450 Pro Build

jaslhelicopters

Re: 450 Pro Build

Post by jaslhelicopters » Wed Feb 15, 2012 2:01 pm

gisteren met men treintje voorbij Munkzwalm gereden, maar toch niemand zien vliegen met zen heli :lolol:
Image
**Mikado LOGO600 **SAB GOBLIN630**Outrage Fusion 50FBL**

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Feb 15, 2012 5:05 pm

jaslhelicopters wrote:Ik vindt 450mA toch wel weinig voor een heli, mss voor een vliegtuig of auto is dat geen probleem
mss eerst autorotatie beginnen oefen :lol:

En waarom niet :think: met een goede lipo mag dat geen verschil uitmaken, als je brandstoftank voor drie vierden leeg is moet je toch ook niet stoppen met rijden of vliegen, met een goed ingestelde regelaar zal je geen problemen hebben om uw lipo volledig te kunnen benutten.
Ik heb het zondag nog meermaals meegemaakt,(lipo 500mAh 20C 3sell) telkens gevlogen tot de regelaar overging naar verminderd rendement.
De spanning toen gemeten en die was dan 3.8V per sell aangesloten op de lader en deze sloeg af op de eerste maal 496mA en de tweede maal op502mA na de derde vlucht moet ik hem nu nog laden (wel de spanning gemeten en die is nog 3.8V) dus zeker niet te laag. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

jaslhelicopters

Post by jaslhelicopters » Wed Feb 15, 2012 5:24 pm

ReneDL wrote:
jaslhelicopters wrote:Ik vindt 450mA toch wel weinig voor een heli, mss voor een vliegtuig of auto is dat geen probleem
mss eerst autorotatie beginnen oefen :lol:

En waarom niet :think: met een goede lipo mag dat geen verschil uitmaken, als je brandstoftank voor drie vierden leeg is moet je toch ook niet stoppen met rijden of vliegen, met een goed ingestelde regelaar zal je geen problemen hebben om uw lipo volledig te kunnen benutten.
Ik heb het zondag nog meermaals meegemaakt,(lipo 500mAh 20C 3sell) telkens gevlogen tot de regelaar overging naar verminderd rendement.
De spanning toen gemeten en die was dan 3.8V per sell aangesloten op de lader en deze sloeg af op de eerste maal 496mA en de tweede maal op502mA na de derde vlucht moet ik hem nu nog laden (wel de spanning gemeten en die is nog 3.8V) dus zeker niet te laag. :wink:

het is meer voor het behoud van de headspeed, op zo'n kleintjes wordt bijna nooit in govenor mode gevlogen, dus op het einde ietsje teveel pitch, ampere burst in je regelaar, servo's krijgen eventjes geen of te weinig stroom, met alle gevolgen vandien, servo's in protective mode enzoverder. Bij grotere heli's wordt zelfs met externe bec gevlogen of zelfs aparte lipo, zelfs met volgeladen lipo's een beetje 3D doen en je ziet de headspeed zo naar beneden gaan zonder govenor.

iedereen mag doen wat hij wilt hoor, wil enkel maar wat "duurzame" raad doorgeven :wink:
Image

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Wed Feb 15, 2012 6:01 pm

jaslhelicopters wrote:het is meer voor het behoud van de headspeed, op zo'n kleintjes wordt bijna nooit in govenor mode gevlogen, dus op het einde ietsje teveel pitch, ampere burst in je regelaar, servo's krijgen eventjes geen of te weinig stroom, met alle gevolgen vandien, servo's in protective mode enzoverder. Bij grotere heli's wordt zelfs met externe bec gevlogen of zelfs aparte lipo, zelfs met volgeladen lipo's een beetje 3D doen en je ziet de headspeed zo naar beneden gaan zonder govenor.
iedereen mag doen wat hij wilt hoor, wil enkel maar wat "duurzame" raad doorgeven :wink:

Daarom had ik het ook over "een goede lipo" met natuurlijk voldoende C waarde voor het werk dat hij moet doen.
Dan zou ik voor de zwaardere belasting bij heli's in 3D eerder opteren voor een aparte lipo voor de sturing om zeker alle problemen te vermijden.
Maar ik blijf er bij dat je een batterij ten volle moet kunnen benutten waar moet je anders een lijn trekken, je gebruikt tenslotte een zwaardere lipo om meer energie te hebben en niet als nutteloze ballast. En je goede raad zullen we zeker niet in de wind slaan hoor. :wink:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

jaslhelicopters

Post by jaslhelicopters » Wed Feb 15, 2012 7:22 pm

ReneDL wrote:
jaslhelicopters wrote:het is meer voor het behoud van de headspeed, op zo'n kleintjes wordt bijna nooit in govenor mode gevlogen, dus op het einde ietsje teveel pitch, ampere burst in je regelaar, servo's krijgen eventjes geen of te weinig stroom, met alle gevolgen vandien, servo's in protective mode enzoverder. Bij grotere heli's wordt zelfs met externe bec gevlogen of zelfs aparte lipo, zelfs met volgeladen lipo's een beetje 3D doen en je ziet de headspeed zo naar beneden gaan zonder govenor.

Daarom had ik het ook over "een goede lipo" met natuurlijk voldoende C waarde voor het werk dat hij moet doen.
Dan zou ik voor de zwaardere belasting bij heli's in 3D eerder opteren voor een aparte lipo voor de sturing om zeker alle problemen te vermijden.
Maar ik blijf er bij dat je een batterij ten volle moet kunnen benutten waar moet je anders een lijn trekken, je gebruikt tenslotte een zwaardere lipo om meer energie te hebben en niet als nutteloze ballast. En je goede raad zullen we zeker niet in de wind slaan hoor. :wink:

begrijp je wel hoor :wink: men punt alleen is voor de iets duurdere heli's het risico te groot, voor die 1 ? 2minuten xtra
Image

Covids

Post by Covids » Wed Feb 15, 2012 11:38 pm

Dankzij de tip van yanlar heb ik het filmpje wat kleiner kunnen maken en dus op youtube gegooid:

Join League of Legends

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

Covids

Post by Covids » Fri Feb 17, 2012 1:47 pm

Eerste herstelling ook gedaan, de torque tube front drive gear set. heli ratelde redelijk hard, vooral bij powerup. Na inspectie bleken daar twee of drie tandjes weg/beschadigd te zijn. Dat hebben we dan ook achter de rug :)
Join League of Legends

Syma 107 - Blade MCPX - Blade 120SR - Trex 450 PRO - Kyosho Fazer Kobra - X525 Quadcopter - Blade NanoQX

jaslhelicopters

450 Pro Build

Post by jaslhelicopters » Tue Feb 21, 2012 5:24 pm

Covids wrote:Eerste herstelling ook gedaan, de torque tube front drive gear set. heli ratelde redelijk hard, vooral bij powerup. Na inspectie bleken daar twee of drie tandjes weg/beschadigd te zijn. Dat hebben we dan ook achter de rug :)

Gebruik je softstart op je regelaar?

Sent from my BlackBerry 8900 using Tapatalk
Image

Covids

450 Pro Build

Post by Covids » Wed Feb 22, 2012 12:13 am

Ja, heli1 mode ( soft start zinder gov) Als ik throttle geef komen de blades langzaam op gang, ook in IU (flat 85% throttle curve) Ik ben gewoon 1 keer met mijn tailfin eerst geland, en sindsdien was dat langzaamaan erger en erger geworden. Dat gaat precies nogal snel stuk. Voordeel is wel dat er zo twee sets in een zakje zaten dus heb nog altijd een spare voor moest dat nog es voorvallen.
Join League of Legends

jaslhelicopters

Post by jaslhelicopters » Wed Feb 22, 2012 12:26 am

Awel je bent niet de enigste, bij bijna elke maiden die ik doe heb ik da voor :roll: , maar toch nog altijd liever dan een belt :handgestures-thumbupleft:
Image

Post Reply

Return to “Bouwverslagen”