Regelaar probleem

Post Reply
Greywulf657

Regelaar probleem

Post by Greywulf657 » Sat Jan 23, 2016 1:53 pm

Hallo iedereen,

Heb onlangs een J3 green airplane gekocht bij hobbyking. :P
Na installatie van de electronica deed zich het volgende probleem voor:
De esc biept eenmaal en alles werkt (servo's) behalve de motor, die doet het niet.
Dit toestel komt met alles reeds geinstalleerd behalve ontvanger, batterij en zender (PNP).
Ik gebruik een Orange zender en 6 kanaals orange ontvanger.
Ik heb ook een Wilga 2000 toestel met ook een orange ontvanger en die werkt perfect.
Ligt het probleem nu bij de regelaar of bij de ontvanger :confusion-scratchheadyellow:

Rudy

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Re: Regelaar probleem

Post by ReneDL » Sat Jan 23, 2016 6:22 pm

Volgens mij ligt dat niet aan de ontvanger maat aan de regelaar of de instelling van de zender, je zal deze de nul en max moeten leren kennen. Dit door de instructies uit de handleiding van de regelaar te volgen, er wel op letten dat de gasstick op de zender beneden staat alsook de trim. Ook eens controleren of je de gasstick niet moet omkeren (reverse), die kan namelijk voor uw zender ontvanger verkeerd staan en dan zal de motor niet starten.
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Greywulf657

Post by Greywulf657 » Tue Feb 09, 2016 10:17 am

Rene,

Uiteindelijk heb ik hem aan de praat gekregen.
Ik heb van esc gewisseld (zelfde resultaat), andere ontvangers geprobeerd en het rare is dat de derde ontvanger alles liet werken :verbazing2: daarna
heb ik de ontvanger die eerst was geinstalleerd teruggezet en alles bleef werken.
Ik heb jouw adviezen gevolgd maar niets werkte (geen reversing, begin en eindpunt gasstick, enz..)
Met dit alles heb ik nog steeds geen idee wat er fout was, maar ben al blij dat nu alles "marcheert" :smile:

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Feb 09, 2016 1:51 pm

Heb je nu het werkt de esc ook nog eens gewisseld. :think:
Groetjes ReneDL

Uit je fouten kan je leren <<Hoe sneller je ze maakt hoe meer tijd je hebt om ze te herstellen >>

Greywulf657

Post by Greywulf657 » Tue Feb 09, 2016 2:16 pm

Rene,

Ik heb me verkeerd uitgedrukt.
Ik heb de originele esc die bij het toestel was teruggeplaatst nadat de andere ook niet functioneerde.
Dus alles is nu ok met de stock esc.

Rudy

ReneDL
Site Admin
RC interests:

Post by ReneDL » Tue Feb 09, 2016 2:35 pm

:confusion-scratchheadyellow: raar maar niet uitzonderlijk het is al meermaals aan bod gekomen dat de werking tussen ontvanger en esc niet vanzelf ging en na meermaals proberen het wel lukte. :roll: het voornaamste is dat het nu wel werkt. :handgestures-thumbupleft:
Groetjes ReneDL

Post Reply

Return to “Servo's, speed controllers, BEC's en gyro's”