Walkera V200D01

Post Reply
Serpentinos

Walkera V200D01

Post by Serpentinos » Fri Apr 06, 2012 3:59 pm

Hallo iedereen,

Ik ben compleet nieuw in de wereld van RC helicopters, laat ons zeggen: een groentje!
Nu heb ik mij een Walkera V200D01 aangeschaft, misschien niet echt een goed beginnerstoestel maar ik dacht 'hoe duurder hoe deftiger?' :roll:

Enfin, we kunnen de tijd niet terugdraaien!
Nu is mijn probleem dat ik hem niet kan opstijgen, hij heeft iedere keer de neiging om naar rechts af te draaien en valt zo eigenlijk om... Bij ontvangst zat een rotorschroefje waarschijnljk los en met de eerste vliegbeurt is dit eruit gevallen.. nu bij de opticien een nieuwtje gaan halen en klaar is kees, maar toch klopt er iets niet met die rotor...

Ik vroeg mij af of ik met mijn toestel bij iemand hulp kan krijgen die wat ervaring heeft met RC helicopters en het afstellen... anders graag een reactie of priv?berichtje zodat ik eventueel met mijn toestel eens kan langskomen? Uiteraard tegen betaling! (Ik kan via privebericht ook mijn gsm nummer doorgeven)

Dankjewel alvast!!!

Groeten
Jarne

Support-Parts

Re: Walkera V200D01

Post by Support-Parts » Fri Apr 06, 2012 4:19 pm

Hoi Serpentino.

Welkom op het forum!
Ik zou je wel kunnen helpen met de afstellingen en alles wat techniek is maar vliegen doe ik niet.
Er zitten hier wel meerdere personen die je kunnen helpen met je vliegkunsten bij te schaven.
Ze zullen niet lang achterblijven om je te antwoorden.
Corally SP12M (motor: Tamiya Blue Acto Power 17T ESC: LRP Quantum 2 Sport Pro accu: Orion 5500mAh C-Pro 90C)
Kyosho Plazma RA (motor: LRP X20 4.5T modified ESC: Speed Passion GT EX accu: Orion 6500 C-Pro 90C)

http://www.rat-rc.be

Covids

Post by Covids » Fri Apr 06, 2012 4:44 pm

Dag Serpentinos,

Welkom op het forum.

Het is misschien handig om te vermelden van waar je bent, misschien woont er wel iemand relatief dichtbij die kan helpen.

Hoe duurder je gaat, hoe waarschijnlijker het inderdaad wordt dat je deftig materiaal in je handen hebt. Echter, als je crasht heb je waarschijnlijk ook meer kosten. De heli die je hebt aangeschaft is een redelijk geavanceerd toestel en zal dus heel wat tijd vragen om onder de knie te krijgen. Wat meestal wordt aangeraden is van samen met je toestel (of zelfs ervoor al) een simulator aan te schaffen. Het gevoel is niet 100% gelijk, maar je kan zeker en vast alle basistechnieken aanleren zonder crash-kosten.

Nu ivm je vraag: Naar rechts draaien, bedoel je dan om z'n as, of naar rechts opzij. Als hij om z'n as draait kan dat zijn doordat de gyro even nodig heeft om zich te ori?nteren indien de helicopter is verplaatst nadat de batterij werd aangesloten. Misschien kan je anders een filmpje ofzo maken, zodat we het probleem hier wat beter kunnen begrijpen en jou beter helpen :)
Join League of Legends

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

Serpentinos

Post by Serpentinos » Fri Apr 06, 2012 4:51 pm

Covids wrote:Dag Serpentinos,

Welkom op het forum.

Het is misschien handig om te vermelden van waar je bent, misschien woont er wel iemand relatief dichtbij die kan helpen.

Hoe duurder je gaat, hoe waarschijnlijker het inderdaad wordt dat je deftig materiaal in je handen hebt. Echter, als je crasht heb je waarschijnlijk ook meer kosten. De heli die je hebt aangeschaft is een redelijk geavanceerd toestel en zal dus heel wat tijd vragen om onder de knie te krijgen. Wat meestal wordt aangeraden is van samen met je toestel (of zelfs ervoor al) een simulator aan te schaffen. Het gevoel is niet 100% gelijk, maar je kan zeker en vast alle basistechnieken aanleren zonder crash-kosten.

Nu ivm je vraag: Naar rechts draaien, bedoel je dan om z'n as, of naar rechts opzij. Als hij om z'n as draait kan dat zijn doordat de gyro even nodig heeft om zich te ori?nteren indien de helicopter is verplaatst nadat de batterij werd aangesloten. Misschien kan je anders een filmpje ofzo maken, zodat we het probleem hier wat beter kunnen begrijpen en jou beter helpen :)

Ik ben van regio Kortrijk. De helicopter gaat rechts opzij. Misschien is de 'durf' er niet om hem hoog genoeg te laten gaan :-) Crashkans is namelijk groot h? als beginner. Ik heb een tijdje terug eens ge?nformeerd voor die simulator, dat is iets dat je met de afstandsbediening aan je pc moet koppelen zeker? Of vergis ik mij? Ik vind namelijk wel geen uitgang aan mijn afstandsbediening...

rieke

Post by rieke » Fri Apr 06, 2012 4:59 pm

beste welcome op het forum,
als dit een rtf toestel is dan is volgens mij de kans klein dat je uw controler aan uw pc kunt aansluiten,
ik en de meeste hier op het forum hebbe een spektrum dx6i of een duurder model en ik heb er heel veel van geleerd op de sim en mij hopen geld bespaart maar natuurlijk er zit een heel pak verschillen op in reacties en handelingen.maar je leert wel de basis :P ik heb de phoenix rc simulator
HAVE FUN!!!
met vriendelijke groeten.
Ryan

Covids

Post by Covids » Fri Apr 06, 2012 6:19 pm

Serpentinos wrote:Ik ben van regio Kortrijk. De helicopter gaat rechts opzij. Misschien is de 'durf' er niet om hem hoog genoeg te laten gaan :-) Crashkans is namelijk groot h? als beginner. Ik heb een tijdje terug eens ge?nformeerd voor die simulator, dat is iets dat je met de afstandsbediening aan je pc moet koppelen zeker? Of vergis ik mij? Ik vind namelijk wel geen uitgang aan mijn afstandsbediening...

Ik heb ook een Spektrum zender (DX-7s) en phoenix sim. Volgens deze link: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=256162 Zou het wel mogelijk moeten zijn met jouw transmitter (als dat inderdaad de WK-2403 is).

Ook een goeie tip is om een training gear te gebruiken. Op die manier kan je de controls gewend geraken van je helicopter zonder dat deze zo gemakkelijk omvalt.
Join League of Legends

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

Covids

Post by Covids » Fri Apr 06, 2012 6:24 pm

Join League of Legends

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Fri Apr 06, 2012 7:31 pm

Beste Serpentinos net zoals de anderen reeds deden :text-welcomewave: op ons forum en inderdaad je Walkera V200d01FP flybarless is een mooie heli maar zeker geen beginnersmodel. :roll: Wil je niet teveel brokken vliegen kan je nu drie dingen doen en dat is:
1) Een goede sim aanschaffen en daar op leren vliegen zodat je weet hoe en wat je moet doen en voldoende reflexen aanleren tot dat elke nodige bijsturing een automatisme is geworden.vb: http://www.aerobertics.be/productDetail ... 0&brand=59 (hiermee kan je zo aan de slag alles zit erin)
2) Leren vliegen met een ervaren persoon die je alles kan voordoen en ingrijpen wanneer het nodig is. (en geloof me het zal in het begin regelmatig nodig zijn)
3) Een gemakkelijk te vliegen 4kanaals coaxiaal helitje aanschaffen waar je al de bewegingen mee kan leren zoals het moet en je kan er mee binnenvliegen zodat je zeker geen last en be?nvloeding hebt van de wind. (elke beweging van de heli is dan een gewilde beweging of een stuurfoutje)
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

jaslhelicopters

Walkera V200D01

Post by jaslhelicopters » Sun Apr 08, 2012 1:24 pm

Eerst en vooral wElkom op het forum !

Zoals iedereen, kan ik enkel maar zeggen, trainingskruis op je heli, en een sim aanschaffen. En beginnen oefenen :)

Voor je probleem, indien Wingene niet te ver voor je is, wil ik er wel eens naar kijken, de koffie staat klaar! ;)
Image
**Mikado LOGO600 **SAB GOBLIN630**Outrage Fusion 50FBL**

Post Reply

Return to “Technische uitleg en Helpdesk voor Helicopters”