View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Apr 2018, 20:55

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Blade Inductrix probleem? 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Blade Inductrix probleem?
Dinsdag heeft mijn zoon de Blade Inductrix gekocht http://www.bladehelis.com/Inductrix/
Ideaal voor binnenshuis mee te vliegen, daar hij al goed met een grote overweg kan...kan hij nu binnen ook wat oefenen
Maar na 4 vluchten was er al een motortje stuk :confusion-scratchheadyellow:
Woensdag terug mee geweest en ze hebben onmiddellijke een nieuw motortje geplaatst, maar na 8 vluchten is er weer 1 stuk :snooty:
Ik heb gisteren op een Amerikaanse forum over deze zitten lezen en hij wordt aangeprijst en niets gevonden over motorproblemen...
Weten jullie iets over problemen met deze?
Of hebben jullie wat advies hierover?

11 Feb 2016, 07:32
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Blade Inductrix probleem?
Ik zou er snel mee terug gaan, vermoedelijk heb je een toestel met motortjes uit een slechte reeks getroffen. :?
Edit : toch het een en ander gevonden over problemen met die motorjes + betere vervangers. :wink:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=697
http://micro-motor-warehouse.com/collec ... cl-0615-14

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

11 Feb 2016, 11:43
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Blade Inductrix probleem?
ReneDL wrote:
Ik zou er snel mee terug gaan, vermoedelijk heb je een toestel met motortjes uit een slechte reeks getroffen. :?
Edit : toch het een en ander gevonden over problemen met die motorjes + betere vervangers. :wink:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=697
http://micro-motor-warehouse.com/collec ... cl-0615-14

Bedankt René!
Ik zal het straks eens bekijken als ik thuis ben.

11 Feb 2016, 13:25
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Blade Inductrix probleem?
Ik zal dan maar de rustige bestellen voor hem :wink:

Is eigenlijk wel schandalig dat Blade zich met zoiets bezig houdt, om zo'n onwaardige motoren in hun product te steken :naughty:

Is de Nano QX 3D eigenlijk goed?
Ik wou deze eigenlijk voor mij aanschaffen :? maar nu met dit ander probleem, begin ik een beetje te twijfelen....

11 Feb 2016, 21:01
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Blade Inductrix probleem?
Ik heb de Nano QX twee maal een zonder en een met camera (fpv) en die doen het alle twee heel goed. :handgestures-thumbupleft:
Naar wat ik heb gelezen heeft de Inductrix dezelfde motoren als de Nano QX, deze zouden in de Inductrix zwaarder belast (tot op het randje) worden met die "turbo props" dan een iets zwakker motortje ..... met alle gevolgen van. :? :roll: Ik zou in alle geval teruggaan voor een nieuw motortje in garantie, misschien ruilen ze het toestel om.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

12 Feb 2016, 00:10
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Blade Inductrix probleem?
Mijn vrouw gaat er vandaag mee terug, dit zal dan wel een blijvend probleem zijn als die te zwaar worden belast he :(

Dan zal ik ze voor mij maar een QX 3D bnf laten mee brengen :grijns:
Als deze dan toch goed zijn...
En gelijk ook een zender, ik heb besloten om voor de DX7 te gaan, en deze wordt toch niet vernieuwd (toch niet direct) (en er zijn toch geen problemen met de enkele antenne)

Dan zijn ze misschien toe gevelijker om iet te doen met de Indructrix :mrgreen:

12 Feb 2016, 06:35
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Blade Inductrix probleem?
Het is wel niet 100% tussen motor en prop verhouding bij de Inductrix, een van de laatste berichten => http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... count=1317
Ze gaan er bij Blade eens goed moeten over nadenken :thinking: en er wat aan doen om het probleem te verhelpen.
Ja man ...... bof jij maar :dance: braaf vrouwtje heb je :aai: zo mooie aankopen voor je doen :handgestures-thumbupleft: dat moet je zeker met een bloemetje bedenken :happy-smileyflower: ....altijd goed :P :wink:

12 Feb 2016, 12:43
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Blade Inductrix probleem?
Kruke wrote:
En gelijk ook een zender, ik heb besloten om voor de DX7 te gaan, en deze wordt toch niet vernieuwd (toch niet direct) (en er zijn toch geen problemen met de enkele antenne)

Ik zat ook te denken aan de DX7.

Heb je een specifieke reden waarom je geen DX6 genomen hebt? Misschien dat jouw redenen mij helpen een beslissing te nemen :wink:

12 Feb 2016, 19:54
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Blade Inductrix probleem?
Als je een kleine rekening maakt komt met de promotie de DX7 goedkoper uit dan de DX6, de DX7 is namelijk voorzien van een herlaadbare batterij met bijhorende lader en de DX6 niet, en je hebt een kanaal meer bovenop. :wink:

12 Feb 2016, 20:40
Profile

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Blade Inductrix probleem?
Zoals René al heeft geschreven, en liever een knopje te veel dan te weinig hee :wink:

12 Feb 2016, 21:31
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ]