View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2018, 02:28

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Plannen voor een hover... 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Plannen voor een hover...
Hey mannen,

Al een tijd geleden dat ik nog aan iets begonnen ben ...
Ik heb hier nog enkele edf's liggen van een oude jet die ik gecrasht heb en ik heb het plan om deze samen te gebruiken op een hovercraft ...
Over het model en vorm van de hover ben ik nog niet uit, dit wordt waarschijnlijk een eigen creatie ...
Maar ik zit met een dilemma, welke stof zou ik gebruiken voor het luchtkussen?
Ik zou er sporadisch mee op het water komen, hier is nergens geen goede plaats om te varen maar zou er zo wel eens mee in huis over de tegels, misschien in de tuin mee willen rondhoveren.
Welke stof is sterk genoeg, waterdicht en slijtvast voor dit soort zaken?
Ik dacht misschien aan een stuk plastic zeil of zoiets maar zijn er misschien betere alternatieven?
Ik was van plan om de 2 edf's te gebruiken voor de aandrijving en een motor met prop voor de rok op te blazen ...
Ik dacht de romp voornamelijk uit styropor te maken en hout, ik heb dit toch met hopen liggen ...

Zijn hier enkele bezwaren ,tips of idee?n voor?

Grts

Kevin

Verstuurd van mijn XOOM 2 ME met Tapatalk

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

29 Jun 2012, 18:05
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Plannen voor een hover...
Hier zal je wat aan hebben denk ik => http://www.parachutecase.nl/theshop/art ... /stof.html
Volgende week is Tom (SP) terug uit verlof hij is ook al een tijdje aan een Hover bezig en weet al wat kan en niet kan zie => viewtopic.php?p=6190#p6190

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

29 Jun 2012, 19:47
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Plannen voor een hover...
mja dat was ook een idee voor parachutestof, maar is dat een beetje slijtvast denk je ?
ik weet ook niet in hoeverre die stof waterdicht moet zijn voor op water te kunnen ...
ik ben nu al men materiaal aan het bijeenzoeken, maar misschien een idee welke motor met prop ik nodig zou hebben om dat ding te laten hoveren ?
ik hoop royaal onder 1 kg te blijven, evt een 2s of 3 s 5000 mah lipo de elektronica en een romp uit schuim zal niet veel meer wegen denk ik ...

vliegtuigen: funcub, sonic 185, pilatus pc-9 (restauratie), bonsai, ...
heli's: esky belt-cp V2 , KDS 450 s

29 Jun 2012, 21:48
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Plannen voor een hover...
Die parachutestof is perfect en qua slijtage valt het wel omdat hij niet echt over de grond sleept.
Het is alleen lastig om te naaien en je zou een manier moeten vinden om het luchtkussen effectief overal even hoog te maken.
Anders drijft hij telkens schuins weg. (Was bij mij het geval)
Die parachutestof laat net genoeg lucht door waardoor je een mooi kussen vormt zonder dat je hover begint te springen.
Met plastic stapelt de lucht zich op en springt de hover om de overtollige lucht te laten ontsnappen.
Tenzij je een speciaal kanalisatie systeem inbouwt maar das ni eenvoudig.

Je kan ook een namaak kussen maken.
Luchtmatras systeem.
Maar dan heb je wel een steviger materiaal nodig want dan hovert hij niet maar schuift eerder over de grond.
Heb je ook meer weerstand en dus minder snelheid.

In geval van het echte luchtkussen moet je wel werken met 2 dekken.
Onder de ventilator moet je een plaat monteren om de lucht mooi langs de zijkanten tegen de rok te verspreiden.
Zo krijg je een stabiele hover die ook krachtig is.

Zeker eens kijken op Wikipedia onder hovercraft.
Dan ga je beter begrijpen wat ik bedoel dankzij de afbeelding.

http://www.rat-rc.be

30 Jun 2012, 16:34
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]