Heb je voorheen wel eens aan de motor gevoeld hoe warm die was na een vlucht? Als je dat weet, voel eens of die nu warmer wordt? Dat kan er ook op duiden dat die harder moet werken en dus meer stroom trekt.
ReneDL wrote:Het voordeel van "merk batterijen" zijn de aangebrachte gegevens en de vermelde fabrieksgegevens van de batterijen.
Klopt, staat ook duidelijk op de batterij zelf vermeld bij deze. Echter...
hier heb ik in het geel de charge rate gemarkeerd, dit tabelletje staat op de Hobbyking website voor de batterij die Rene postte.
En tot nu toe heb ik die charge rate nog nooit op een batterij zelf zien staan.
Zou in mijn mening een goede zaak zijn als fabrikanten dat ook erop zetten, is toch een belangrijke waarde die je bij het opladen steeds moet weten.
Ik merk zelf ook dat ik het goed moet bijhouden en opschrijven welke batterij hoeveel mag hebben. In het begin (1 type batterij) was het gemakkelijk, maar nu heb ik 1S LiPo's (V911), 2 verschillende types 2S LiPo's (F39), 3S LiPo (HK450), en 3S LiFe (9x zender), en allemaal hebben ze verschillende charge rates. Mijn 3S gaan tot 5C, dan is het wederom weer uitkijken niet boven de 50W uit te gaan die mijn lader kan geven op netstroom.