Reply with quote
Post Number:#31 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
mja maar je kan de headtracker van de bril niet connecteren met een autozender ...
bijvoorbeeld wel met mn dx8, waar ik een oud 6 kanaals ontvangertje voor gebruik, maar met een stickzender met de auto rijden is gewoon te onhandig vind ik ...
Maar ik ben met een frsky module en ontvanger aan het prullen om die te laten werken met de headtracker zonder een extra zender nodig te hebben dan, maar daar moet ik nog wat voor solderen en dergelijke, dus dat wordt volgende week het plan :handgestures-thumbupleft:

16 Aug 2015, 19:58
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#32 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
We zijn al benieuwd naar het resultaat :P

16 Aug 2015, 20:23
Profile

Reply with quote
Post Number:#33 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Mja het idee is dat ik een module van frsky voor normaal in een futaba zender te pluggen rechtstreeks ga voorzien van voeding en mits er nog plaats is in de bril zelf, de module zelf mee in te bouwen in de bril...
Die module bind ik dan ook rechtstreeks met een frsky 4-kanaals ontvanger voor daarmee dan op mn voertuigje de pan en tilt te kunnen bedienen van mn camerasteun ...
Wat ik tot nu toe al te weten gekomen ben is dat er op de module zelf een 2.4ghz antenne dient aangesloten te worden (check is gedaan)
Dan zijn er nog de 6 pinnen waarmee je de module op de zender klikt, de 2 uiterst links, als je de module met de pinnen naar je toe houdt, zijn voor voeding mits wat snuffelwerk ben ik erachter dat die tussen de 5 en 6 volt dient te krijgen, ideaal met een bec dus.
De middelste 2 zijn nog onbekend maar de rechtse 2 zijn voor het pwm signaal (AKA de trainerpoort waarlangs de zender alle communicatie doet met de module) dus als ik daar de 2 signaaldraden van de headtrackerkabel van de videobril op steek en op de videobril instel welke kanalen hij gebruikt (1 en 2, 3 en 4, 5 en 6 of 7 en 8 ... in mijn geval 1 en 2 of 3 en 4) dan zou het moeten werken...
Dus zaterdag, als ik eens niet moet werken eens zien hoe we dat gaan flikken en testen...
Als dat werkt ga ik bekijken hoe ik de module eventueel mee in de videobril weg kan moffelen :confusion-scratchheadyellow:

Kan er iemand nog volgen ? :lach 1:

18 Aug 2015, 16:23
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#34 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Ja .. ja het is heel simpel hé :zot:

18 Aug 2015, 16:43
Profile

Reply with quote
Post Number:#35 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Mja wat een onozelaar zoal doet om een pan-tilt setup te gebruiken op een auto'tje hé :P

18 Aug 2015, 17:07
Profile

Reply with quote
Post Number:#36 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
ReneDL wrote:
Tweede knoop ook doorgehakt :chores-chopwood: en de "Fatshark Attitude V2" set vandaag ook besteld, het is momenteel een mooie aanbieding bij "Hobby King Europe warehouse" 317.59 € voor een complete set met alles erop en eraan en gratis verzenden.

:clap:

30 Aug 2015, 21:01
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#37 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Ondertussen reeds ontvangen maar ..... nog niets mee gedaan :oops: :oops: gisteren op aandringen van een nieuwsgierige vriend (ook RC piloot) de verpakking opengemaakt en de inhoud van de doos eens goed bekeken.
Het ziet er allemaal heel mooi afgewerkt en OK uit :handgestures-thumbupleft: dus nu eens uitdokteren waar we hem het eerst voor gaan gebruiken en met welke en waar we camera's op gaan monteren. :think: :confusion-scratchheadyellow:
Ik ben nu eerst aan het profiteren van de mooie bijna windstille dagen om eens met al mijn heli's en indoor vliegtuigjes te vliegen, gister gevlogen tot het duister werd en deze morgen om een beetje na 7uur zaten de eerste vluchtjes met de "Mini Vapor en de Night Vapor" er al op. Dat gevolgd door een paar heli vluchtjes met de 120SR en de 200SRX en er zullen er nog meer volgen. :dance:

31 Aug 2015, 10:17
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#38 Re: Ik ga me ook eens voorzichtig aan FPV wagen.
Verleden week nog eens goed nagedacht en besloten om toch maar klein te beginnen met FPV om de schade zoveel mogelijk te beperken :mrgreen: .
Ik ben zaterdag de "Nano QX FPV" gaan halen om samen met de "Fatshark Attitude V2" de eerste stapjes te zetten.
Attachment:
Nano QX FPV.PNG
Nano QX FPV.PNG [ 397.59 KiB | Viewed 6499 times ]

Nu enkel wachten op windstil rustig weer zodat we de eerste testjes buiten kunnen doen om gewoon te raken aan het inschatten van afstand en bewegingen. Eens we zover zijn gaan we verder binnen oefenen waar we niet afhankelijk zijn van de weersomstandigheden of tijd (snel donker).

14 Sep 2015, 20:36
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2