Instellingen dx6i met Blade 120 sr

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Instellingen dx6i met Blade 120 sr

Post by ReneDL » Sun May 18, 2014 8:01 am

Beste in je filmpje heb je zo te zien weinig last van "toilet bowl" hoor maar wel van het "Pendulum" effect.
"Toilet bowl" ontstaat vanuit hoveren en de hover is zo te zien redelijk strak, wat ik zie is als je stopt uit een voorwaartse of zijdelingse beweging je heli meteen een stuk de andere richting uitgaat en dat is het "Pendulum" effect. Dat kan je enkel wegwerken met gepast tegensturen op het juiste ogenblik, en dat is ......oefenen h?. :wink:
De Blade 120SR is een 45? heli, dat is gemakkelijk te herkennen de flybar staat onder een hoek van 45? ten opzichte van de rotorbladen. Bij een 90? heli staat de flybar haaks dus (onder een hoek van 90?) ten opzichte van de rotorbladen.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Maikelsmetsers46

Post by Maikelsmetsers46 » Sun May 18, 2014 9:23 am

Aha ok? dus nog heel veel oefenen haha .
Dan weet ik dat ook weer :-)
Bedankt voor de reactie !
Dus als ik het goed begrijp is er niets mis met mn heli.
Maar als ik naar voren vlieg ,stopt ie ( lijkt dat ie achteruit wil) en gaat weer naar voren,komt door de flybar en mijn weinige ervaring.
Groeten Maikel

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re:

Post by ReneDL » Sun May 18, 2014 9:34 am

[quote="Maikelsmetsers46"] Maar als ik naar voren vlieg ,stopt ie ( lijkt dat ie achteruit wil) en gaat weer naar voren,komt door de flybar en mijn weinige ervaring. [/quote
Inderdaad :glimlach4:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Maikelsmetsers46

Post by Maikelsmetsers46 » Sun May 18, 2014 11:27 am

Mooi zo ;-) ga ik daar hard aan werken !

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Modificatie flybar Blade 120 sr

Post by ReneDL » Wed Jul 02, 2014 6:10 pm

Aanpasssing gedaan aan de flybar van de 120SR en zowel "toilet bowl" en het "Pendulum" effect is zo goed als volledig verdwenen en de heli is ook een heel stuk stabieler geworden.
Zie de aanpassing op de foto
120SR modif..JPG
120SR modif..JPG (97.99 KiB) Viewed 3750 times

En zie het vlieggedrag in het filmpje (er was met vlagen redelijk wat wind) op het laatste een beetje te traag met gas geven en de heli werd zo de grond ingedrukt. :?
Groetjes ReneDL

Roger V

Post by Roger V » Thu Jul 03, 2014 3:43 pm

Ren?, jij bent toch een 'krak' zenne.
Hoe en wat je gedaan hebt is mij een raadsel natuurlijk.
Gelukkig crashte de 120 op het einde in het gras. Stel je voor dat hij in moeder de vrouw haar was zou gevlogen zijn.... :boos:
Hij die tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen maar hij die kan liegen kan daarom nog niet vliegen.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Mon Jul 07, 2014 3:03 pm

Roger V wrote: Hoe en wat je gedaan hebt is mij een raadsel natuurlijk.

Kijk eens naar de uiteinden van de flybar op de eerste foto. :wink:
Groetjes ReneDL

Roger V

Post by Roger V » Mon Jul 07, 2014 7:08 pm

Ren?,
Ik heb de eerste foto mijn bijzondere en niets ontziene aandacht gegeven.... :smiley_lol: Ze is echter te klein of mijn ogen zijn dringend aan vervanging toe... Draaide je er gewoon een paar vijzen in misschien?
Hij die tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen maar hij die kan liegen kan daarom nog niet vliegen.

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Jul 08, 2014 12:21 am

Er zitten op de uiteinden twee uit messing gedraaide kontergewichtjes van identiek hetzelfde gewicht en afmetingen, bevestigd met verzonken kop schroefjes. :smile:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Technische uitleg en Helpdesk voor Helicopters”