Walkera 4#3B Brushless Motor

Post Reply
broncocwr
Posts: 166
Joined: Tue Aug 02, 2011 5:47 pm

Walkera 4#3B Brushless Motor

Post by broncocwr » Wed Sep 19, 2012 9:53 pm

Lap, :boos:

ik koop een 2 de handse ( laten voorvliegen en al) Walkera 4#3B Brushless zet hem thuis effen op de test bank om alle servo's even te testen.Dan laat ik de motor toeren maken en bij half throttle is het maximum blijkbaar bereikt? Dan langzaam naar volledige throttle en de motor valt stil. Her initialiseren alles werkt terug naar vol gas en weer valt alles stil. :thinking: :crossed:

Iemand een idee?

See ya.

Bronco

bloky
Posts: 268
Joined: Mon Jul 23, 2012 11:34 pm

Re: Walkera 4#3B Brushless Motor

Post by bloky » Wed Sep 19, 2012 9:58 pm

je esc misschien die afslaat uit een soort veiligheud?
daar denk ik aan, kan totaal verkeerd zijn ook hoor :doh:
je kunt het doen, of laten doen!

Niell
Posts: 104
Joined: Wed Jul 25, 2012 4:11 pm

Re: Walkera 4#3B Brushless Motor

Post by Niell » Wed Sep 19, 2012 10:26 pm

Zender opnieuw instellen zodat esc weet wat max throttle is enzo? ( moet ge esc in speciale mode zetten )

Sent from my Galaxy Ace with Tapatalk 2
Cars:
- HPI Sprint 2 Flux

Helicopters:
- Axion RC Excell 200 4-Channel
- Syma S107G 3-Channel

User avatar
ReneDL
Site Admin
Posts: 6189
Joined: Wed Nov 28, 2007 7:53 pm

Re: Walkera 4#3B Brushless Motor

Post by ReneDL » Fri Sep 21, 2012 9:32 pm

@ broncocwr staat die heli vast tijdens die proef op de testbank. :think:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

broncocwr
Posts: 166
Joined: Tue Aug 02, 2011 5:47 pm

Re: Walkera 4#3B Brushless Motor

Post by broncocwr » Tue Sep 25, 2012 3:54 pm

Ja Rene, hij kan links of rechts draaien,dus niet hellen.

See ya.

Bronco

User avatar
ReneDL
Site Admin
Posts: 6189
Joined: Wed Nov 28, 2007 7:53 pm

Re: Walkera 4#3B Brushless Motor

Post by ReneDL » Wed Sep 26, 2012 9:56 am

Ik denk dat daar je probleem zit zoals je zelf zegt op midstick draai je op volle toeren (dat is normaal) als je nu de gasstick verder omhoog beweegt ga je de pitch (stap) van de rotorbladen vermeerderen waardoor de heli zich wil liften (opheffen).
Indien uw heli nu moest losstaan en je geeft vol stick op, zou die omhoog schieten als een raket (wat nu niet kan omdat hij vast staat).
Ik heb het vermoeden dat bij vol stick de hoek van de rotorbladen te groot is waardoor je de motor en de regelaar gaat overbelasten en deze laatste in veiligheid gaat waardoor de motor uitvalt. Ik zou in uw plaats eerst en vooral eens de de instelhoek controleren, de nodige waarden en gegevens moet je kunnen terugvinden in de handleiding.
:idea: Indien je er niet uitkomt kan je natuurlijk altijd een mailtje op een PM sturen naar "jaslhelicopters" dat is een forumlid die veel ondervinding heeft en denk ik al ver alle mogelijke en onmogelijke situaties met de grotere heli's heeft meegemaakt. :flyaway: :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

broncocwr
Posts: 166
Joined: Tue Aug 02, 2011 5:47 pm

Re: Walkera 4#3B Brushless Motor

Post by broncocwr » Fri Sep 28, 2012 5:58 pm

Bedankt en inderdaad dit was het probleem. Ondertussen de eerste volle vlucht gedaan en alles ok

See ya

Bronco

User avatar
ReneDL
Site Admin
Posts: 6189
Joined: Wed Nov 28, 2007 7:53 pm

Re: Walkera 4#3B Brushless Motor

Post by ReneDL » Fri Sep 28, 2012 6:58 pm

Mooi dat je probleem is opgelost en nu maar :flyaway:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Post Reply

Return to “Technische uitleg en Helpdesk voor Helicopters”