View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Oct 2018, 03:27

Post new topic Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening 
Author Message

Reply with quote
Post Number:#1 Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Tgaat hem over de Silverlit twin hurricane "tandem z"

http://www.youtube.com/watch?v=KNxeOa-l6k8

Na er eens buiten mee gevlogen te hebben reageert hij niet meer op de afstandsbediening.
Wanneer ik hem aan zet brandt het lampje en bewegen de voorste rotor eventjes.
Voor alle duidelijkheid, de rotor draait niet rond maar schudt even. Zoals altijd wanneer je hem aan zet.

Het heli'tje is dus niet kapot maar reageert niet meer op de afstandbediening :(

Kan het ontregelt zijn van buiten te vliegen? Hij vangt echt niets van signaal meer op.
Toen ik er buiten mee vloog werkte hij eventjes en bij een tweede vlucht een paar minuten andien reageerde hij niet meer op het signaal. Zeer vreemd. Wat kan ik hier aan doen?

Dank u.

06 Mar 2012, 17:19
Profile

Reply with quote
Post Number:#2 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Batterijtjes van de bediening plat?
Kanaal keuze nog juist?

http://www.rat-rc.be

06 Mar 2012, 18:20
Profile

Reply with quote
Post Number:#3 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Ja, kanaal a.
Enkel keus uit a & b.
Ben de batterijen nu nog eens aan het opladen allemaal omdat hij een tijdje stil heeft gestaan (net omdat hij niet reageerde)
Maar tis zo'n leuk ding dat ik hem absoluut terug aan de praat wil krijgen. Ik zit thuis voor een paar weken en verveel me overdag.
Ik wil mijn speelgoedje terug!!!!!!!!!! :flyaway:

06 Mar 2012, 18:23
Profile

Reply with quote
Post Number:#4 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Hallo,

ik denk dat dit een infrarood zender is? Buiten maar ook binnen werken die niet goed door lichtinval op de cel die boven op de zender staat. Zoals de afstandbediening van een televisie. Alles wat de rechtstreekse verbinding blokkeert tussen de zender en de ontvanger werkt als storing.Indien je zender al een tijdje stilstaat is het best dat je de batterijen in de zender vervangt, die lopen namelijk leeg. :flyaway:

See ya

Bronco

06 Mar 2012, 20:25
Profile

Reply with quote
Post Number:#5 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Idd infrarood.

Maar hij heeft het altijd goed gedaan. Kon ook buiten vliegen zelfs zoals in dit clipje bv.

http://www.youtube.com/watch?v=KNxeOa-l6k8

Reageert gewoon niks. ALs de batterijen zijn opgeladen zal ik meer weten. En anders eens de vrouw gloednieuwe laten meebrengen.

06 Mar 2012, 20:28
Profile

Reply with quote
Post Number:#6 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Ik ben ook niet achterlijk uiteraard en weet ookwel dat batterijen leeglopen als ze daar gewoon liggen :mrgreen:
't Is gewoon raar dat hij ineens niet meer reageerde. Geen obstructies, geen teveel aan licht, id volledige donkertje op een halve meter er vandaan deed hij het zelfs niet..... kheb dat allemaal getest.

Kan de IR verstoord zijn door het licht van buiten? Want dat was id zomer id volle zon. Na een minuutje ofzo reageerde hij niet meer.

06 Mar 2012, 20:35
Profile

Reply with quote
Post Number:#7 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Wees nu niet op je tenen getrapt maar het is wel een speelgoedje en eerlijk.
Wat verwacht je van kwaliteit voor zo weinig geld?

Toen ik mijn rc webshop had, heb ik geweigerd van silverlit te verkopen omdat de kwaliteit mij niet beviel.

Ik denk niet dat het licht de IR kan ontregelen.
Storen wel maar ontregelen niet.
Het signaal komt niet van de lens maar van de electronica.
En het is ook een zender en geen ontvanger dus hij vangt geen signalen op die hem kunnen ontregelen.

06 Mar 2012, 20:44
Profile

Reply with quote
Post Number:#8 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Dag Tom alles ok?, :aai:

Het is inderdaad zo dat zonlicht en fel lamplicht de zender, dus het infrarood licht signaal stoort. Dit moet wel terug werken als de lichtbron er niet meer is. Zolang de zon schijnt in je infra rood licht kan dit de heli niet meer bereiken. Als de heli niet meer werkt binnen en als er ook geen fel licht binnen schijnt dan kan ofwel vuil op je zender diode zitten,dus op je rood lampje bovenaan de zender of zijn de batterijen ver plat. :character-oldtimer:

See ya
Bronco

06 Mar 2012, 20:55
Profile

Reply with quote
Post Number:#9 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Met mij alles prima!
En met u?

Wat ik zij. Storen wel maar niet ontregelen.
Vuil zal het wel niet zijn. Hij was hem aan het gebruiken toen de zender er mee ophield.
Ik wacht op de batterijen. Dat is het enige wat er nog overschiet.

06 Mar 2012, 20:59
Profile

Reply with quote
Post Number:#10 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Ja alles ok de laatste dagen te veel pijn in de rug, artrose maar ja ik ben al een :character-oldtimer: Gisteren trouwens al 52 jaar. :sante: En daardoor nog niet kunnen vliegen, buiten.Binnen met de kleine heli's, maar mijn vrouwtje wil ze niet altijd oppakken als ik ze kwijt ben :lolol:

Ja ik denk ook de batterijen

06 Mar 2012, 21:06
Profile

Reply with quote
Post Number:#11 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Tuurlijk is het een speleding. Ooit met een creditbon in Dreamland gekocht omdat een ander aparaat stuk was gegaan en ze dit nooit meer binnenkregen. Vandaar. :mrgreen: Ben zeker niet op mijn tenen getrapt.

06 Mar 2012, 21:13
Profile

Reply with quote
Post Number:#12 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Geen probleem :handgestures-thumbupleft:

Ik heb 2 syma S107 en ik speel er bijna elke dag mee binnen.Wel een aanrader, goede kwaliteit voor geen geld.(20 euro verzending in vanuit Hongkong) En eens je de smaak te pakken hebt dan ga je verder.Trouwens hoe groot is dat van U?

:smiley_pilot:

06 Mar 2012, 21:26
Profile

Reply with quote
Post Number:#13 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
broncocwr wrote:
Geen probleem :handgestures-thumbupleft:

Ik heb 2 syma S107 en ik speel er bijna elke dag mee binnen.Wel een aanrader, goede kwaliteit voor geen geld.(20 euro verzending in vanuit Hongkong) En eens je de smaak te pakken hebt dan ga je verder.Trouwens hoe groot is dat van U?

:smiley_pilot:

:smiley_roe:

06 Mar 2012, 21:47
Profile WWW

Reply with quote
Post Number:#14 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Tligt dus ad batterijen ?. Als ik hem opstart kan ik de rotor links en rechts laten tilten of even laten draaien.
Het lampje van de controller pinkt rood. Betekent dat het leeg is. Op de verpakking stond wel dat je best alkaline batt gebruikt ipv oplaadbare.
Ik gebruik oplaadbare. Waarom is dat zo van verschil? Die batterijen zijn nog geen jaar oud die ik nu heb en zijn slechts enkele malen opgeladen. Die kunnen toch niet kapot zijn?

Kben alleszinds al blij dat het niet kapot is. Twerkt wel degelijk, alleen nu tbakske van stroom voorzien, pff.

06 Mar 2012, 22:18
Profile

Reply with quote
Post Number:#15 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Dcoy wrote:
Die kunnen toch niet kapot zijn?

En waarom niet? 1 kapotte batterij is genoeg.
Vind de juiste batterij. Vervang ze door een nieuwe en voila.
Hoeveel mAh hebben je batterijen?

06 Mar 2012, 22:25
Profile

Reply with quote
Post Number:#16 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Support-Parts wrote:
Dcoy wrote:
Die kunnen toch niet kapot zijn?

En waarom niet? 1 kapotte batterij is genoeg.
Vind de juiste batterij. Vervang ze door een nieuwe en voila.
Hoeveel mAh hebben je batterijen?

2450 Ik kan ze ??n voor ??n testen in mijn draadloze muis, Morgen eens doen. Bedtijd nu.

Alvast bedankt voor de vele, en vooral snelle, reacties !!!!

07 Mar 2012, 00:34
Profile

Reply with quote
Post Number:#17 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Godverdomme, gebt gelijk. 1 batterij is blijkbaar naar de kloten. Net getest in de muis. Zo vervelend. :roll: Nu kom ik 1 batterij tekort. Ik ga denk ik direkt dit kopen http://data.energizer.com/PDFs/ch15mn.pdf
met car kit, in 15min(+10min voor 100%) opgeladen.

Enige dat ik wel zie is dat de batterijen die er bij zitten 2200mah zijn. Kan dit kwaad wanneer ik de 2450's en 1 2200 gebruik?

07 Mar 2012, 12:54
Profile

Reply with quote
Post Number:#18 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Sorry Jasl maar wie heeft nu vettige gedachten? :grijns:

Wat de batterijen betreft, de zwakkere zal rapper ontladen, amp?res is lager. De spanning zal wel gelijk blijven. Ik denk dat het beter is om met gelijke amp?res te werken.

07 Mar 2012, 13:47
Profile
Site Admin

Reply with quote
Post Number:#19 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Dcoy wrote:
Het lampje van de controller pinkt rood. Betekent dat het leeg is. Op de verpakking stond wel dat je best alkaline batt gebruikt ipv oplaadbare. Daar is dan ook een reden voor. :wink:
Ik gebruik oplaadbare. Waarom is dat zo van verschil? Dat zal ik hieronder eens uitleggen zie. :P Die batterijen zijn nog geen jaar oud die ik nu heb en zijn slechts enkele malen opgeladen. Die kunnen toch niet kapot zijn?Die zullen ook niet kapot zijn maar..... :mrgreen:

De alkaline batterijen hebben een spanning van 1.5V en herlaadbare hebben een spanning van 1.2V dus .... :idea: 4x1.5V=6V en 4x1.2V=4.8V dat is dus 1.2V :roll: minder en zou je voor goed te zijn 5x1.2V=6V dus 5 herlaadbare batterijen moeten gebruiken. Met vers geladen herlaadbare batterijen zal het nog net gaan maar van zodra ze ook maar 0.1V zakken kan je al niet meer naar behoren bijladen. Dat komt omdat indien je een lipo wil volladen je een spanning moet hebben van 4.4V per Cel. en daar zal je snel onder zitten met je 4 oplaadbare batterijen.

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

07 Mar 2012, 14:46
Profile

Reply with quote
Post Number:#20 Re: Silverlit twin hurricane reageert niet op bediening
Dcoy wrote:
Godverdomme, gebt gelijk. 1 batterij is blijkbaar naar de kloten. Net getest in de muis. Zo vervelend. :roll: Nu kom ik 1 batterij tekort. Ik ga denk ik direkt dit kopen http://data.energizer.com/PDFs/ch15mn.pdf
met car kit, in 15min(+10min voor 100%) opgeladen.

Enige dat ik wel zie is dat de batterijen die er bij zitten 2200mah zijn. Kan dit kwaad wanneer ik de 2450's en 1 2200 gebruik?

Nee hoor. Ze gaat gewoon wat vlugger leeg zijn dan de anderen en de leverbare amps liggen wat lager. Maar dat verschil ga je volgens mij niet merken hoor.

07 Mar 2012, 16:31
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next