View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Jul 2018, 10:32

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Arducopter hexa - autonoom vliegend - bouwverslag 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#21 Re: Arducopter hexa - autonoom vliegend - bouwverslag
Yep, nieuwe, kleinere en goedkopere versie met betere sensoren. Maar de software loopt nog een klein beetje achter en de productie ook :-) Vermoedelijk zullen ze in februari vlot verkrijgbaar worden.

http://diydrones.com/profiles/blogs/apm-2-0-release

Nog een ideetje ivm mijn "disco" copter : als ik 40 wordt hang ik hem in de living aan de luster en geef ik een priv? fuifke :-) Als 't te warm wordt kan ik hem nog laten blazen ook !

05 Jan 2012, 02:07
Profile

Reply with quote
Post Number:#22 Re: Arducopter hexa - autonoom vliegend - bouwverslag
Ondertussen is de APM2 vlot verkrijgbaar en is de firmware ook aangepast ervoor.
Zelf vlieg ik wel nog altijd met de ouwe trouwe APM1 1280 waar de nieuwste firmware (Arducopter 2.6) ook nog prima op draait, inclusief mijn showledjes, als je logging en command line interface afzet.
Vorig weekend nog leuk gevlogen en wat gedemonstreerd. Altijd leuk om te zien als je de copter bij valavond ver weg vliegt ("alle, da ziede toch nemeer hoe die hangt jong ?") en dan een knopke omzet en uwe zender loslaat :verbazing2: waarna de hexa kalmpjes teruggevlogen komt, 15 seconden blijft hooveren en dan begint te landen. Een half meterke boven de grond pak ik hem altijd terug over want ik heb schrik als hij echt land dat em met zijn pootjes in 't gras blijft haken en omkantelt.

Ook een leuke is draaiend rondvliegen in 'simple' mode (dan maakt orientatie van de copter niet uit, stick vooruit is altijd van je weg, stick achteruit is altijd naar je toe). Zo kan je dus heel eenvoudig cirkels vliegen terwijl de copter snel ronddraait. Geen mens die snapt dat je nog weet wat voor en achter is aan je copter, maar dat hoef je dus ook niet te weten.

Het lijkt er wel op dat er flink wat gebruikers af gehaakt hebben met arducopter, omdat de laatste firmwares nogal vaak bugs bevatten. Ze zijn wat aan 't knoeien geweest, maar met 2.6 zitten ze volgens mij terug op het goede spoor.

28 Jun 2012, 11:53
Profile

Reply with quote
Post Number:#23 Re: Arducopter hexa - autonoom vliegend - bouwverslag
Oh en vermits hier toch vooral auto liefhebbers zitten, wisten jullie dat je de ardupilot ook op een autooke kan zetten ?

http://diydrones.com/profiles/blogs/apmrover-1280-a-fun-ugv-project-for-in-full-autonomous-reco

28 Jun 2012, 12:05
Profile

Reply with quote
Post Number:#24 Re: Arducopter hexa - autonoom vliegend - bouwverslag
Ondertussen heeft de hexa een brushless gimbal gekregen. Wat een verschil voor luchtopnames !

09 Oct 2013, 17:12
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2