3D Printer Anycubic i3 MEGA

Post Reply
ReneDL
Site Admin

3D Printer Anycubic i3 MEGA

Post by ReneDL » Mon Aug 28, 2017 7:21 pm

Na veel gelezen en filmpjes bekeken te hebben toch besloten om een 3D printer te kopen.
Ik wilde een degelijke printer die meerdere soorten van filament kan printen en dat in een degelijke kwaliteit, na heel wat lezen en bekijken van beoordelingen is het deze geworden "Anycubic i3 MEGA".
Een heel degelijk stabiel machientje met een volledig metalen frame en degelijke hard en software, ik heb hem hier gekocht met de beste voorwaarden (op andere plaatsen was hij een stuk duurder) https://www.gearbest.com/3d-printers-3d ... 5cEALw_wcB, van zodra ik hem heb gaan we hier verder.
Anycubic I3 Mega.PNG
Anycubic I3 Mega.PNG (200.62 KiB) Viewed 3607 times
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

ReneDL
Site Admin

Re: 3D Printer Anycubic i3 MEGA

Post by ReneDL » Tue Sep 05, 2017 10:34 pm

De printer is ondertussen toegekomen en morgen gaan we hem uitpakken en samenstellen.
Een filmpje daarvan ga ik niet maken er staan er reeds meerdere op youtube.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Voeteir

Post by Voeteir » Wed Sep 06, 2017 11:06 am

Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd.
:applaus:

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Thu Sep 07, 2017 9:55 am

Gisteren de printer uitgepakt en gemonteerd, en ik kan zeggen .....dat is een eitje en zo gedaan :handgestures-thumbsup:
(wat opvalt ... een gedrukte handleiding zit er niet bij je kan al het nodige met duidelijke foto's en afbeeldingen terugvinden op de meegeleverde SD Card welke je kan inpluggen in je PC via een meegeleverde "USB=>SD card" adapter)
Al het nodige gereedschap en materiaal is voorzien, je moet enkel 8 inbusschroefjes voor het staande gedeelte en 3 connectoren in verschillende kleuren voor de elektrische verbindingen plaatsen. Dan rest enkel nog de houder voor de filamentrol te monteren (dat is nog het moeilijkste, de aangebrachte beschermlaag kleeft stevig en is erg moeilijk te verwijderen :roll: een paar minuten onder warm water was voor mij de oplossing) onderdelen samen brengen en de 4 schroefjes plaatsen ..... je bent klaar om te testen simpeler kan het niet. :handgestures-thumbupleft:
Maar eerst de handleiding deftig doornemen, dan de nodige voorbereidende stappen uitvoeren en dan pas proefdraaien. :!: :!:
Groetjes ReneDL

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Thu Sep 07, 2017 8:57 pm

We hebben de handleiding eerst eens vluchtig doorgenomen zodat we weten waarover het juist gaat en nu zijn we deze stap voor stap aan het doorlezen, volgen en uitvoeren op de printer.
We zitten nu zo ver dat de printer zijn eerste proefstukjes aan het printen is en we hopen natuurlijk het beste :crossed: op het eerste zicht ziet het er goed uit ..... afwachten dus :confusion-waiting:
Groetjes ReneDL

Voeteir

Post by Voeteir » Thu Nov 23, 2017 4:10 pm

heb je al wat kunnen spelen met je nieuwe printer?
Ik ben wel benieuwd naar de resultaten.

ReneDL
Site Admin

Post by ReneDL » Thu Nov 23, 2017 6:42 pm

Sorry ik had al een tijdje geleden het een en ander moeten posten :oops: :oops:
We zijn begonnen met het printvoorbeeld " de uiltjes " met een heeeel mooi resultaat (de printerinstellingen daarvoor zijn meegegeven in de printfile)
Als er iets mislukt zal het zeker aan de printer niet liggen die doet zijn werk zo te zien uitstekend :handgestures-thumbupleft:
We hebben al het een en ander kunnen printen met een paar mislukkingen ook hee :roll: maar dat is de leerschool die we moeten doorlopen. :ugeek:
Meestal lukt het heel goed, de resultaten zijn meer dan bevredigend en mogen zeker gezien worden. :handgestures-thumbsup:
Hier dan de printer en een paar geprinte stukken in volgorde na elkaar.
3D Printer.JPG
3D Printer.JPG (230.33 KiB) Viewed 3089 times

Proef Uiltjes.JPG
Proef Uiltjes.JPG (90.9 KiB) Viewed 3084 times

Meerdere onderdelen.JPG
Meerdere onderdelen.JPG (213.71 KiB) Viewed 3089 times

Vogelhuisjes 2.JPG
Vogelhuisjes 2.JPG (201.26 KiB) Viewed 3089 times

Catamaran 1.JPG
Catamaran 1.JPG (218.86 KiB) Viewed 3089 times
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Handig en nuttig modelbouw gereedschap, waar kan je het vinden.”