E-Sky Co-Douphin

Post Reply
helipall

E-Sky Co-Douphin

Post by helipall » Sun May 06, 2012 12:53 pm

Hey,

Ik ben onlangs begonnen met het besturen van RC helicopters. Heb mijn eerste toestel (esky co-douphin) 2 weken geleden gekocht op aanraden van de winkel.
Dit is normaal een goed toestel om te leren.
Het vliegen lukt al redelijk goed maar heb wel een probleempje.
De heli vliegt naar achteren ook al staat mijn elevator trimmer volledig naar voor.
Hoe kan ik dat aanpassen dat dit niet meer het geval is.
de swashplate staat mooi horizontaal. ik kan de control link tussen de servo en de swashplaten wel aanpassen maar dat doet niet veel.
Ik kan wel zijnaileron aanpassen en de rudder ook bijna volledig.
Iemand enig idee.

Merci

ReneDL
Site Admin

Re: E-Sky Co-Douphin

Post by ReneDL » Sun May 06, 2012 2:03 pm

Beste helipall :text-welcomewave: op ons forum. :wink:
Ik heb de gegevens van de heli eens opgezocht want met wat je ons geeft weten we niet veel of me moeten juist dezelfde hebben.
Volgens ik kan zien is het een 4 kanaals heli op 2.4Ghz dus daar moet zeker alles aan te regelen zijn. :P en moet je die zeker goed vliegend krijgen. :handgestures-thumbsup:
Een eerste puntje zit je batterij degelijk op de goede en juiste plaats (het zwaartepunt is van groot gelang)
Indien deze op zijn plaats zit, als je begint te vliegen en je toestel komt achteruit kan je hem dan goed bijsturen met je stick zodat hij voorwaarts gaat vliegen. :think:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

helipall

Post by helipall » Sun May 06, 2012 2:10 pm

Hey ReneDL

Bedankt om er eens naar te kijken.
Als de heli opstijgt gaat hij naar achteren maar als ik eenmaal aan het vliegen heb heeft hij dit niet zo veel.
Wel heb ik wat schokken in de straat als ik vlieg.
Zou het kunnen da de 4 in 1 controller moet geregeld worden?

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun May 06, 2012 2:38 pm

helipall wrote:Hey ReneDL

Bedankt om er eens naar te kijken.
Als de heli opstijgt gaat hij naar achteren maar als ik eenmaal aan het vliegen ben heeft hij dit niet zo veel. Bij langzaam opstijgen is het normaal dat een heli een kant kiest dat komt door het grondeffect, als hij op een meter hoogte nog steeds achteruit vliegt kan je dat regelen aan de verbindingsstangen tussen de servo en de swashplate (maar om resultaat te hebben moet je zeker niet ??n maar 2 a3 toeren uit of indraaien)
Wel heb ik wat schokken in de straat als ik vlieg. Zou het kunnen da de 4 in 1 controller moet geregeld worden? In je instructieboekje eens kijken of de hyro te regelen is, zo ja de potentiometer een beetje verminderen (slaan van de staart geeft meestal over corrigeren aan)
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

helipall

Post by helipall » Sun May 06, 2012 9:39 pm

Bedankt voor de uitleg ReneDL maar ik denk dat het best is dat iemand mij het afstellen eens leert want ik geraak er niet echt aan uit zo.

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Sun May 06, 2012 11:51 pm

helipall wrote:Bedankt voor de uitleg ReneDL maar ik denk dat het best is dat iemand mij het afstellen eens leert want ik geraak er niet echt aan uit zo.

Bij je gegevens je woonplaats (gemeente of stad) invullen zou gemakkelijk zijn dan kan iemand reageren die dicht in je buurt woont. :wink:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Technische uitleg en Helpdesk voor Helicopters”