View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Oct 2018, 21:15

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Accessoires en gewicht: hoe doen we dat? 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Accessoires en gewicht: hoe doen we dat?
Ik heb al meermaals in het echt mooie heli's gezien met tal van accessoires. Wat ik zelf heel graag wil om te beginnen is verlichting.
Ik heb al mini's en zelfs micro's gezien met enorm mooie LED verlichtingssets, aangestuurd door een controller.

Nu wil ik beginnen met mijn coax, die toch net iets groter dan een maatje 450 is.
Gewichten van de heli:
heli zonder accu: ? 545g
met originele accu (80g): ? 625g
met Nano-Tech accu (125g): ? 670g

Een eerder experiment om hem een ballast van 125g mee te geven (750g totaal gewicht) was een fiasco. Had 78% throttle nodig voor liftoff (ipv ? 30%) en hoewel in balans, vloog die zeer onstabiel.

Nu als ik kijk naar verlichtingssets, zit je met een beetje realistische set (met controller, als je de snelle witte strobo's wil) al snel op 30-35g. En dan nog een lichte BEC om 5-6V te realiseren wat die sets hebben moeten, zorgt voor extra 5-10g.

Dan vraag ik me toch af: hoe realiseren mensen dit? (en zeker in die micro's!) :?:
Installeren ze dan zwaardere motortjes?
Maar dan moet de ESC toch ook vervangen worden lijkt me... En hoe vervang je een ESC in een micro waar alles (ESC, servo controller, RX) op 1 printplaat zit?
Heb je dan vervolgens ook geen zwaardere batterij nodig om nog lang genoeg te kunnen vliegen?
En indien ja, ben je dan niet terug bij af, omdat die batterij op zijn beurt ook weer meer weegt?

25 Nov 2013, 20:53
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Accessoires en gewicht: hoe doen we dat?
Bij de f45 was dit geen enkel probleem aangezien die brushless kit het extra gewicht makkelijk aankan, voor de rest was het enkel wat maatwerk...

30 Nov 2013, 09:36
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]